تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814726576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال حذف كنكور كارداني دانشگاه آزاد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احتمال حذف كنكور كارداني دانشگاه آزاد
عالي- همشهري آنلاين:
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از احتمال حذف كنكور ورود به مقطع كارداني در سال آينده تحصيلي حداقل در مراكز آموزش عالي غيردولتي خبر داد

به گزارش واحد مركزي خبر، عبدالله جاسبي، با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما، با اشاره به تصويب حذف كنكور ورود به دانشگاه‌ها تا سال 90 در مجلس هفتم پيش بيني كرد: نخستين گام در اين باره سال آينده تحصيلي در مقطع كارداني وحداقل در مراكز آموزش عالي غير دولتي برداشته شود.

وي رشد دانشگاه آزاد اسلامي را بيش از تصور و پيش بيني‌هاي اوليه ذكر كرد و در باره گرايش به كيفيت و تناسب آن با كميت در اين دانشگاه گفت: افزايش كيفي به معناي توقف افزايش در تعداد نيست بلكه براي اين منظور افزايش دوره‌هاي تحصيلات تكميلي، ايجاد رشته‌هاي جديد و تاسيس مقاطع بالاتر لازم است. از اين رو توسعه كمي در دانشگاه آزاد در راستاي توسعه كيفي آن است.

وي افزود: ‌البته حدود 6 ماه است كه هيئت موسس توقف تاسيس مراكز جديد را تصويب كرده است و كار روي واحدهاي موجود يا واحدهايي كه مجوز خود را پيش از اين دريافت كرده بودند متمركز شده است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي آمار دانشجويان اين دانشگاه را يك ميليون و 400 هزارنفر، تعداد واحدها و مراكز دانشگاهي را 300 واحد، فضاي آموزش و رفاهي را بيش از 14 ميليون متر مربع، اعضاي هئيت علمي را حدود 30 هزار و فارغ التحصيلان دانشگاه را حدود 2 و نيم ميليون نفر ذكر كرد و گفت: به اين آمار بايد 50 مركز پزشكي، 600 مدرسه سما، هزاران آزمايشگاه، كارگاه، كتابخانه و ديگر مراكز وابسته دانشگاهي نيز اضافه شود.

وي افزود: با اين توسعه و پيشرفت باز هم ما ظرفيت لازم را براي جذب تمام داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها نداريم و هم اكنون گروهي از جوانان براي تحصيل به كشورهاي ديگري مي‌روند كه 10 تا 30 برابر ما شهريه دريافت مي‌كنند.

جاسبي با اشاره به برخي ناخرسندي‌ها از مبالغ شهريه‌هاي دانشگاه آزاد گفت: هزينه‌هاي دريافتي دانشگاه آزاد يك هفتم سرانه دانشگاه‌هاي دولتي است ولي اين كه مردم قدرت پرداخت ندارند مسئله ديگريست كه نيازمند تامين بودجه براي پرداخت وام بلند مدت است.

وي افزود: هم اكنون خود دانشگاه بين 60 تا 70 ميليارد تومان براي وام اختصاص داده و قرار بوده است كه 60 ميليارد هم دولت اختصاص دهد كه حتي در صورت تخصيص اين اعتبار هم، ميزان اين مبالغ كافي نيست و ما به 300 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

وي دانشگاه آزاد را غيردولتي و غير انتفاعي دانست و افزود: شهريه اين دانشگاه به حساب هيچ كس ريخته نمي‌شود و همه دريافتي ها در خود دانشگاه هزينه مي‌شود.

جاسبي تصريح كرد، تمام دريافت‌ها و پرداخت‌هاي دانشگاه شفاف است و ما در صدد هستيم تا ترازمالي تلفيقي كل دانشگاه را در پايگاه اطلاع رساني خود قرار دهيم و هر كس هم كه رسما درخواست كند، براي بررسي اين موضوع به واحدهاي دانشگاه معرفي خواهد شد.

رئيس دانشگاه آزاد درباره مقايسه هزينه‌هاي اين دانشگاه با مراكز آموزش عالي آسياي ميانه، مالزي، هند و ارمنستان گفت: بسياري از اين مراكز به ويژه در رشته‌هاي پزشكي مورد تاييد مراجع ذيصلاح در كشور ما نيستند و در يكي دو كشور از اين كشور‌ها هزينه كلي زندگي پايين است.

وي افزود: شهريه ورود به دانشگاه در كشورهايي مثل امارات يا تركيه كه سطح علمي بالاتري از ما ندارند حدود 20 برابر دانشگاه آزاد اسلامي است.

وي تنها محل درآمد دانشگاه آزاد را دريافت شهريه ذكر كرد و افزود: البته حدود 2 تا 3 ميليارد تومان هم درآمدهاي پژوهشي داريم كه بسيار ناچيز است ولي ما به سمت افزايش اين نوع درآمدها و همچنين تامين منابع اقتصادي جديد از طريق سرمايه گزاري گام برمي داريم.

جاسبي برخورد نامناسب برخي كاركنان دانشگاه را با ارباب رجوع تقبيح كرد و از مديران اين دانشگاه خواست با عبور از مرحله نصيحت و توصيه‌هاي اداري، با اين گروه از كاركنان برخورد جدي كنند.

وي بسته بودن فضاي دانشگاه آزاد را يك دروغ بزرگ خواند و با اشاره به وجود 4 اتحاديه بزرگ و 300 تشكل دانشجويي، فضاي دانشگاه آزاد را باز توصيف كرد و افزود: البته فعاليت آنها بايد چارچوب قانون باشد.

رئيس دانشگاه آزاد درباره اصلاح اساسنامه اين دانشگاه نيز گفت:‌ اين مطلب در هيئت موسس مطرح شده و چند ماده نيز اصلاح و تصويب شده است.
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن