تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815697813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنایت هولناك تاجر آهن ارابه مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: محمد غمخوار ـ تاجر آهن كه در جریان سرقت مسلحانه تریلرها راننده ای را به قتل رسانده بود، هنگام طراحی آخرین نقشه سرقت دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۱ دی ۸۹ راننده تریلری به پاسگاه صومعه سرا رفت و از سرقت تریلر حامل میلگرد خبر داد و به مأموران گفت:« دیروز سوار بر تریلر حامل ۲۰ تن میلگرد بودم كه در حوالی شهرستان صومعه سرا راننده یك دستگاه پژو ۲۰۶ به بهانه پرسیدن نشانی از من كمك خواست.
وقتی كنار جاده توقف كردم ناگهان راننده پژو و همدستش با دستمالی بیهوشم كردند. چند ساعت بعد نیز راننده فداكاری مرا به بیمارستان رساند و نجاتم داد. حالا هم با بهبود حالم برای شكایت آمده ام.»
با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی گیلان قرار گرفت. آنها در نخستین گام با كمك شاكی به چهره نگاری رایانه ای و بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای پرداختند اما تجسس ها در این شاخه به نتیجه نرسید. از سوی دیگر تریلر بدون محموله نیز در چند كیلومتری محل سرقت كشف شد.


جسدی در تریلر
در حالی كه تجسس ها برای كشف راز سرقت بی نتیجه مانده بود، ششم فروردین امسال مأموران پلیس شهرستان رودبار به یك تریلر كه طی چند روز حوالی منجیل رها بود مشكوك شده و با دستور قضایی به بازرسی آن پرداختند.
مأموران پس از گشودن در تریلر ناگهان در كابین با جسد مرد میانسالی روبه رو شدند كه چند روزی از مرگش می گذشت.
در نخستین بررسی ها احتمال داده شد جسد متعلق به راننده است كه بر اثر گازگرفتگی یا بیماری فوت كرده است.
با این حال با دستور بازپرس جنایی پیكر مرد میانسال برای تعیین علت و زمان مرگ به پزشكی قانونی منتقل شد.


شناسایی هویت راننده
كارآگاهان پلیس آگاهی رودبار در جریان تجسس ها هویت مالك تریلر – عبدالله ۵۳ ساله – كه ساكن كرج بود را شناسایی كردند. خانواده اش نیز با مراجعه به پزشكی قانونی جسد را شناسایی كردند.
همسر عبدالله به مأموران گفت: شوهرم عصر ۲۸ اسفند با من تماس گرفت و گفت: در حال انتقال یك محموله میلگرد به شهرستان خوی است. قرار بود چند ساعتی در منجیل استراحت كند و بعد راهی خوی شود. از آن زمان به بعد ارتباطش با ما قطع شد تا اینكه از كشف جسدش با خبر شدیم.


سرقت محموله میلگرد
تیم پلیسی كه به ماجرا مشكوك شده بودند به تحقیقات در این باره ادامه داده و دریافتند همزمان با مرگ عبدالله، محموله میلگرد تریلر نیز سرقت شده است. با كشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد و تحقیقات كارآگاهان بر دو فرضیه تمركز یافت.
در نخستین فرضیه احتمال داده شد مرد میانسال قربانی سرقتی مرگبار شده و از سوی سارقان به قتل رسیده باشد. در فرضیه دوم نیز رابطه سرقت دو محموله میلگرد تحت بررسی قرار گرفت.
این فرضیات زمانی قوت گرفت كه پزشك جنایی در گزارشی اعلام كرد عبدالله بر اثر اصابت جسم تیز به قتل رسیده است. اطلاع از این موضوع و كشف پوكه اسلحه كلت در محل، از جنایت خبر می داد.


آغاز تحقیقات ویژه جنایی
با توجه به حساسیت ماجرا تیمی از كارآگاهان تحت نظر رئیس پلیس آگاهی گیلان به سرپرستی سرهنگ خسرو نجف زاده – رئیس اداره جنایی آگاهی استان – تحقیقات تخصصی برای افشای راز سرقت های سریالی تریلرهای حامل میلگرد و قتل راننده میانسال را آغاز كردند.
در همین حال با توجه به نحوه سرقت و قتل یكی از راننده ها، هر لحظه امكان وقوع سومین سرقت از سوی دزدان و ارتكاب قتلی دیگر وجود داشت. به همین خاطر تجسس های گسترده همچنان ادامه یافت.
مأموران كه مطمئن بودند محموله میلگرد با تریلر دیگری سرقت شده به تحقیق از رانندگان تریلرها و جرثقیل داران منطقه پرداختند تا اینكه بالاخره راننده جرثقیلی كلید معما را به پلیس داد: «شامگاه ۲۸ اسفند سال گذشته مردی سراغم آمد و ادعا كرد تریلرش در حوالی منجیل خراب شده است و برای انتقال محموله به تریلر دیگر نیاز به جرثقیل دارد. من هم برای كمك راهی محل شدم.»
به دنبال این اظهارات، مأموران راننده تریلری كه محموله را انتقال داده بود را شناسایی كرده و از طریق او به محل تخلیه میلگردهای سرقتی در شهر رشت رسیدند.
بررسی های مأموران نیز حاكی از آن بود انبار متعلق به یك تاجر آهن به نام سعید است. او حدود هشت سال قبل به اتهام سرقت خودروی پراید دستگیر و زندانی شده بود. سرانجام كارآگاهان با جمع آوری مدارك و مستندات لازم در عملیاتی غافلگیرانه سعید را دستگیر كردند.
مرد ۳۸ ساله در نخستین بازجویی ها منكر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت كه با همدستی دو تن از دوستان سابقه دارش باند سرقت مسلحانه محموله های میلگرد تشكیل داده و برای اجرای نقشه ها از دو اسلحه كمری و داروی بیهوشی استفاده می كردند. ۲۱ دی سال گذشته نخستین سرقت را انجام دادیم. دو ماه بعد و در دومین سرقت ناچار به شلیك سه گلوله به راننده شدم.
درحال طراحی نقشه سرقت بعدی بودیم كه دستگیر شدیم.
سرهنگ عبادالله كریمی – رئیس پلیس آگاهی استان گیلان – با اشاره به این خبر گفت: بعد از اعتراف های سعید، مأموران یكی دیگر از همدستانش به نام شاهین را نیز دستگیر كردند كه او هم به جرمش اعتراف كرد.
در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری سومین عضو باند ادامه دارد.
وی افزود: دو متهم دستگیر شده صبح شنبه در حضور قاضی پرونده و كارآگاهان پلیس آگاهی فومن صحنه جنایت خود را بازسازی كردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن