تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813310700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1سال ازربودن ستارخان وباقرخان گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: يك سال از ربودن مجسمه.هاي چشم.نواز و غرورآفرين پايتخت مي.گذرد و هنوز سارقان دستگير نشده.اند. فيلمي كه از سرقت يكي از مجسمه.ها تهيه شده بود، كمكي به حل معماي سرقت مجسمه.ها نكرد.


به گزارش فارس، يك سال از ربودن. مجسمه «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان اثر شهريار ضرابي،. «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا اثر شهريار ضرابي، صنيع. خاتم واقع در پارك ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددي و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علي قهاري، دو مجسمه «شريعتي» در پارك شريعتي اثر حميد شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهيمي واقع در شهرك غرب و مجسمه ابن.سينا، نظامي گنجوي، دادمان، استاد معين و مجسمه پارك استقلال مي.گذرد و تاكنون سارقان اين آثار ارزشمند پيدا نشده.اند.

مسئولان شهري سال گذشته اعلام كردند به زودي سارقان پيدا مي.شوند و به شهروندان خبر خوشي خواهند داد؛ ولي يك سال مي گذرد و هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است. مسئولان شهري مي.گويند كه پليس بايد اين موضوع را پي.گيري كند.

* پليس به‎دنبال حل معماي سرقت مجسمه.هاست
------------------------------------------------------------

سردار مصطفي رجبي جانشين پليس آگاهي نيروي انتظامي دراين.باره گفته بود كه پليس آگاهي به دنبال حل معماي سرقت مجسمه.هاي تهران است.

وي در ادامه گفته بود حل معما گاهي آسان و گاهي دشوار است، اما وظيفه پليس حل معماست. در پرونده.هاي مختلف شرايط متفاوتي وجود دارد كه رسيدن به نتيجه و حل معما را تحت تأثير قرار مي.دهد.

وي در ادامه اضافه كرده بود: سرقت مجسمه.ها از پارك.هاي تهران مختصات و شرايط خاص خود را دارد و همچنان در دستور كار پليس آگاهي است، تلاش پليس حل معماي سرقت مجسمه.ها است.

*فيلمي كه نتيجه نداد
--------------------------

بعد از ربودن تعدادي از مجسمه.هاي پايتخت مسئولان شهري اعلام كردند؛ از يكي از سرقت.ها فيلمي تهيه شده است ولي به‏نظر مي.رسد آن فيلم هم كمكي به حل معماي سرقت مجسمه.ها نكرد.

محمد جواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران در اين.باره گفت: فيلم سرقت يكي از مجسمه.ها توسط دوربين.هاي مركز كنترل ترافيك ضبط شده است و ضبط اين فيلم از سوي شهرداري تهران كمك بزرگي به باز شدن گره سرقت مجسمه.هاي شهر تهران مي.كند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين فيلم در اختيار پليس قرار گرفته است.

*ولگردهايي كه مجسمه.هاي ۷۰۰ كيلويي را ربودند
-------------------------------------------------------

وزن برخي از مجسمه.هاي ربوده شده در تهران بالغ بر ۷۰۰ كيلوگرم بود و بايد سارقان براي حمل آن از جرثقيل استفاده مي.كردند. البته برخي از مسئولان اعلام كردند كه ولگردها اين مجسمه.ها را ربوده.اند.

حسين كلخوراني معاون خدمات شهري شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه آيا ولگردها مي.توانند مجسمه.هاي ۷۰۰ كيلويي را در شهر بربايند، مي.گويد: بله. مگر ولگردها نمي.توانند جرثقيل كرايه كنند و مجسمه بدزدند.

كلخوراني درباره فيلم.هاي گرفته شده از برخي از سرقت.ها مي.گويد: فيلم.ها را به نيروي انتظامي تحويل داده.ايم.

به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، اين فيلم.ها واضح نيستند چرا كه اساساً براي اين كار گرفته نشده.اند و اتفاقي از اين حوادث فيلم گرفته شده است.

بر اساس اين گزارش، شهرداري تهران سال گذشته تعدادي مجسمه بدلي ساخت و جايگزين مجسمه.هاي ربوده شده كرد؛ ولي هنوز جاي برخي از مجسمه.ها در شهر خالي است و شهروندان فقط پايه.هاي خالي آن را مشاهده مي.كنند.

* سارقان به‎صورت باندي عمل كردند
-------------------------------------------

محمد باقر قاليباف شهردار تهران سال گذشته در اين.باره گفته بود كه شهرداري مسئول امنيت شهر نيست و نگهبان.هاي پارك.ها بايد حساسيت بيشتري داشته باشند و اين موضوع نيز در حال پيگيري است.

وي در ادامه مي.گويد: نيروي انتظامي اطلاعات خوبي در اين زمينه به دست آورده است.

شهردار تهران تصريح مي.كند: دزديدن مجسمه.ها اقدامي سازماندهي شده است و سارقان به صورت باندي عمل كرده.اند.


ربودن مجسمه.هاي شهر دهن‏كجي به ميراث فرهنگي است
-------------------------------------------------------------------------

مرتضي تمدن استاندار تهران در اين.باره گفته بود: اين موضوع تنها يك سرقت ساده نيست بلكه دهن‏كجي به ميراث فرهنگي و مسائل فرهنگي ماست.

وي در ادامه گفت: با بررسي شواهد و قرائن در دست از اين سرقت.ها به شدت به دنبال دستگيري سارقان هستيم تا آنها را در دست قانون گرفتار كنيم.

به گزارش فارس، يك سال از سرقت مجسمه.هاي ارزشمند كلان‏شهر تهران مي.گذرد ولي تاكنون هيچ سارقي دستگير نشده است و هنوز پليس در خصوص يافتن سارقان خبري اعلام نكرده است. به نظر مي.رسد فيلمي كه گفته مي.شد از سرقت يكي از مجسمه.ها تهيه شده هم به كار نيامده است.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن