تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805297933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 طرح براي توسعه نهبندان


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: 10 طرح براي توسعه نهبندان
رحيم زاده:استاندار خراسان جنوبي در سفر به شهرستان نهبندان درباره انجام برخي اقدامات براي توسعه مراكز آموزش عالي ، اشتغال زايي، عمران روستاها ، مسائل آموزشي و ... وعده هايي داد.

مرتضوي در جلسه شوراي اداري استان كه در شهرستان نهبندان برگزار شد گفت : سالانه بالغ بر 4 هزار ميليارد ريال يارانه مواد سه گانه سوختي در استان است كه سرانه هر نفر 6 ميليون و 700 هزار ريال است در حالي كه دولت براي آب ، برق نان و ... يارانه هاي هنگفت مي پردازد.

وي با اشاره به ابعاد گسترده طرح تحول اقتصادي اظهار اميدواري كرد : با اجراي اين طرح در گام هاي نخست يارانه ها براي پرهيز از سوء استفاده ها ، جلوگيري از رانت خواري و صرفه جويي در مصرف سامان دهي شود.

وي در خصوص دانشگاه هاي پيام نور ، آزاد و علمي كاربردي نهبندان گفت : در چند سال گذشته بالغ بر 10 ميليارد ريال براي دانشكده فني نهبندان اختصاص يافت.

وي در زمينه سرمايه گذاري بخش خصوصي در نهبندان گفت : سرمايه گذاراني كه در اين شهرستان سرمايه گذاري كنند علاوه بر معافيت هاي مالياتي و تخصيص تسهيلات يارانه اي از منابع استاني 10 درصد كمك بلاعوض دريافت مي كنند.

وي درباره احداث مركز فني و حرفه اي خواهران در نهبندان گفت : از محل اعتبارات استاني براي احداث اين مركز پيش بيني اعتبار مي شود.وي با توجه به تعطيلي خوابگاه هلال احمر خواستار راه اندازي اين خوابگاه و پي گيري مسئول مربوط در اين زمينه شد.

نماينده مردم نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي هم در خصوص طرح توسعه نهبندان گفت : اگر چه به اين طرح توجه شده ولي بايد با پي گيري هاي بيشتر عملي شود.

صابري وجود معادن در شهرستان را از مهم ترين پتانسيل ها بر شمرد و گفت : برخي پتانسيل ها گاها به تهديد تبديل مي شود و هماهنگ عمل نكردن مسئولان از جمله نتايج اين مسئله است.وي با اشاره به راه ترانزيتي نهبندان شهداد افزود : متاسفانه از اين ظرفيت براي قاچاق سوخت استفاده مي شود و توجه خاص مسئولان براي تامين امنيت ضروري است.

وي تصريح كرد : در خصوص مباحث فرهنگي در استان و شهرستان عقب هستيم كه كار و پي گيري بيشتري را مي طلبد.

نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي نيز برگزاري دومين نشست شوراي اداري استان در شهرستان نهبندان را منشاء خيرات و بركات دانست و گفت : برگزاري اين جلسات باعث آگاه شدن مسئولان اجرايي از وضعيت مردم ، تعامل بين مسئولان و نمايندگان ، مصوبات واقع بينانه ، ايجاد اميد و نشاط مردم و ... مي شود. حجت الاسلام ابراهيمي حمايت از دولت را مدنظر مقام معظم رهبري دانست و افزود : حمايت و تقويت دولت از واجبات است.

حجت الاسلام خزاعي امام جمعه نهبندان هم دولت نهم را خدمتگزار و مظلوم دانست و انرژي و نشاط اين دولت را برجسته توصيف كرد و گفت : سفرهاي استاني براي بررسي مشكلات مردم بسيار مؤثر است.

پور سلطاني فرماندار نهبندان هم اعطاي 20 دستگاه ميني بوس رايگان ، احداث 4 كارخانه سنگ بري ، ارتقاي بيمارستان از 32 به 64 تخت خواب ، ارتقاي نمايندگي صنايع و معادن و ... را از مصوبات سفر دوم رئيس جمهور به نهبندان عنوان كرد و گفت : برخي از اين مصوبات هنوز اجرايي نشده است.

مدير كل راه و ترابري استان نيز درباره محور نهبندان چاهداشي اظهار اميدواري كرد : با توجه به كم عرض و حادثه خيز بودن اين جاده و 70 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز ، اين مشكل در برنامه سال آينده برطرف مي شود.

نصري شاخص بهره برداري روستاهاي 20 خانوار در سال گذشته را 59 درصد عنوان كرد و گفت : اين ميزان امسال با جهش 15 درصدي به 74 درصد رسيده است.

وي خاطر نشان كرد : 16 پروژه راه روستايي به طول 200 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد ريال در حال اجراست.قديري مدير كل تربيت بدني استان هم درباره تسريع پروژه احداث استخر نهبندان گفت :استخر سر پوشيده با سونا و جكوزي در حال ساخت است و سال آينده به بهره برداري مي رسد به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه در خصوص مشكل زمين دانشگاه آزاد مقرر شد 320 ميليون ريال اعتبار براي خريد زمين مساعدت شود و دانشكده فني هم با وجود برخورداري از اعتبارات با مساعدت اداره كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس احداث خواهد شد.تسريع در تكميل مدارس نيمه ساز تا مهر ماه سال آينده از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

در پايان جلسه هم نبي زاده به عنوان رئيس سازمان بازارچه هاي استان معرفي و از مديران كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس ، صنايع و معادن و راه و ترابري تقدير شد.

ادامه گزارش حاكي است جلسه بررسي مشكلات شوراهاي اسلامي و دهياري هاي بخش خوسف نهبندان هم با حضور استاندار ، هيئت همراه و مسئولان شهرستان نهبندان برگزار شد.بخشدار شوسف اعتبارات دهياري ها را در سال گذشته بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان كرد.

هاشمي خواستار ارتقاي دهستان عربخانه به بخش ، رفع مشكل مسكن روستايي و ... شد و افزود : با وجود جمعيت 7 هزار نفري شوسف و روستاهاي اطراف آن تنها يك پزشك در مركز بهداشتي درماني شوسف مستقر است و جوابگوي نياز موجود نيست.

وي تعطيلي كارخانه گچ افضل آباد و به تبع آن بيكاري عده زيادي از كارگران را از ديگر مشكلات منطقه عنوان كرد و خواستار پي گيري و مساعدت مسئولان استاني شد.

رئيس شوراي اسلامي بخش شوسف و دهياران هم به بيان مشكلات موجود پرداختند كه كمك به اماكن مذهبي ، آموزش رايانه به دهياران ، خريداري نشدن دام هاي روستائيان ، نبود صنعت در شهرستان با توجه به معادن غني در منطقه و ... از عمده ترين مشكلات مطرح شده در اين جلسه بود كه مورد بررسي استاندار و مسئولان قرار گرفت.

در اين جلسه استاندار يك ميليارد ريال اعتبار براي هزينه هاي جاري شوراي اسلامي استان مصوب كرد و گفت : 500 ميليون ريال از محل در آمدهاي سازمان همياري شهرداري ها و 500 ميليون ريال از سر جمع اعتبارات دهياري ها براي رفع اين مشكلات تخصيص مي يابد.

مرتضوي درباره خريد دام گفت : خراسان جنوبي در طرح خريد دام از موفق ترين استان هاي كشور بوده و حدود 90 هزار راس دام از دام داران خريداري كرده و در كلان كشور از 800 هزار راس دام خريداري شده حدود 10 درصد در خراسان جنوبي با قيمت عادلانه خريداري شده است.

وي تصريح كرد : در صورت سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين مناطق علاوه بر يارانه تسهيلات 10 درصد ميزان سرمايه گذاري شده هم به صورت كمك بلاعوض پرداخت مي شود.وي در خصوص كارخانه گچ افضل آباد اظهار اميدواري كرد : با پي گيري هاي صورت گرفته اين مشكل مرتفع شود.

وي ادامه داد : در زمينه مسكن و واگذاري زمين 99 ساله هيچ محدوديتي وجود ندارد و بستر كار فراهم است.

وي آموزش هاي رايانه به دهياران را مثمر ثمر دانست و گفت : در صورت هماهنگي و وجود متقاضي براي 20 نفر دوره هاي آموزشي رايانه برگزار خواهد شد.

مدير كل امور خانواده استانداري گفت : براي بانوان شهرستان مي توان برخي هزينه هاي فرهنگي را برآورده كرد.

هلال بيرجندي افزود : به هر كدام از بخش ها كه تا 2 ماه آينده بتوانند در كانون هاي فرهنگي اجتماعي ثبت نام كنند بالغ بر 5 ميليون ريال اعتبار تخصيص مي يابد.

به گزارش خبرنگار ما جلسه بررسي مشكلات و موانع شوراهاي اسلامي و دهياري هاي بخش مركزي نهبندان هم با حضور استاندار و مسئولان امر برگزار شد.بخشدار مركزي نهبندان با اشاره به دهستان هاي ميغان ، بندان و نه و 205 روستا، 97 روستاي بالاي 10 خانوار و 27 هزار نفر جمعيت روستايي اين بخش گفت : پراكندگي و بعد مسافت از عمده ترين مشكلات است.زيرك بر رفع مشكلات مربوط به ناتمام ماندن يا نبود ساختمان دهياري ها ، احداث پاسگاه انتظامي دهسلم ، راه اندازي شبكه بهداشت و درمان ميغان ، تعطيلي كارخانه پنبه نسوز معدن حاجات، ايجاد دانشكده فني ، احداث پادگان ، زندان و.. تاكيد كرد.استاندار هم در خصوص طرح توسعه نهبندان گفت : از اين محل در 3 سال گذشته بالغ بر 70 ميليارد ريال اعتبار به نهبندان اختصاص يافته است.

مرتضوي افزود : علاوه بر 30 ميليارد ريال اعتبار طرح توسعه در سال جاري حدود 14 درصد اعتبارات و بودجه استان به شهرستان نهبندان تخصيص يافته و سهم نهبندان با حدود 60 هزار نفر جمعيت حدود 18 تا 20 درصد اعتبارات استان است در حالي كه كمتر از 10 درصد جمعيت استان در اين شهرستان سكونت دارند.

وي درباره احداث زندان در نهبندان با وجود تعداد زندانيان محدوده شهرستان و استان سيستان و بلوچستان در زندان بيرجند اظهار اميدواري كرد: با توجه به سفر آيت ا... شاهرودي و هيئت همراه تا يك ماه آينده به استان در اين خصوص هم بايد با پي گيري هاي مسئولان استان و شهرستان اين مشكل حل شود.

وي با اشاره به انجام تعهدات شهرستان براي واگذاري زمين ، حصاركشي و احداث پاسدارخانه پادگان اظهاراميدواري كرد: با پي گيري هاي انجام شده در آينده نزديك پادگان به ارتش تحويل شود.

وي با اشاره به وجود 130 دانشجو در دانشگاه آزاد نهبندان در زمينه پي گيري تامين زمين اين دانشگاه قول مساعد داد.

استاندار همچنين در مراسم افتتاح دبستان 10 كلاسه شهيد هاشم زهي نهبندان گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله ايران اسلامي بايد در بين كشورهاي منطقه با بكارگيري جنبش نرم افزاري مقام اول را داشته باشد و لازمه اين كار فراهم كردن زيرساخت ها و فضاي مناسب فيزيكي اعم از نرم افزار و سخت افزار است.

مدير كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان هم گفت: دبستان 10 كلاسه شهيد هاشم زهي با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد و 300 ميليون ريال از محل اعتبارات طرح تخريب و بازسازي احداث شد و به تاسيسات گرمايشي مركزي و امكانات مناسب تجهيز شده است.

اوليايي با تقدير از مساعدت هاي استانداري در توسعه و تكميل فضاهاي آموزشي اظهار اميدواري كرد: ساير مشكلات مربوط به فضاهاي آموزشي نهبندان نيز برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ما از شوسف استاندار در اين بخش هم با اشاره به فضايل اخلاقي حضرت علي بن موسي الرضا(ع) ولايت اين امام را ولايت ا... دانست و گفت: هر انساني ولايت خدا را بپذيرد، ولايت غير خدا را نفي مي كند.

مرتضوي افزود: راه اندازي شركت سهامي زراعي سهل آباد، توسعه راه هاي ارتباطي، احداث مدارس و امكانات ورزشي و آب رساني به روستاها از جمله اقدامات مثبتي است كه در دولت كنوني انجام شده است.

وي با اشاره به سامان دهي يارانه ها افزود: 80 يا 90 درصد استان، 98 درصد بخش شوسف و 95 درصد نهبندان بايد يارانه دريافت كنند.

وي در خصوص توسعه آشپزخانه و سرويس بهداشتي حسينيه سيدالشهدا و مزار شهداي گمنام شوسف قول مساعد داد.

هاشمي بخشدار شوسف نيز بهره برداري از سد تغذيه اي و مزار شهداي گمنام، احداث و راه اندازي اورژانس 115، بهره برداري بانك هاي ملي و كشاورزي، واگذاري 300 قطعه زمين، بهره برداري از ساختمان دارالقرآن و ساختمان جديد مدرسه راهنمايي بنت الهدي صدر و .... را از جمله اقدامات انجام شده در شوسف از سال 1384 تاكنون برشمرد.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن