تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815498132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

BlackBerry Playbook


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:




اشاره: این روزها بازار تبلت.ها داغ است و از هرجا خبر محصول جدیدی به گوش می.رسد. ایده تبلت.ها جدید نیست. آن.ها از سال 2001 میلادی که مایکروسافت برای نخستين.بار آن.ها را معرفی. کرد، آرام و بی.ادعا در کنار دیگر وسایل دیجیتال زندگی می.کنند. اما حدود یک سال پیش محصول پر سر و صدا و البته پرادعای اپل به نام iPad جان دوباره.ای به اعضای خانواده تبلت.ها بخشید و با فروش بالایش همه را شگفت.زده کرد. اما گویا امسال نوبت شگفتی خود اپل است!

این روزها بازار تبلت.ها داغ است و از هرجا خبر محصول جدیدی به گوش می.رسد. ایده تبلت.ها جدید نیست. آن.ها از سال 2001 میلادی که مایکروسافت برای نخستين.بار آن.ها را معرفی. کرد، آرام و بی.ادعا در کنار دیگر وسایل دیجیتال زندگی می.کنند. اما حدود یک سال پیش محصول پر سر و صدا و البته پرادعای اپل به نام iPad جان دوباره.ای به اعضای خانواده تبلت.ها بخشید و با فروش بالایش همه را شگفت.زده کرد. اما گویا امسال نوبت شگفتی خود اپل است!

اوایل مهر امسال در کنفرانسی در امریکا، شرکت کانادایی RIM (سرنام Research in Motion) که تولیدکننده گوشی.های بلک.بری است، با هدف قبضه بازار تبلت.ها محصول جدید خود را به نام PlayBook معرفی کرد. PlayBook، ویژگی.های سخت افزاری بسیار خوبی دارد و يك رقیب جدي برای آي.پد به شمار می.رود.

PlayBook حدود چهارصد گرم وزن دارد و نمایشگر آن هفت اینچ چندلمسی با كيفيت 600 ×1024 پيكسل است. این محصول از آي.پد كوچك.تر و از سامسونگ Galaxy Tab بزرگ.تر و سنگين.تر است. کوچک بودن اندازه تبلت، حمل و در دست.گرفتن آن را برای کاربر ساده می.کند. طبق ادعای مایک لازاردیز، مدیر اجرایی بلک.بری، PlayBook نخستین تبلت حرفه.ای و پرسرعت دنیا است.

این دستگاه با داشتن پردازنده Dual-core يك گيگاهرتز و يك گيگابايت RAM، توان محاسباتی بالایی دارد و مي.تواند با قدرت يك اسب بخار چندكار همزمان را به خوبی اجرا کند. ارزش يك گيگابايت RAM بيشتر هنگام اجراي نرم.افزارها و باز كردن چند زبانه مختلف در مرورگر احساس مي.شود. PlayBook برخلاف iPad كه هنوز محدوديت.هايي دارد، واقعاً چند كار همزمان را به خوبی و درست انجام می.دهد و با این کار مهر تأییدي بر ادعای سازنده.اش می.زند. متأسفانه آي.پد نمی.تواند همه برنامه.های بک.گراند را به طور همزمان به خوبي يك كامپيوتر كامل اجرا کند. بنابراین، کاربر مجبور به انتخاب می.شود. به عنوان مثال، كاربر بايد تصميم بگيرد كه نخست موسيقي گوش کند یا دانلود نرم افزار موردنظرش را تمام کند! اما PlayBook این.گونه نیست. این دستگاه همه برنامه.های بک.گراند را به خوبی و بدون هیچ.گونه محدودیتی اجرا می.کند. درست شبيه.كاري كه گوشي.هاي بلك.بري مي.كنند. امکان اجرای برنامه.های سنگين و پخش تصاوير با كيفيت 1080p از دیگر قابلیت.های آن به شمار می.رود.

سيستم.عامل اين دستگاه نسخه شش بلك.بري به نام BlackBerry Tablet OS است. البته، همان.طور که از نامش پیدا است، این سيستم.عامل كه فناوري QNX را اجرا مي.كند، مخصوص تبلت بلك.بري است. QNX نام شركت نرم.افزاري است كه اوايل سال جاري توسط RIM خريداري شد. PlayBook به نسخه 10,1 فلش و ادوبي AIR مجهز است. برتري ديگر آن به آي.پد، پشتیبانی از سايت.هاي فلش است. همان.طور كه مي.دانيد آي.پد قابليت اجراي سايت.هاي فلش را ندارد. PlayBook برخلاف گوشي.هاي كم قدرت مبتنی بر آندروئيد، در اجراي برنامه.هاي فلش هیچ مشكلي ندارد. اگر همزمان از مرورگر WebKit و نرم..افزار AIR ادوبی استفاده.كنيد، تجربه.اي استثنايي از وبگردي و جست.وجو در اينترنت خواهيد داشت. در ضمن این محصول از OpenGL، HTML5 و بازی.های سه.بعدی نیز پشتیبانی می.کند.

RIM كامپيوتر لوحي جديد خود را در سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتي به بازار عرضه خواهد كرد. درباره عمر باتری آن هم اطلاعاتی در دست نیست. اما امیدواریم میزان شارژدهی باتری.اش نیز همچون قابلیت.هایش خوب باشد.گويي PlayBook واقعاً براي ترور امكانات آي.پد آمده است. آي.پد دوربين ندارد، اما اين محصول با دو دوربين قابليت ويديو كنفرانس دارد كه یکی از اين دوربين.ها در پشت با کیفیت پنج مگاپيكسل و دیگری در جلو با کیفیت سه مگاپيكسل تعبيه شده است. با دوربين پشتي مي.توان فيلم گرفت و دوربين جلويي مناسب چت ويديويي است. اين محصول از فرمت.هاي مختلف ويديويي با كيفيت 1080p همچون h.264، WMV و MPEG پشتيباني مي.كند. خروجي تصوير از اين تبلت از طريق پورت mini HDMI صورت مي.گيرد. البته، پورت استاندارد ميكرو USB هم دارد.

از آنجا که PlayBook اندازه.اي مشابه كتاب.ها دارد، آمازون اعلام كرده، به.زودي برنامه.هاي كيندل روي آن قابل اجرا خواهند بود. اين تبلت بدون نياز به نصب هيچ برنامه.اي، قابليت تطبيق با گوشي.هاي بلك بري را دارد. چونPlayBook امکان اتصال مستقیم به سرویس.های اپراتورهای تلفن همراه، یعنی شبکه.های 3G و 4G را ندارد، اگر از کاربران گوشی.های هوشمند بلك.بري هستید، مي.توانيد از طریق واي.فاي و بلوتوث بین گوشی خود و تبلت ارتباط برقرار كرده و از طریق شبکه تلفن همراه از اینترنت استفاده کنید. حتی می.توانید به.راحتي همه برنامه.هاي گوشی همچون ايميل و تقويم و ... را روي تبلت اجرا كنيد.RIM اعلام كرده، اين تبلت از اوايل سال 2011 ميلادي در امريكا عرضه خواهد شد. البته، درباره قيمت آن هيچ صحبتي نكرده است. به احتمال چند ماه بعد از آن هم به بازار جهانی می.رسد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن