تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817997765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرباني شدن، به بهانه مراسم «چهارشنبه سوری»


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



کارهايي مانند آزار اطفال و نواميس مردم که متاسفانه چند سالي است در قالب ايجاد انفجارهاي مهيب در اين سنت کهن جاي باز کرده اند.وي خطاب به قانون شکنان و پايمال کنندگان حقوق مردم با قاطعيت گفت: امسال نيز نيروي انتظامي در راستاي حقوقي که از طرف قانون گذار به اين سازمان محول شده همگام و همراه مردم آماده است تا در صورت استمداد به کمک مردم برود.شادي کردن به بهاي آزارديگران، تعريف جديدي از چهارشنبه آخر سال که با وجود جاي داشتن در آداب و سنن کهن ايراني از سر برخي کج انديشي ها به روزي براي سنت شکني و آزار ديگران تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی، چهارشنبه آخر سال، سال هاست با سنت هاي کهن ايراني فاصله گرفته و انفجارهاي مهيب و ترسناک هراس در دل کودکان و کهنسالان مي اندازد و جمع شدن در کنار يکديگر و جشن و شادماني جاي خود را به ديگر آزاري و پايمال کردن حقوق ديگران داده است تصور انفجار يک نارنجک دست ساز مقابل پاي يک خانم باردار نه تنها دور از ذهن نيست بلکه سال هاست به معضلي در جامعه تبديل شده است. بارها به چشم ديده ايم و نيازي به يادآوري نيست که چگونه لذت آني و گذراي نوجواني مشکلات بسياري را براي خود فرد و اطرافيانش به وجود آورده است. لذتي که با آموزه هاي ديني و سنت هاي ما بسيار فاصله دارد و البته در تضاد است. سنت هاي قديمي چون روشن کردن آتش و جمع شدن افراد دور يکديگر جاي خود را به ترس و وحشتي داده است که با ضايع کردن حقوق ديگران اصول انسانيت را نيز زير سوال برده است.

لزوم رعايت حقوق ديگران درمراسم چهارشنبه آخر سال

سرهنگ غني لو رئيس مرکز اطلاع رساني و ارتباطات نيروي انتظامي در آستانه آخرين چهارشنبه سال با اشاره به توجه ايرانيان به سنت هاي کهن ايراني بر لزوم رعايت حقوق ديگران در اجراي مراسمي از اين قبيل اشاره کرد و به خراسان گفت: در اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال که چند سالي است عده اي با ايجاد انفجار و صداهاي مهيب مشکلاتي را براي ديگران ايجاد مي کنند، ايجاد انفجارهاي صوتي تحت عنوان سنت ها نوعي تقليد ناآگاهانه از طرف برخي جوانان است که مي توان با همياري معلمان، خانواده، پليس و رسانه ها براي روشنگري در اين زمينه گام برداشت و آن را کنترل کرد.

آمارشکايت ازمزاحمت هاکاهش يافته است

وي با اشاره به اين موضوع که خوشبختانه وضعيت نسبت به سال هاي گذشته بهبود يافته است اظهار داشت: طبق آمارهاي موجود تعداد آتش سوزي ها، زخمي ها و مزاحمت هاي منجر به شکايت کاهش چشمگيري يافته است و مردم در اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال بهتر از گذشته اقدام مي کنند. اين مقام مسئول در نيروي انتظامي با تاکيد بر اين که در اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال مي بايست به ارزش هاي اصلي اين مراسم تاکيد شود و خانواده ها به اجراي آن روي آورند گفت: سنت هايي چون در کنار يکديگر بودن، شادي کردن وستايش پاکي ها از گذشته مورد تاکيد نياکان ما بوده و هيچ گاه گذشتگان ما ايجاد صداهاي مهيب و آزار رساندن به ديگران را وسيله شادي و تفريح خود قرار نمي دادند. کارهايي مانند آزار اطفال و نواميس مردم که متاسفانه چند سالي است در قالب ايجاد انفجارهاي مهيب در اين سنت کهن جاي باز کرده اند.وي خطاب به قانون شکنان و پايمال کنندگان حقوق مردم با قاطعيت گفت: امسال نيز نيروي انتظامي در راستاي حقوقي که از طرف قانون گذار به اين سازمان محول شده همگام و همراه مردم آماده است تا در صورت استمداد به کمک مردم برود.

وي تاکيد کرد: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده با مقامات قضايي متخلفين و هنجارشکنان تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد ضمن اين که وسايلي که در اين رابطه مورد استفاده قرار گرفته باشد مانند وسايل نقليه توقيف خواهند شد.وي به خانواده ها توصيه کرد به هيچ وجه فرزندانشان را تنها نگذارند و اگر مايل به برگزاري چنين مراسمي هستند به صورت کنترل شده و در مکان هاي مشخص شده به جشن و شادي بپردازند.

ناديده گرفتن حقوق شهروندي

دکتر مژگان عظيمي جامعه شناس و عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي مشهد در اين رابطه به خراسان گفت: يکي از معضلات برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال تضييع حقوق ساير شهروندان است که به صورت دقيق تر مي توان آن را حقوق شهرنشيني عنوان کرد.

وي يکي از اصول اوليه حقوق شهرنشيني را حق برخورداري از فضاهاي عمومي شهر دانست و افزود: به عنوان يکي از مولفه هاي حقوق شهرنشيني برخورداري از فضاهاي شهري حق تمامي شهروندان است اما در کنار اين حق، حق برخورداري از امنيت عمومي نيز مطرح است و بايد حقوق ساير شهروندان حفظ شود. از جمله حقوق کودکان و سالمندان که متاسفانه در اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال ناديده گرفته مي شود.

وي تصريح کرد: اجراي مراسم چهارشنبه آخر سال به شکلي که چند سالي است در جامعه باب شده تضادي را بين حقوق شهروندي ايجاد مي کند چرا که با ايجاد انفجارهاي مهيب و مزاحمت حقوق ساير شهروندان پايمال مي شود. وي تاکيد کرد مديريت شهري مي بايست با در نظر گرفتن فضاهاي مخصوص برگزاري اعياد و جشن ها اين امکان را براي جوانان فراهم آورند تا در فضاهايي مختص اين کار به جشن و شادي بپردازند تا مشکلي را براي سايرين به وجود نياورند.

وي برگزاري جشن در فضاهاي عمومي را که سايرين نيز در استفاده از آن محق هستند از مصاديق بارز تضييع حقوق شهرنشيني دانست و گفت: ايجاد تعادل بين حق استفاده از امکانات تفريحي و حق داشتن فضايي آرام موضوعي است که بايد توسط مسئولان امر در نظر گرفته شود تا تمامي فضاهاي شهري که استفاده برابر از آن ها حق تمامي افراد جامعه است بدين گونه در اختيار عده خاصي قرار نگيرد.

وي خاطرنشان کرد: ايجاد چنين فضاهايي بايد در مناطقي از شهر باشد تا امکان دسترسي آسان آن براي تمامي مردم فراهم باشد و با دلايلي چون دوري راه مردم به هنجارشکني و استفاده از معابر شهري براي برگزاري جشن هايي مانند چهارشنبه آخر سال روي نياورند.

تهیه و تنظیم: عليرضا کافي






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن