تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815178798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رییس.کل دادگستری استان فارس:اجرای احكام برخی از اشرار در ملاءعام در آینده ای نزدیك


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه «یکی از موضوعات مورد توجه این مجموعه افزایش ضریب امنیت در استان است»، به تشریح اولویت های دادگستری استان فارس برای سال جاری پرداخت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ذبیح الله خداییان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی و نقش بسترساز امنیت در رشد و توسعه همه جانبه جامعه به خصوص در بعد اقتصادی تصریح کرد: هرچند استان فارس از امنیت نسبتا خوبی برخوردار است اما با توجه به سابقه تاریخی درخشان استان و داشتن مردمی اهل فرهنگ و ادب و مذهبی به طوری که دارای ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید است، ما نباید به این میزان از امنیت قانع باشیم.
وی با بیان اینکه «بر این اساس تدابیری اتخاذ شده که سطح امنیت در استان افزایش یابد و فارس به سطحی برسد که استحقاق آن را دارد»، افزود: سرقت مسلحانه، آدم ربایی، تجاوز به عنف، قدرت نمایی با اسلحه، قاچاق کلان مواد مخدر و مشروبات الکلی و ... از جمله جرایمی هستند كه جامعه تحمل یك مورد از آن ها را هم ندارد.
رییس کل دادگستری فارس با بیان اینکه تدابیر خوبی برای مبارزه با ارتکاب جرایم اتخاذ شده، به تشریح برخی از این تدابیر پرداخت و ادامه داد: فعال کردن ستادهای مبارزه با جرایم خاص متشکل از مسئولان دادگستری، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی كه روی تک تک جرایم بحث کرده و تصمیمات آن ها فورا جنبه اجرایی پیدا می کند، یکی از این تدابیر است.
خداییان خاطرنشان كرد: اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به این جرایم مهم با حضور قضات شجاع و مقتدر نیز از جمله دیگر تدابیر است. ضمن اینکه مقرر شده پرونده های این قبیل جرایم مدیریت شود و از ابتدا و انتهای پرونده مورد نظارت قرار گیرد. رسیدگی به پرونده ها به سرعت انجام شده و تا حد امکان نیز احکام در ملاء عام اجرا شود.
وی با بیان اینکه «در جامعه اسلامی افراد نباید دغدغه جان، مال و ناموسشان را داشته باشند»، تصریح كرد: کسانی که نمی توانند خود را با شرایط موجود تطبیق دهند باید از جامعه حذف شوند و در این رهگذر اگر مجازات زندان دارند باید زندانی شوند و اگر عمل آنها مصداق محاربه دارد نیز باید به مجازات اعدام محکوم شوند.
رییس شورای قضایی استان فارس با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک احکام برخی از اشرار در ملاءعام اجرا می شود، اولویت بعدی دستگاه قضایی استان را کاهش اطاله دادرسی عنوان كرد و افزود: اعتقاد داریم كه اگر کسی حقی دارد، نه تنها باید به حق خود برسد، بلکه باید در یک فرصت و زمان معقول به حق خود دست یابد.
خداییان با تاكید بر رسیدگی قانونی و سریع به پرونده ها، پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و ادامه داد: در تمام مکاتب جرم شناسی، پیشگیری از وقوع جرم مقدم بر اعمال مجازات است و باید گفت هرچه ما بر تعداد قضات و کارکنان بیفزاییم، باتوجه به افزایش ورودی پرونده ها باز پاسخگوی مردم نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا از ورود پرونده ها به دادگستری جلوگیری شود، گفت: این امر در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جزو وظایف قوه قضاییه برشمرده شده اما پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراقوه ای است و به یک همت جمعی نیاز دارد. همه مردم و مسئولان باید در این امر تعامل داشته باشند.
رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اگر ارگانی به خوبی به وظایف خود عمل نکند، نتیجه آن سرازیر شدن پرونده ها به دستگاه قضایی است، خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه اگر محیط زیست یا منابع طبیعی در حفاظت از منابع ملی کوتاهی کرده و افرادی مبادرت به تصرف کنند، نتیجه آن تشکیل پرونده است.
خداییان با اشاره به تشكیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری، تصریح کرد: در این خصوص برنامه هایی نیز در دستور کار است که شامل کارهای تحقیقاتی و پ ژوهشی و برگزاری همایش در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم می شود.
وی در ادامه سخنان خود به حفظ حقوق شهروندی به عنوان یکی دیگر از اولویت های دادگستری استان اشاره و اضافه کرد: مردم دارای حقوقی هستند و برخی از حقوق در قانون اساسی نیز پیش بینی شده است.
ضمن اینکه یک سری حقوق نیز در ارتباط با دستگاه قضایی دارند که شامل مواردی نظیر منع شکنجه، دسترسی آسان به دستگاه قضایی، دادرسی عادلانه و حق داشتن وکیل می شود.
رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به قانون حفظ حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰ هیات را تشکیل داده ایم که به طور مستمر از همه مراجع مشمول قانون از قبیل زندان، مراجع مختلف انتظامی و دادگستری ها بازرسی کنند و اگر با تضییع حق مردم مواجه شوند، متخلف را به مراجع ذی صلاح معرفی کنند.
خداییان اولویت بعدی دستگاه قضایی استان را هدایت شورای حل اختلاف در جهت صلح و سازش عنوان كرد و یادآور شد: اعتقاد داریم افزایش ضریب امنیت باید با روش های مختلف صورت گیرد.
روش اول برخورد صریح و قاطع با عوامل ناامنی است و روش دوم استفاده از شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و روحانیون و معتمدان محلی در جهت ایجاد صلح و سازش در دعاوی است که زمینه ناامنی را فراهم می کنند.
وی مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با زمین خواری را به عنوان یکی دیگر از اولویت های دادگستری استان فارس مطرح كرد و افزود: یکی از کارهایی که بر عهده دستگاه قضایی است، مبارزه با مفاسد اقتصادی است و باید گفت فساد اقتصادی آفتی است که اگر در جامعه ای رسوخ یافت مانع رشد و توسعه آن جامعه می شود.
رشوه خواری، اختلاس، اخذ پورسانت، رانت خواری و... مانع رشد و توسعه اقتصادی جامعه هستند و تاکید ما به همکارانمان در مراجع مختلف این است که در تعامل با هم در استان با این پدیده های زشت برخورد شود.
رییس شورای قضایی استان فارس با اشاره به مبارزه با زمین خواری بیان کرد: دستگاه قضایی با هر شخص و مقامی كه مرتکب تصرف اراضی ملی، تخریب اراضی و تغییر غیرقانونی کاربری شود، برخورد خواهد کرد اما اگر کسی قطعه زمینی به وی واگذار شد و مراجعی که قطعه زمین را واگذار کردند نیز ذی صلاح باشند و از طریق مراجع ذی صلاح نیز تغییر کاربری شده و طریقه گرفتن آن نیز از راه هایی مانند تبانی، رانت و رشوه نباشد، زمین خواری نخواهد بود؛ ضمن اینکه کسی زمین خوار است که از راه خلاف قانون به اراضی ملی دسترسی پیدا کرده باشد.
خداییان در ادامه تاکید کرد: در برخورد با جرایم از هر نوع آن باید از سیاسی کردن امور خودداری شود و همچنین قبل از اینکه جرمی در مرجع صالح ثابت شود باید از رسانه ای شدن آن خودداری كرد چرا که اگر موضوعی رسانه ای و سیاسی شود برخورد با افراد متخلف نیز مشکل می شود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن