تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813172719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: روي خط حادثه
استفاده از بخاري نفتي در مدارس باز هم حادثه آفريد
دبستان روستاي "قلعه جق" از توابع شهرستان بجنورد در آتش سوخت. محمد موفق، معاون فرماندار بجنورد در گفت وگو با ايسنا، گفت: اين دبستان، يك كانكس پنج كلاسه و دو شيفته بود كه 200 دانش آموز دختر و پسر در دو شيفت تحصيل مي كردند. وي علت آتش گرفتن اين كانكس را استفاده از بخاري غيراستاندارد اعلام و عنوان كرد: بخاري اين دبستان نفتي كاربراتوري بود كه پس از آتش سوزري به واسطه اين بخاري غيراستاندارد، تلاش معلمان هم براي خارج كردن بخاري مشتعل از درون كانكس بي نتيجه ماند. موفق گفت: خوشبختانه به دليل اقدام به موقع براي خارج كردن دانش آموزان از دبستان، اين حادثه خسارت جاني نداشته است. وي ادامه داد: رييس آموزش و پرورش بجنورد، بخشدار و ديگر مسوولان به منطقه اعزام شده اند تا با تهيه يك مكان جايگزين براي دانش آموزان از بازماندگي تحصيلي آنها جلوگيري كنند.

جعل مدرك تحصيلي براي ازدواج
جواني كه براي جلب نظر خانواده دختر مورد علاقه اش اقدام به جعل مدرك تحصيلي كرده بود راهي زندان شد. چندي پيش در پي اعلام گزارشي از سوي حراست يكي از ادارات دولتي مبني بر دستگيري فردي كه اقدام به جعل مدرك كرده بود ماموران نيروي انتظامي تحقيقاتي را شروع كردند و متوجه شدند متهم با ارائه مدارك تحصيلي و كارت پايان خدمت جعلي سعي داشته است در آن اداره استخدام شود. متهم در بازجويي ها ضمن پذيرفتن اتهام جعل گفت; چندي پيش براي ازدواج با دختر مورد علاقه ام به خواستگاري اش رفتم اما خانواده او به خاطر بيكاري من جواب رد دادند. براي همين تصميم گرفتم با استخدام در يك اداره دولتي نظر آنها را جلب كنم. براي همين مدارك لازم براي استخدام را جعل كردم.بنابر اين گزارش پس از اعترافات متهم وي به دستور بازپرس دادسراي ناحيه 11 راهي زندان شد.

تابوت شوهر، زن را كشت
زن بيوه 67 ساله برزيلي در راه انتقال جنازه شوهرش به گورستان، در اثر برخورد تابوت به سرش جان سپرد. به گزارش شينهوا، اين حادثه در يكي از شهرهاي كوچك در جنوب برزيل رخ داد. به گفته پليس محلي اين زن در قسمت عقب خودروي تويوتاي استيشن حامل تابوت شوهرش به سمت گورستان نشسته بود كه ماشين ديگري در جاده از پشت با آن تصادف كرد و در اثر ضربه برخورد تابوت به سرش در دم جان باخت.به گفته پليس از رانندگان هر دو خودرو بازجويي خواهد شد تا اگر عمدي در اين تصادف در كار بوده، مشخص شود.

آزادي از زندان بخاطر چاقي!
يك مجرم در مونترآل كانادا كه به 5 سال زندان محكوم شده بود، بدليل عدم وجود امكانات لازم براي نگهداري او در زندان، آزاد شد.به گزارش البرز به نقل از ايرانتو "مايكل لپوينت" بجرم حمل مواد مخدر دستگير و مدت 2 سال از دوران محكوميت خود را طي كرده بود.در حاليكه وي هنگام بازداشت تنها 150 كيلو وزن داشت، اما غذاي چرب و نرم زندان، وزن او را طي اين مدت به 230 كيلوگرم افزايش داد.نگهداري از مايكل ، هزينه و نيروي زيادي را بخود اختصاص داده بود، ضمن اينكه هيچكدام از سلول ها ظرفيت نگهداري او را نداشتند و حتي هيچگونه تخت خواب يا صندلي مناسب او هم يافت نميشد.به همين دليل دادگاه به درخواست مسئولان زندان، از باقيمانده حكم او گذشت.

شير آلوده سبب مرگ 6 دانش آموز هندي شد
مقامات بهداشت هند اعلام كردند: شش دانش آموز به علت خوردن شير آلوده و فاسد در مدرسه اي در شرق هند جان باختند. مدير مدرسه اي در شرق هند اعلام كرد: شش دانش آموز در ايالت "جهارخاند" به علت نوشيدن شير آلوده به شدت مسموم شده و پيش از رسيدن به بيمارستان جان باختند. به گزارش ايسنابه نقل از خبرگزاري رويترز شش دانش آموز جان باخته بين 8 تا 13 سال سن داشتند. علاوه بر اين 60 دانش آموز ديگر اين مدرسه نيز به علت نوشيدن شيرآلوده راهي بيمارستان شدند. مسئولان بيمارستان ايالتي كردند: حال 30 تن از اين دانش آموزان مسموم رو به بهبودي است، درحالي كه 9 دانش آموز ديگر تحت مراقبت هاي ويژه قرار دارند. "باندها تركي" وزير توسعه منابع انساني ايالت "جهارخاند" گفت: اين دانشآموزان به علت خوردن شير آلوده مسموم شدند . مقامات ايالتي اعلام كردند تغذيه رايگان در مدارس هند اجباريست، اما به علت اينكه برخي از مناطق و ايالات بسيار فقيرند، نمي توانند تغذيه مناسب و بهداشتي در اختيار دانش آموزان قرار دهند. از اين رو در برخي موارد احتمال مسموميت كودكان وجود دارد.

ببرها، كارگر باغ وحش را خوردند
رسانه هاي محلي سنگاپور اعلام كردند: كارگر مالزيايي باغ وحش سنگاپور پس از آن كه توسط سه ببر سفيد اين باغ وحش مورد حمله قرار گرفت، غذاي آنها شد.تلويزيون "خبر آسيا" سنگاپور طي يك برنامه اعلام كرد: "نورالدين بن موتونگ" 32 ساله از كارگران باغ وحش سنگاپور توسط سه ببر سفيد اين باغ وحش مورد حمله قرار گرفته و طعمه آنها شد. خبرگزاري شينهوا، مي افزايد: هنگامي كه مسوولان و ديگر كارگران باغ وحش از حمله سه ببر سفيد به نورالدين با خبر شدند، براي كمك رفتند، اما دير شده و كار از كار گذشته بود. اين در حاليست كه پليس سنگاپور گفت: ما خبر حمله ببرهاي سفيد را در ساعت 30:12 بعدازظهر به وقت محلي دريافت كرديم و كارگر نگون بخت در ساعت 45:12 بعدازظهر به وقت محلي طعمه ببرهاي گرسنه شد. در اين ميان، پليس در حال بررسي علت وقوع اين حادثه دلخراش است.

حبس ابد براي پدر متجاوز اتريشي
بازرسان دادگاه جنايي اتريش، «جوزف فريتزل» را به جرم قتل و تجاوز به دخترش، به حبس ابد محكوم كرد.به گزارش ايسنا، بازپرس ويژه پرونده «خانه وحشت»، جوزف فريتزل 73 ساله را به اتهام تجاوز به دخترش به مدت 24 سال در يك سلول بسيار كوچك و قتل يكي از كودكاني كه از دخترش داشته به حبس ابد محكوم كرد.جوزف فريتزل در دادگاه گفت: اگر هشتمين كودكم كه از دخترم به دنيا آمده بود را به موقع به بيمارستان مي رسانديم، زنده مي ماند، اما براي آن كه كسي متوجه رابطه من با دخترم نشود، مانع از انتقال كودك به بيمارستان شدم.دادگاه عالي اتريش جوزف فريتزل، برق كار بازنشسته و 73 ساله را به علت تجاوز، زناي به محارم، زنداني كردن دختر و فرزندان و برده داري متهم دانسته و به حبس محكوم كرد.مقامات پليس اتريش در اين باره گفتند: انتظار مي رود به علت سنگين بودن جرايم انجام شده توسط اين مرد، دادگاه نهايي تا ماه مارس سال آينده ادامه يابد.براساس گزارش آسوشيتدپرس، اين در حاليست كه اگر تمامي جرايم منصوب به اين مرد جاني به اثبات برسد، وي به حبس ابد با اشد مجازات و بدون قرار وثيقه محكوم مي شود; چرا كه اتريش همانند ديگر كشورهاي اروپايي حكم اعدام را در قانون خود ندارد.«رودولف ماير» وكيل مدافع جوزف فريتزل گفت: هيچ استينافي براي موكل خود در نظر ندارد.اين در حاليست كه بازرسان در بازجويي از جوزف فريتزل گفتند: اين مرد با محبوس كردن و تجاوز مداوم به دخترش اليزابت، كه هم اكنون 42 سال دارد، در يك اتاق زير زميني، صداگير و بدون پنجره، او را شكنجه روحي وجسمي داده است. اين تجاوز درست پس از 18 سالگي اليزابت و در سال 1948 ميلادي آغاز شده بود.بازرسان اين پرونده ، شكايت نامه اي 27 صفحه اي با تمامي جزئيات مربوط به محل زندگي اليزابت و رفتارهاي پدرش با وي تهيه كرده و به دادگاه ارائه كردند.

اختلاس كلان كارمند بانك
رئيس پليس آگاهي استان هرمزگان از بازداشت كارمند يك بانك به جرم اختلاس كلان خبر داد. سرهنگ "اصغر قطب زاده" گفت: پليس دايره مبارزه با جرائم اقتصادي آگاهي هرمزگان با شكايت حقوقي مدير يكي از بانك هاي بندرعباس، پيگير پرونده كارمند 34 ساله اي به نام "الف.الف" شد كه متهم به برداشت پنهاني از حساب هاي مشتريان بود.وي ادامه داد : تحقيق كارآگاهان نشان مي داد اين كارمند با دستكاري حساب هاي مردم ، پول هاي آنان را به جيب مي زد كه سرانجام رسوا و بازداشت شد.به گزارش ايسكانيوز ،اين مقام ناجا،ميزان اختلاس "الف.الف" را يك ميليارد و 580 ميليون ريال برشمرد و اضافه كرد: تحقيق جامع تر درباره پرونده ادامه دارد.

راننده كاميون، سر 3 موتورسوار را به باد داد
برخورد يك دستگاه كاميون به موتوسيكلت ، اعضاي خانواده اي نگون بخت را به دل گور كشاند. محور "چليك - قوبي" شهرستان مياندوآب ، ديروز شاهد برخورد مهيب كاميون كمپرسي به موتوسيكلت بود.به دنبال اين رخداد دلخراش ، زن و شوهر موتورسوار به نام هاي "زلفعلي حضرتي" و "ميناحاجي نژاد" به همراه فرزند خردسالشان "پويا" در دم جان باختند و پيكرهاي آنها به پزشكي قانوني فرستاده شد. كارشناسان پليس پس از بررسي هاي مقدماتي اعلام كردند علت اصلي اين برخورد مرگبار ، حركت دنده عقب غير ضروري راننده كاميون به نام "معراج - ش" بوده است.به گزارش ايسكانيوز،اين راننده با صدور دستور قضايي روانه بازداشتگاه شد.

محاكمه قاتل كروات صورتي
قاتل كروات صورتي كه پس از ارتباط نامشروع زن 33 ساله اي را به قتل رسانده بود با صدور كيفر خواست به زودي محاكمه مي شودعصر روز هفتم اسفند ماه سال گذشته ماموران كلانتري 132 نبرد در جريان قتل زن جواني به نام مريم با خبر شدند. پس از اطلاع از موضوع گروهي از ماموران به همراه بازپرس ويژه قتل در قتلگاه زن جوان رفتند. در تحقيقات اوليه مشخص شد مريم بر اثر خفگي جان باخته است . ماموران در بررسيهاي خود متوجه وجود يك كروات صورتي دركنار جنازه مريم شدند. در ادامه بررسي ها و در تحقيقات از همسايه ها مشخص شد كه وي از چندي پيش با يك پسر 18 ساله در ارتباط بوده و به خانه مقتوله رفت و آمد داشته است ، صبح روز حادثه نيز وي درگيري شديدي با مريم داشته است.با بدست آمدن اين سرنخ و بازجويي از پسر 14 ساله مقتوله و همسر وي مشخص شد، متهم به قتل نوجوان 18 ساله اي به نام نويد است. با به دست آمدن اين سرنخ كارآگاهان جنايي توانستند 2 روز بعد از جنايت نويد را در تهرانسر شناسايي و دستگير كنند.به گزارش برنا، پس از انتقال متهم به دادسراي امور جنايي، نويد درباز جويي ها به قتل اعتراف كرد و در مورد نحوه قتل گفت: روز حادثه پس از صرف ناهار و مشروب مريم از من خواست با وي رابطه برقرار كنم. پس از ايجاد رابطه از آنجايي كه به وي مشكوك شده بودم با وي درگير شدم و با كروات صورتي ام وي را خفه كردم.پس از اعترافات نويد و تكميل شدن تحقيقات، پرونده با صدور كيفر خواست از سوي آرش سيفي داديار اظهار نظر دادسراي جنايي ،قاتل كروات صورتي به زودي محاكمه مي شود.

زن شياد با عنوان روانشناس كلاهبرداري مي كرد
زن شيادي كه با معرفي خود به عنوان دكتر روان شناس اقدام به كلاهبرداري و سرقت كرده بود دستگير و روانه زندان شد. ماه گذشته ماموران آگاهي در پي شكايت زني در جريان يك فقره كلاهبرداري و سرقت منزل قرار گرفتند. براساس اين گزارش، شاكي در اظهاراتش گفت: چندي بيش از طريق يكي از آشنايان خود با زن جواني به نام سيمين كه دكتر روان شناس و فارغ التحصيل يكي از دانشگاه هاي آمريكا بود، آشنا شدم.زن مال باخته افزود: در يكي از ملاقات هايم با سيمين، وي عنوان كرد به دليل اينكه در آمريكا درس خوانده و مي تواند مقدمات اقامت من را در آنجا فراهم كند و من كه از اين موضوع بسيار خوشحال شده بودم شناسنامه خود و خانواده ام و مبلغ 600 ميليون ريال وجه نقد را در اختيار او قرار دادم.شاكي در ادامه گفت: رفت و آمدهاي سيمين به منزل ما همچنان ادامه داشت تا اينكه پس از يك هفته وقتي شب به همراه خانواده ام به منزل باز مي گشتم متوجه به سرقت رفتن يك جلد قرآن نفيس و تعدادي جواهر و اشيا» عتيقه از منزلم شدم و به سرعت ماموران را در جريان گذاشتم و اين در حالي بود كه سيمين متواري شده بود.به گزارش باشگاه خبرنگاران ، پس از اظهارات مالباخته ماموران آگاهي تحقيقات خود را براي دستگيري زن شياد آغاز كردند، و موفق شدند پس از يك هفته متهم را در منطقه اقدسيه شناسايي و طي يك عمليات پليسي دستگير كنند.اين گزارش حاكيست، متهم پس از دستگيري تحت بازجويي قرار گرفت و هويت اصلي خود را فاش كرد و به سرقت و كلاهبرداري از شاكي اعتراف كرد.گفتني است; متهم با صدور قرار قانوني روانه زندان شد و اشياي مسروقه از متهم كشف شده و تلاش كارآگاهان براي كشف ساير سرقت ها و كلاهبرداري هاي اين زن ادامه داد.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن