تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ بين‌الملل(30)قاري گينه‌اي:تشكيل جهاني اسلامي در گرو عمل به آموزه‌هاي كلام وحي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ بين‌الملل(30)قاري گينه‌اي:تشكيل جهاني اسلامي در گرو عمل به آموزه‌هاي كلام وحي است
گروه بين‌الملل: تنها در صورت توسل به قرآن و آموزه‌هاي ارزشمند كلام وحي است كه مسلمانان مي‌توانند به وحدت رويه و يكپارچگي عقايد برسند، براي تشكيل جهاني اسلامي همه بايد با هم متحد شويم.
«محمد مختار» قاري گينه‌اي شركت‌كننده در دومين دوره مسابقات بين‌المللي دانشجويان مسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب كه ايران بهترين كشور اسلامي است گفت: وحدت مسلمانان تنها در صورتي محقق مي‌شود كه همگي به قرآن متوسل شويم و مشكلاتمان را با كمك اين معجزه الهي حل كنيم، مي‌دانيم كه تعداد مسلمانان از مسيحيان دنيا كمتر است و اين موضوع لزوم اتحاد بين كشورهاي اسلامي را بيشتر مي‌كند؛ براي ايجاد دنيايي اسلامي ناگزير به اتحاد و همدلي هستيم.

وي افزود: كشوري كه در حال حاضر به حفظ ارزش‌هاي اسلامي توجه بيشتري مي‌كند ايران است؛ در هيچ جاي ديگر دنيا تا به اين حد نشست‌ها و مسابقات ديني نداريم و اين موضوع نقش ايران در گسترش اسلام را نشان مي‌دهد.

اين قاري قرآن تصريح كرد: بسياري از كشورها ادعاي اسلامي بودن را دارند اما نه زنان در آنجا به حفظ حجاب كه از واجبات اسلامي است احترام مي‌گذارند و نه نوشيدن مشروبات الكلي گناه به‌شمار مي‌رود؛ چگونه مي‌توان اين كشورها را در زمره آن‌هايي دانست كه به پيشرفت اسلام كمك مي‌كنند.

وي با ابراز رضايت از سطح اين دوره از مسابقات افزود: شركت‌كنندگان در اين مسابقات از سطح خوبي برخوردارند و براي رسيدن به مقام‌هاي برتر رقابت تنگاتنگي ميان آنان وجود دارد.

محمد مختار استقرار هيأت داوران در خارج از سالن مسابقات را به نفع متسابقين دانست و اظهار كرد: بي‌شك حضور داوران در مقابل شركت‌كنندگان باعث ايجاد دلهره و هيجان آنان مي‌شود با اين وجود براي من چندان فرق نمي‌كند چرا كه در مقابل جمعيت هم همين دلهره و استرس ايجاد مي‌شود.

وي كه قرآن را عامل موفقيت خود ميداند تصريح كرد: از 5 سالگي كه شروع به يادگيري قرآن كردم تا به امروز موفقيت‌هاي زيادي در زندگي داشته‌ام و بي‌شك مي‌دانم كه همه اين‌ها در سايه لطف خدا و قرائت قرآن است؛ قرآن راه زندگي را به من نشان داده است.

وي ديدار دانشجويان و گفت‌وگوي ميان آنان را بهترين راه براي رفع شبهات عنوان كرد و ادامه داد: من قبل از اينكه به ايران بيايم مطالبي در مورد شيعيان و عقايد شيعه شنيده بودم اما سال گذشته براي نخستين بار وارد اين كشور شدم و خودم از نزديك با مردم صحبت كردم به مكتب اهل بيت(عليهم‌السلام) علاقمند شده و شيعه شدم؛ بهترين راه براي شناخت ديگران ارتباط مستقيم با آنان است.

مختار مسلمانان گينه را علاقمند به قرآن معرفي و بيان كرد: در گينه حافظان قرآن بسيار زيادي زندگي مي‌كنند و كلاس‌هاي آموزش كتاب الهي در تمامي شهرها و حتي روستاهاي اين كشور وجود دارد؛ مسلمانان كشورهاي آفريقايي با وجود اينكه فقيرند اما از لحاظ معنوي بسيار رشد كرده‌اند.

وي گفت: قاري خوب الگويي مناسب براي جامعه است و تأكيد كرد: يك قاري خوب بايد قبل از هر چيز الگويي براي مردم جامعه خود باشد؛ كسي كه قرآن مي‌خواند بايد رفتاري قرآني داشته باشد. قرآن كتاب خداست و كسي كه قدم در راه قرآن مي‌گذارد نبايد به گفته‌‌هاي خدا بي‌اعتنايي كند.

اين قاري گينه‌اي در خاتمه سخنان خود خواستار برگزاري مسابقات ويژه بانوان شد و گفت: بايد براي مبارزه با تهاجم دشمنان نقش زنان را در جامعه به همه نشان دهيم و ثابت كنيم كه اسلام حقوق زنان را به طور كامل رعايت كرده است.

«محمد مختار» قاري گينه‌اي از 12 سالگي موفق به حفظ كل قرآن شده است، وي دانشجوي رشته فقه و اصول در دانشگاه جامعة المصطفي العالمية است و براي دومين بار است كه در مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان شركت مي‌كند و سال گذشته در مسابقات اوقاف نيز حضور داشته است.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن