تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقت دیکتاتور یمن با کناره گیری از قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: علي عبدالله صالح، رييس جمهور يمن ظرف يک ماه بعد از امضاي توافقنامه با رهبران مخالفان، قدرت را به معاونش واگذار خواهد کرد و در عوض به وي تضمين داده خواهد شد که مورد تعقيب قضايي قرار نگيرد.
جنوب نیوز: رئيس جمهور يمن پيشنهاد ميانجي گران شوراي همكاري خليج فارس را براي كناره گيري از قدرت ظرف 30 روز و واگذاري حكراني 32 ساله.اش به معاون خود در قبال مصنونيت قضايي پذيرفت.

به گزارش ايسنا، علي عبدالله صالح، رييس جمهور يمن ظرف يک ماه بعد از امضاي توافقنامه با رهبران مخالفان، قدرت را به معاونش واگذار خواهد کرد و در عوض به وي تضمين داده خواهد شد که مورد تعقيب قضايي قرار نگيرد.

براساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، تشديد ناآرامي.ها و همچنين موج پيوستن هم پيمانان علي عبدالله صالح از جمله چند فرمانده ارشد نظامي به معترضان باعث شد تا رئيس جمهور يمن عملا قدرتي براي ادامه حضور در اين سمت نداشته باشد و سرانجام پذيرفته است كه پيش از پايان دوره رياست جمهوري.اش در سال 2013 از قدرت كناره گيري كند.

در عين حال اين كشور با كمبود آب و نفت مواجه است و فقيرترين كشور جهان عرب محسوب مي.شود.

از آنجا كه علي عبدالله صالح از هم.پيمانان نزديك آمريكا شمرده مي.شود واشنگتن با دقت نظاره.گر تحولات در يمن است.

مارك تونر، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت واشنگتن از اين پيشنهاد براي پايان دادن به بحران در يمن استقبال مي.كند و خواستار انجام مذاكرات فوري ميان تمامي طرف.ها با هدف انتقال قدرت است.

وي افزود: ما در مورد انتخاب.هاي مردم يمن صحبت نمي.كنيم در نهايت اين مردم هستند كه تصميم خواهند گرفت كشورشان چگونه اداره شود.

كاخ سفيد نيز در بيانيه.اي از تمامي طرف.ها در يمن خواست كه هر چه سريع.تر توافق نامه انتقال قدرت را اجرا كنند.

تحت توافق حاصل شده پارلمان يمن به علي عبدالله صالح مصونيت قضايي اعطا مي.كند و رئيس جمهور يمن ظرف 30 روز استعفاي خود را به قانون گذاران ارائه داده و قدرت را به معاونش مي.سپارد.

يكي از سخنگويان مخالفان در يمن از ابتكار عمل شوراي همكاري خليج فارس به عنوان گامي مثبت ياد كرد و گفت كه رهبران احزاب مخالف همگي با اين توافق موافقت كردند.

با اين حال وي تصريح كرد كه برخي از موارد ذكر شده در اين توافق از جمله پيشنهاد درخواست براي تشكيل دولت وحدت ملي ظرف هفت روز با مخالفت برخي از احزاب مخالف مواجه شده است.

محمد الصبري، يكي ديگر از سخنگويان مخالفان گفت: اگر احزاب مخالف اين ابتكار عمل را امضا كرده.اند اين بدان معنا نيست كه تظاهرات.هاي گسترده به سرعت پايان خواهد يافت.مخالفان معتقدند علي عبدالله صالح به دليل كشتارها و همچنين فساد مالي بايد پاسخگو باشد.

جنبش جوانان در يمن در بيانيه.اي اعلام كرد: جوانان انقلابي كشور هر نوع ابتكار عملي كه در آن به علي عبدالله صالح مصونيت داده شود را رد مي.كنند.

در طول اعتراضات در يمن که از حدود دو ماه پيش آغاز شده دست کم 120 تن کشته شده.اند.

خبرگزاري رويترز گزارش داد که ياسين نعمان، از رهبران مخالفان گفته است از خبر کناره.گيري صالح استقبال مي کند، اما در دولت وحدت ملي که در طرح پيشنهادي شوراي همکاري خليج فارس ذکر شده، شرکت نخواهد کرد.

به اين ترتيب بعد از زين العابدين بن علي، رئيس جمهور تونس و حسني مبارک، رئيس جمهور مصر علي عبدالله صالح سومين رهبر عرب است که ظرف چهار ماه گذشته قدرتش را به دليل اعتراض.هاي مردمي از دست مي دهد.

طارق شامي، سخنگوي حزب حاکم يمن به خبرگزاري رويترز گفت: اين حزب به شوراي همکاري خليج فارس اطلاع داده که "طرح اين شورا را به طور کامل پذيرفته است".

بر اساس اين طرح که عربستان سعودي و پنج کشور عربي ديگر حاشيه خليج فارس پيشنهاد داده.اند در طول يک ماه از امضاي موافقتنامه با مخالفان، علي عبدالله صالح قدرت را به معاونش عبد ربه منصور هادي واگذار مي کند. صالح يکي از رهبران مخالفان را به رياست دولت موقت منصوب مي کند که وظيفه اين دولت آماده کردن شرايط براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري دو ماه بعد از آن تاريخ است. صالح، خانواده و دستيارانش از تعقيب قضايي مصون خواهند بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن