تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
برگزاري گردهمايي رابطين فرهنگي مدارس

اسفراين - خبرنگار اطلاعات: گردهمايي رابطين فرهنگي مدارس بخش شهرستان اسفراين برگزار شد. ‌

عليرضا مرادي رئيس كميته امداد اسفراين در اين گردهمايي گفت: دانش‌آموزان زير پوشش اين نهاد با حداقل امكانات مشغول تحصيل هستند و همه وظيفه داريم براي پيشرفت تحصيلي آنان گام برداريم. ‌

وي ضمن تقدير از تلاش‌ها و زحمات بي‌وقفه فرهنگيان در رسيدگي به امور تحصيلي دانش آموزان زير پوشش كميته امداد، افزود: در منطقه بام و صفي‌آباد 15 دانشجو و 270دانش‌آموز زير پوشش اين نهاد مشغول تحصيل هستند.

در اين گردهمايي 60نفر از رابطين فرهنگي مدارس حضور داشتند.

اعتياد و برخي از سنتهاي غلط در دلفان بايد ريشه‌كن شود

نورآباد لرستان - خبرنگار اطلاعات: امام جمعه نورآباد لرستان، خواستار ريشه‌كني اعتياد، راه‌هاي جلوگيري از آن و اصلاح برخي از سنتهاي غلط در منطقه دلفان شد. ‌

حاج آقا حسيني در جلسه شوراي فرهنگ عمومي نورآباد با بيان اين مطلب، افزود: عامل خيلي از عقب ماندگي‌ها و مشكلات در اين منطقه خودمان هستيم. پس در تغيير سنتها و رسم و رسوم غلط پيشقدم شويم تا خيلي از اين گرفتاري‌هاي خانوادگي همچون طلاق، و... كه سنتهاي غلط عامل به وجود آمدن آنها است، ريشه كن شود.ولي‌پور فرماندار نورآباد نيز به جايگاه فرهنگ عمومي در كشور اشاره كرد و به تشريح حوزه فعاليت شوراي فرهنگ عمومي در زمينه‌هاي اجتماعي، عمراني و... پرداخت و مصوبات آن را قانوني و لازم الاجرا دانست.

حسيني نماينده روزنامه اطلاعات و عضو شوراي فرهنگ عمومي نورآباد هم خواستار برگزاري مرتب جلسه‌هاي شورا در فاصله زماني يك ماه و توجه بيشتر مسئولان به بحث فرهنگ مطالعه، كتابخواني و روزنامه‌خواني در منطقه شد. ‌

ساخت خانه عالم در روستاي نورآباد لرستان

‌ظ‌كلنگ ساخت خانه عالم روستاي كاكاوند از توابع نورآباد لرستان در مراسمي با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان اين شهرستان به زمين زده شد.

حاج‌آقا حسيني امام جمعه نورآباد در اين مراسم، خواستار مشاركت فعال اهالي محل در ساخت اين خانه عالم شد. ‌

غلامي مسئول تبليغات اسلامي نورآباد نيز گفت: اميدواريم با مساعدت اهالي، سال آينده خانه عالم روستاي هزار خاني كاكاوند به بهره‌برداري برسد. ‌

معرفي سرپرست جديد شهرداري نورآباد

* سرپرست جديد شهرداري نورآباد لرستان از سوي شوراي اسلامي اين شهر معرفي شد.

اعضاي شوراي اسلامي نورآباد با تشكيل جلسه‌اي محمد خاص اميري را به عنوان سرپرست جديد شهرداري اين منطقه معرفي كردند و همچنين با اكثريت آرا مجتبي سلطان پناهي شهردار سابق نورآباد را به دليل اجرايي نكردن مصوبات و نارضايتي شهروندان از سمت خود كنار گذاشتند.

سينماي روباز دامغان آماده بهره‌برداري است

سرويس شهرستانها: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دامغان گفت: اولين سينماي روباز استان سمنان در اين شهر آماده بهره‌برداري است.

محمدتقي كشاورزيان به خبرنگار ايرنا گفت: اين سينما در زميني به مساحت يك هزار مترمربع و با گنجايش يك هزار نفر ايجاد شده است.

وي هزينه ساخت اين سينما را سه ميليارد ريال بيان كرد و گفت: اين سينما داراي سكوي تماشاگران، سن نمايش و اتفاق فرمان است.

كشاورزيان هدف از ساخت اين سينما را ايجاد فضايي مناسب و سالم براي فعاليت جوانان و نوجوانان، در عرصه فرهنگي و هنري بيان كرد. ‌

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين سينما علاوه بر نمايش فيلم، قابليت استفاده در اجراي هنرهاي نمايشي، تعزيه، نقالي، پرده‌خواني، جشن‌هاي آييني و كنسرت‌ موسيقي را نيز دارد.

آخرين فرصت ذخيره سوخت، تا پايان ماه جاري‌

اروميه - خبرنگار اطلاعات: خانوارهاي واجد شرايط آذربايجان‌غربي كه تاكنون موفق به دريافت سهميه سوخت ذخيره زمستاني خود نشده‌اند، فقط تا آخر آبان‌ماه جاري براي دريافت اين سهميه فرصت دارند. ‌

رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه آذربايجان‌غربي افزود: براساس مصوبه جلسه اخير اين ستاد به منظور تامين سوخت زمستاني مشتركان گاز استان در مواقع احتمالي قطع گاز در زمستان امسال، به ازاي هر واحد مسكوني 300 ليتر نفت سفيد از طريق شعب شركت توزيع فرآورده‌هاي نفتي، سوخت موردنياز توزيع شده است.زارع با بيان اين كه تدابير لازم براي تامين سوخت موردنياز يك ماه خانوارها در صورت قطعي گاز در آذربايجان‌غربي انجام گرفته است، گفت: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به دوگانه سوز كردن سامانه گرمايشي واحدهاي اداري اقدام كرده‌اند و نهادهاي خدماتي آمادگي لازم را براي مقابله با شرايط ويژه احتمالي دارند. وي همچنين با اعلام سهميه‌ نهايي نفت سفيد خانوارهاي شهري و روستايي بدون اشتراك گاز در آذربايجان‌غربي تصريح كرد: سهميه خانوارهاي 1 و 2 نفري 1800 ليتر، خانوارهاي 3 نفري 2 هزار ليتر، خانوارهاي 4 نفري 2200 ليتر، خانوارهاي 5 نفري 2400 ليتر، خانوارهاي 6 نفري 2800 ليتر و خانوارهاي 7 نفري و بيشتر 3 هزار ليتر است.

حوادث غيرمترقبه، 3 هزار و 680 ميليارد ريال به استان اردبيل خسارت زد

سرويس شهرستانها: حوادث غيرمترقبه از ابتداي امسال تاكنون سه هزار و 680 ميليارد ريال به استان اردبيل خسارت وارد كرده است.

هاشم‌پور، معاون عمراني استاندار اردبيل گفت: از اين ميزان دو هزار و 540 ميليارد ريال از خشكسالي، 640 ميليارد ريال بر اثر سرمازدگي و نيز دليل وقوع زلزله، سيل و تگرگ بوده است.

به گزارش ايرنا، مديرعامل شركت گاز استان هم گفت: براي توسعه زيرساخت‌هاي گاز استان اردبيل معادل 800 ميليارد ريال پروژه در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

نقي كمالي افزود: طرح اجراي 37 كيلومتر خط 20 اينچي براي تقويت شبكه گاز شهري خلخال نيز مراحل نهايي را مي‌گذراند.

وي گفت: حدود 50 كيلومتر خط 16 اينچي و 30 كيلومتر خط 30 اينچي هم براي جلوگيري از افت فشار گاز در مشكين‌شهر با جديت اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به نزديك شدن فصل سرما از تمام مشتركان گاز شهري خواست براي جلوگيري از بروز هرگونه خطرات احتمالي جاني و مالي در مصرف گاز، نكات ايمني و صرفه‌جويي را رعايت كنند.

برگزاري كارگاه آموزشي ‌

يزد -‌ خبرنگار اطلاعات: نخستين كارگاه آموزشي با عنوان ، در استان يزد برگزار شد.

در اين كارگاه كه 50 نفر از كارشناسان، اعضاي ستاد حوادث بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان مسكن و شهرسازي نيز حضور داشتند، مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد گفت: 95 درصد از اراضي اين استان را عرصه‌هاي منابع طبيعي به خود اختصاص داده است.

محمدرضا عالم ‌افزود: اين عرصه‌ها شامل 5/6 ميليون هكتار مرتع، 5/6 ميليون هكتار اراضي بياباني و حدود 184 هزار هكتار جنگل‌هاي طبيعي و دست كاشت است.

وي استان يزد را سومين استان كشور به لحاظ وجود عرصه‌هاي بياباني اعلام كرد و كمبود منابع آبي، محدوديت شرايط اقليمي، گرماي زياد و كاشت محدود گونه‌هاي گياهي را از جمله مشكلات اين استان برشمرد.

صدور مجوز چاپ 750 عنوان كتاب در آذربايجان شرقي‌

تبريز -‌ خبرنگار اطلاعات: معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: امسال مجوز چاپ 750 عنوان كتاب در اين استان صادر شد.

ناصر وحيدي مهر افزود: 510 عنوان كتاب از اين تعداد منتشر شده است كه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزايش دارد.

وي افزود: اين رقم به دليل افزايش چاپ در ماه‌هاي اخير سال در چهار ماهه باقي مانده امسال افزايش قابل توجهي خواهد يافت.

او گفت: بيشترين كتاب چاپ شده با 155 عنوان مربوط به حوزه اسلام و دين است و حوزه ادبيات و علوم عملي در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

وي كمترين عنوان كتاب چاپ شده را،‌ در حوزه كودك و نوجوان اعلام كرد و افزود: كم بودن شمار ناشر در اين حوزه و تخصصي بودن آن دليل اصلي پايين بودن چاپ كتاب در حوزه كودك و نوجوان است.

او اظهار داشت: آذربايجان شرقي پس از استان‌هاي قم و خراسان رضوي سومين استاني است كه بيشترين آمار چاپ كتاب را در كشور كسب كرده است.

اجراي طرح مطالعاتي ساخت بازارچه فروش صنايع‌دستي‌

اروميه - خبرنگار اطلاعات: طرح مطالعاتي و امكان‌سنجي ساخت بازارچه فروش صنايع‌دستي هنرمندان آذربايجان غربي به زودي آغاز مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي آثار توليدي و فراهم ساختن شرايط مناسب براي عرضه و فروش آثار هنري بيان كرد و گفت: براي مطالعات اين طرح 700 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته است.

عبدلي افزود: در حال حاضر در آذربايجان غربي به دليل وفور مواد اوليه ارزان از جمله پشم و چوب، صدها هنرمند در زمينه هنرهاي دستي فعاليت مي‌كنند و اين استان از لحاظ توليد صنايع‌دستي از قطب‌هاي كشور محسوب مي‌شود.گفتني است كه قالي ماهي خوي، فرش افشار تكاب، جاجيم و برخي ديگر از بافته‌هاي داري به همراه ريزه‌كاري‌هاي صنايع چوب و منبت‌كاري با سبك منحصر‌به‌فرد استان از شهرت و جايگاه ويژه‌اي در كشور برخوردار است.




 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 549]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن