تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813323459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از نرم افزار جامع موضوعي قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رونمايي از نرم افزار جامع موضوعي قرآن كريم
نرم افزار معجم جامع موضوعي قرآن كريم با عنوان منشور قرآن امروز در قم رونمايي شد.
به گزارش شبكه خبر، نخستين بخش اين نرم افزار با موضوع معاد يا حيات جاويدان و با قابليت هاي بسيار متنوع و پرحجم ارائه شده كه درآن ضمن بيان ترجمه آيات قرآن ، تفاسير الميزان و مجمع البيان بهره گرفته شده است .

مجري ساخت اين نرم افزار معجم جامع موضوعي قرآن را نمونه نسبتا كامل از مجموعه علوم و موضوع هاي قرآن كريم دانست وگفت :در اين سامانه به 2 هزار و 600 عنوان قرآني بيان و به بيش از 11 هزار آيه استشهاد شده است .

حجت الا سلام قاسمي جستجوي مطالب به شكل هاي ساده ، پيشرفته و موضوعي را از قابليت هاي اين نرم افزار اعلام كرد و افزود: نرم افزار معجم جامع قرآن كريم به همت قرآن پژوهان گروه قرآن و تفسير موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني و به 2 زبان عربي و فارسي ارائه شده است .

وي با بيان اينكه روح خدا محوري در همه ابعاد اين نرم افزار حاكم است، گفت : خداشناسي ، جهان شناسي ،انسان شناسي ، راه و راهنماشناسي ، اخلاقي شناسي ، قرآن شناسي و احكام قرآن كريم در موضوع هاي مختلف مانند اجتماعي ، سياسي ، اقتصاد بين المللي و قضاوت ازجمله مطالبي است كه در سير تكميلي اين نرم افزاربه آنها پرداخته مي شود.

آيت الله مصباح يزدي نيز در مراسم رونمايي اين نرم افزار از قرآن كريم به عنوان ارزنده ترين هديه خداوند به بندگان خود ياد كرد و گفت : همه موظف به يادگيري ، آموزش ، عمل و خدمت به قرآن كريم هستيم و اين كمترين اقدام به درگاه خالق يكتاست .

وي با بيان اينكه قرآن در هيچ زماني به اندازه عصر حاضر مورد هجوم و دشمني معاندان قرار نگرفته است ، گفت: دشمن درتلاش است تا سر منشائ هدايت انسان خدشه يابد.

در پايان اين مراسم از پديدآورندگان نرم افزار معجم جامع موضوعي قرآن كريم قدرداني شد.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن