تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس: اتكاي كشور به بودجه نفت و گاز بايد كاهش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مجلس: اتكاي كشور به بودجه نفت و گاز بايد كاهش يابد
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اتكاي كشور به بودجه نفت و گاز بايد كاهش يابد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني عصر امروز در همايش تجليل از فعالان عرصه كتاب و كتابخواني كه در مدرسه عالي امام خميني (ره) قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: در تفكر اسلامي توجه خاصي به كتاب و كتابخواني شده است و معجزه پيامبر اسلام نيز كتاب آسماني قرآن بوده است.
وي ادامه داد: دليل اينكه معجزه پيامبر كتاب بوده، اين است كه امت اسلامي دريابند كه از طريق مطالعه كتاب مي‌توان به سعادت دست يافت و ما بعد از 15 قرن شاهد هستيم كه دانشمندان در سراسر دنيا توسعه پايدار را در گرو دانايي مي‌دانند و اين در حالي است كه اسلام از 15 قرن قبل اين نكته را مورد تاكيد قرار داده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مكتب اسلام بر علم اندوزي و دانش استوار است و البته ما در ادوار مختلف نقاط اوج و فرودي داشته‌ايم.
وي بيان داشت: اگر به گذشته دنياي اسلام و ايران بنگريم مي‌توان رشد و بالندگي را در آن مشاهده كرد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اگر جامعه‌اي بخواهد جهش داشته و به سمت تعالي و پيشرفت به پيش رود، بايد با فرهنگ كتاب و كتابخواني ارتباط وسيعي داشته باشد و جامعه‌اي مي‌تواند هدفمند باشد كه سرمايه انساني آن همواره به سمت تكامل گام بردارد.
وي افزود: بسياري از كشورها از نعمت نفت و گاز محروم هستند، ولي ما شاهد آن هستيم كه اين كشورها به پيشرفت‌هاي بسيار زيادي دست يافته‌اند و اين از قدرت تفكر و علم نيروي انساني مردم اين كشورها نشات گرفته است.
لاريجاني گفت: بسياري ديگر از كشورها همچون كشورهاي حاشيه خليج فارس، منابع نفت و گاز بسيار دارند، ولي اقتصاد آنان فقط به اين منابع محدود است و آنان همواره به كشورهاي ديگر وابسته هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: كشور ما يكي از كشورهاي متمدن دنيا است و روي تفكر عميق مردم خود اتكا دارد.
وي ادامه داد: اگر بودجه كشور به نفت و گاز متكي باشد، با بالا و پايين رفتن قيمت نفت و گاز اقتصاد ما هميشه در نوسان است و اين تغييرات بر كشور تاثيرگذار خواهد بود.
لاريجاني تصريح كرد: فرهنگ كتابخواني در كشور ما از جايگاه خوبي برخوردار نيست و اين يك نقص است. اگر به كشورهاي پيشرفته توجه كنيم در مي‌يابيم كه فرهنگ كتابخواني براي آنان نهادينه شده است.
وي بيان داشت: بايد رسانه‌ها و مسئولان دست در دست هم دهند و به توسعه فرهنگ كتابخواني در كشور توجه لازم را داشته باشند تا اين فرهنگ در بين مردم نهادينه شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: توسعه صحيح كشور در گرو دانش‌پروري است و نياز است كه قوانين به روزتري در مورد فرهنگ كتابخواني تصويب شود.
در پايان اين مراسم از فعالان عرصه كتاب و كتابخواني با اهدا لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.
انتهاي پيام/ش10
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن