تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813224262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله العظمي سيستاني: مسئوليت امضاي موافقتنامه برعهده مسئولان عراقي است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آيت‌الله العظمي سيستاني: مسئوليت امضاي موافقتنامه برعهده مسئولان عراقي است‌
سرويس خارجي ----- خبرگزاري ها :

آيت‌الله العظمي سيستاني در ديدار با هياتي از روحانيون شيعه و سني ضمن تاكيد بر ضرورت حفظ حاكميت عراق، امضاي موافقتنامه امنيتي را مسئوليت مقامات عراقي دانستند.

به نوشته روزنامه الصباح، چاپ بغداد، آيت‌الله العظمي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعه، در ديدار با هياتي از روحانيون شيعه و سني بار ديگر تاكيد كردند، موضوع موافقتنامه امنيتي به دولت عراق و مسئولان اين كشور بازمي‌گردد.

رئيس دفتر مجلس اعلاي اسلامي عراق در نجف، در يك كنفرانس خبري پس از اين ديدار اظهار داشت: آيت‌الله العظمي سيستاني بار ديگر بر ضروريت حفظ حاكميت عراق در هر گونه موافقتنامه امنيتي تاكيد كردند و مسئوليت اين امر را به مقامات عراقي واگذار كردند.

وي افزود: اين دومين نشست علماي شيعه و سني است كه خواستار ديدار با آيت‌الله العظمي سيستاني شده‌اند.

قپانچي تصريح كرد: مرجعيت شيعه در اين ديدار تاكيد كردند كه علماي ديني اجازه اشاعه فتنه، آشوب و ايراد سخناني كه به اين امر منجر شود را ندارند و خطباي جمعه عراق بايد سخناني متحد ايراد كنند.

، رئيس دفتر اوقاف سني عراق نيز تاكيد كرد: ما هرگز نقض حاكميت و منافع ملي عراق را نخواهيم پذيرفت.

از سويي، عضو برجسته حزب نوري مالكي، نخست‌وزير عراق، گفت: پيش‌نويس موافقتنامه امنيتي كه قرار است بين بغداد و واشنگتن امضا شود، انتظار دولت عراق را برآورده نكرده است.

، عضو مجلس نمايندگان از فراكسيون ائتلاف يكپارچه ملي كه دولت را در اختيار دارد، در گفتگو با خبرنگاران در بغداد افزود: با وجودي كه عراق و آمريكا در مورد 90 درصد از كليت موافقتنامه، به توافق رسيده‌اند، اما هنوز مسائل مهمي در موافقتنامه، لاينحل مانده است.

وي اضافه كرد كه اين مسائل در ارتباط با حاكميت ملي و استقلال عراق هستند و دولت عراق هرگز حاضر نيست از آنها كوتاه بيايد.

هشدار عمروموسي ‌

دبيركل اتحاديه عرب هشدار داد، نبايد اجازه داد موافقتنامه امنيتي بغداد - واشنگتن، زمينه تهاجم را به كشورهاي همسايه عراق فراهم كند.‌

به گزارش رسيده، عمرو موسي در كنفرانس مطبوعاتي مشترك در قاهره با وزير مشاور در امور امنيت ملي عراق، با تاكيد بر ضرورت استقرار صلح و آرامش در منطقه، گفت: اين موافقتنامه نبايد زمينه تهديد يا تجاوز را به كشورهاي همسايه عراق فراهم كند.دبير كل اتحاديه عرب افزود: همه كشورهاي منطقه بايد براي تثبيت و تحكيم امنيت منطقه تلاش كنند و بي‌ترديد، همه اين كشورها با هر اقدامي كه آرامش وثبات منطقه را در معرض تهديد قرار دهد، مخالفت خواهند كرد.

انفجار در بغداد

پليس عراق از انفجار دو بمب در بغداد و كشته شدن دو تن بر اثر اين انفجارها خبر داد.

مقامات، امنيتي عراق اعلام كردند، دو بمب كنار جاده‌اي در ساعات شلوغ صبحگاهي به فاصله كمي از يكديگر در بغداد منفجر شد كه بر اثر آن دست‌كم دو تن كشته و هفده تن ديگر زخمي شدند.

به گفته پليس از بمب‌ها نزديك يك كاميون حمل روزنامه در خيابان در بخش شيعه نشين شرق بغداد منفجر شد. بمب دوم نيز در فاصله كوتاهي پس از انفجار نخست در ميان صف روزنامه‌فروشاني منفجر شد كه منتظر تحويل گرفتن روزنامه براي دكه‌هاي خود بودند.

از سوي ديگر، يك منبع در پليس عراق از زخمي شدن شش تن بر اثر انفجار بمب در منطقه در جنوب شرقي بغداد خبر داد.

در اين حال يك منبع امنيتي در پليس استان اعلام كرد كه پانزده غيرنظامي بر اثر انفجار خودروي بمبگذاري شده در مركز موصل زخمي شدند.

يك منبع در پليس عراق نيز از زخمي شدن شش غيرنظامي بر اثر انفجار بمب در ميدان در مركز بغداد خبر داد. از سوي ديگر، مردان مسلح در مركز شهر ، يك افسر پليس را به ضرب گلوله كشتند. در كركوك، نيز نيروهاي پليس عراق، هشت فرد از جمله چند فرد تحت پيگرد را بازداشت كردند.

خروج نيروهاي انگليسي‌

منابع خبري اعلام كردند: نيروهاي انگليسي طي چند هفته آينده مسئوليت فرودگاه بصره را به عراقي‌ها واگذار خواهند كرد.‌

به نوشته روزنامه الصباح، چاپ بغداد، شبكه خبري اسكاي‌نيوز آمريكا اعلام كرد: نيروهاي انگليسي تا اوايل ماه آوريل به طور كامل از عراق خارج خواهند شد، ضمن اينكه طي هفته‌هاي آينده نيز مسئوليت فرودگاه بصره را به مقام‌هاي عراقي واگذار خواهند كرد.

بازگشايي پل

پل ائمه كه شهر مقدس كاظمين را به منطقه سني‌نشين متصل مي‌كند، روز گذشته بازگشايي شد.

به گزارش رسيده در مراسم بازگشايي اين پل جمعي از عالمان شيعه، مسئولان و مردم كاظمين از يك سوي پل و جمعي از علماي اهل‌تسنن، مسئولان و مردم منطقه از سوي ديگر پل به سوي يكديگر آمدند و پس از ديدار و گفتگو در مراسم بازگشايي كه روي پل برگزار شد شركت كردند.

سفر به سوريه‌

هوشيار زيباري، وزير امور خارجه عراق، وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال همتاي سوري خود قرار گرفت.

به گزارش رسيده، وي در سفر دو روزه خود به دمشق با مقام‌هاي بلندپايه سوريه ديدار و درباره روابط دو كشور و مسائل منطقه‌اي گفتگو كرد.

منابع مطلع در سوريه احتمال دادند كه زيباري با بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه و فاروق الشرع، معاون وي، ديدار و گفتگو كند و موضوع حمله بالگردهاي آمريكا به بوكمال را به بحث گذارد.

اظهارات زيباري‌

هوشيار زيباري، وزير امور خارجه عراق، گفت: اين كشور هرگز و تحت هيچ شرايطي پايگاه هرگونه اقدام تجاوزكارانه عليه كشورهاي همجوار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، وي اين مطلب را در ديدار با وليد المعلم همتاي سوري‌اش بيان كرد. زيباري همچنين بر تلاش دولت عراق براي اطمينان دادن به كشورهاي همجوار نسبت به موافقتنامه امنيتي با آمريكا تأكيد كرد.

‌مرگ دو مسيحي ‌

پليس عراق از كشته شدن دو تن در شمال اين كشور خبرداد.

پليس عراق اعلام كرد، مردان مسلح دو خواهر مسيحي را در شهر موصل واقع در شمال اين كشور كشتند و مادر آنها را نيز زخمي كردند




 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن