تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سال جاري؛ 21 رشته صنايع دستي در كردستان آموزش داده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سال جاري؛ 21 رشته صنايع دستي در كردستان آموزش داده مي‌شود
خبرگزاري فارس: سرپرست صنايع دستي استان كردستان گفت: در سال جاري 674 نفر از شهروندان كردستاني‌ در 21 رشته مهم صنايع دستي استان، آموزش ديده‌اند.
فرهاد حامدي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اهميت صنايع دستي در اقتصاد جامعه و فرهنگ عمومي افزود: انجام فعاليت و عملكرد خوب و مناسب در حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي بستري را براي درآمد هنرمندان و آشنايي هنردوستان و گردشگراني كه نتوانسته‌اند به اين استان سفر كنند، فراهم مي‌كند تا با هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان كردستان آشنا شوند.
وي ادامه داد: صدور گواهي مهارت براي افراد آموزش‌ديده، ثبت‌نام و آغاز به آموزش 374 نفر در استان، صدور 2 هزار و 327 گواهي مهارت در طول سال براي هنرآموختگان 10 ماهه اخير و صدور 50 مورد مجوز از فعاليت‌هاي حوزه صنايع دستي كردستان از ديگر فعاليت‌ها از ابتداي سال ‌جاري تاكنون بوده است.
حامدي همچنين معرفي و اعزام يك نفر براي كسب نشان مرغوبيت يونسكو در رشته گليم و موفقيت و كسب اين نشان براي نخستين بار در استان، برپايي 9 نمايشگاه سراسري و استاني و اعزام هنرمندان فعال به نمايشگاه‌هاي معتبر صنايع دستي را از ديگر فعاليت‌هاي حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان كردستان از ابتداي سال‌ جاري تاكنون عنوان كرد.
وي با توجه به اينكه استان كردستان در زمينه صنايع دستي و هنرهاي سنتي در ايران و جهان داراي سابقه درخشاني است، گفت: استان كردستان مي‌تواند يكي از جاذبه‌هاي گردشگري استان است كه در سال‌هاي اخير به شدت مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي قرار گرفته است.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي كردستان افزود: اين معاونت در راستاي اهداف سازماني خود و حفظ و حمايت از رشته‌هاي صنايع دستي از ابتداي سال‌ جاري اقدام به آموزش در 21 رشته صنايع دستي شامل گليم‌بافي، گيوه‌بافي، كردي‌دوزي، معرق چوب، نازك‌كاري، زيورآلات سنتي، طراحي سنتي، قلمزني، سوزن‌دوزي، زيره گيوه، توپ‌دوزي، خراطي، سراجي، سفالگري، تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌قيمتي، تراش شيشه، مصنوعات سنگ، معرق و منبت چوب، سفالگري، شال‌بافي و سازسازي به صورت پيشرفته كرده است.
حامدي افزود: اين آموزش‌ها در 10 شهر و پنج روستا با مربياني ماهر در خدمت دوستداران و علاقمندان به اين رشته‌ها هستند.
انتهاي پيام/ص20
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن