تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815459934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير تحقيقات شوراي فرهنگي اجتماعي زنان: خانواده هاي نيمه مستقل عاملي براي افزايش طلاق در جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدير تحقيقات شوراي فرهنگي اجتماعي زنان: خانواده هاي نيمه مستقل عاملي براي افزايش طلاق در جامعه است
مدير بخش تحقيقات شوراي فرهنگي اجتماعي زنان از كاهش تمايل به ازدواج در جوانان خبر داد و گفت: بحث خانواده هاي نيمه مستقل و ازدواج موقت باعث افزايش معضل طلاق در جامعه مي شود.


"سيده فاطمه محبي" به مناسبت اول ذيحجه مقارن با ازدواج حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعي ايرنا، بر حمايت دولت از تسهيل ازدواج جوانان تاكيد كرد و گفت: انتخاب گزينه خانواده نيمه مستقل كه جوانان به صورت عقد كرده چند سال در خانه پدري زندگي كنند نتيجه اي جز تشديد اختلافات خانوادگي و طلاق به همراه ندارد.
وي ازدواج موقت را پاك كردن صورت مساله دانست و گفت: "ازدواج دائم" كه داراي كاركردهاي مثبت براي فرد و جامعه است بايد اشاعه يابد. هر كدام از اين مُسكّن ها كه به صورت مقطعي استفاده شود مسلما پيامدهاي ناگواري براي فرد و جامعه بدنبال دارد.
دبير گروه اجتماعي فصلنامه مطالعات راهبردي زنان ادامه داد: تمهيد شرايط "ازدواج دائم" راهكار صحيحي است كه بايد با حمايت هاي دستگاه هاي مختلف انجام شود و نظام اسلامي قابليت هاي ناگشوده زيادي براي تقويت اين امر دارد.
وي افزود: متاسفانه در جامعه امروز، جوانان به الگوي والدين خود نمي نگرند، همچنين تبليغ الگوي هاي ارزشي غربي در رسانه هاي جمعي تهديدي براي نظام خانواده شده است.
وي با بيان اينكه افزايش ميانگين سن ازدواج به دليل عدم امكانات اقتصادي و اجتماعي در روستاها بيش از شهرها به چشم مي خورد، افزود: مهاجرت جوانان جوياي كار و تحصيل به شهرهاي بزرگ باعث افزايش سن ازدواج در دختران روستايي شده است.
وي مشكلات براي دسترسي به گزينه مناسب، شرايط اقتصادي نامطلوب و وجود رسانه هاي ناهنجار را از دلايل كاهش تمايل به ازدواج دانست .
محبي خاطر نشان كرد: افزايش آسيب هاي اجتماعي مثل اعتياد ، تورم و مواردي از اين دست باعث افزايش بيش از حد طلاق مي شود .
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن