تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کـشـف 3 مـیـدان جـدیـد نـفـت. و گـاز در استان های ایلام، فارس و خراسان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گزارش ایسنا، پیش.بینی می.شود جزییات بیشتر این سه.میدان جدید نفت.وگاز در آینده توسط وزیر نفت اعلام شود.
کشف یک میدان نفتی در استان ایلام
درحالی اطلاعات به.دست آمده از کشف یک میدان جدید نفتی در استان ایلام حکایت می.کند که نگاهی به روند اکتشافات قبلی مانند بلوک اناران در ایلام، از نفت.خیز بودن این استان در غرب کشور خبر می.دهد.
در این.خصوص، بلوک اکتشافی اناران شامل دو میدان نفتی آذر و چنگوله، در استان ایلام در مرز خاکی ایران و عراق واقع شده است؛ میدان آذر با میدان بدرای کشور عراق مشترک است و میدان مستقل چنگوله در 20 کیلومتری شهر مهران و در امتداد جنوب شرقی میدان آذر واقع شده است.
حجم نفت قابل استحصال میدان آذر (مشترک با میدان بدرای عراق) حدود 400 میلیون بشکه برآورد شده است که با بهره.برداری نهایی از آن، روزانه بین 50 تا 65 هزار بشکه نفت خام سبک با ای.پا.آی 32 در مدت 25 سال از این میدان استحصال می.شود.
کشف یک میدان گازی جدید با دو ظرفیت در خراسان رضوی
براساس این گزارش، همچنین یکی از میدان.های گازی جدید کشف شده در استان خراسان رضوی است که شامل دو ظرفیت در مزدوران و مزداوند است. در این رابطه پیش.تر محمدجواد محمدی.زاده ـ معاون رییس جمهوری ـ با اعلام این.که دو ظرفیت جدید در مزدوران و مزداوند در خراسان رضوی کشف شده است و در صورت بهره.برداری از این ظرفیت.ها، گام بلندی در جهت توسعه و آبادانی استان و کشور برداشته خواهد شد، نیز گفته بود که در سفرهای استانی رییس جمهوری، مطالعات اکتشافی انجام شد و وزارت نفت در فاصله دو سال اخیر بیش از 530 کیلومتر برای این طرح لرزه.نگاری انجام داده و حدود 25 میلیون دلار نیز برای آن هزینه شده است.
کشف یک میدان جدید گازی در استان فارس
از سوی دیگر، یکی دیگر از میدان.های جدید گازی کشف شده مربوط به استان فارس است؛ نگاهی به اکتشافات سال.های اخیر در این استان مانند سفیدباغون، سفیدزاخور و طی دو سال گذشته و همچنین هما، وراوی و تابناک طی چند سال گذشته بیانگر این است که استان فارس از منابع گازی بالایی برخوردار است. در این راستا این استان از نظر حجم ذخایر گازی کشف شده پس از استان بوشهر با دارا بودن میدان گازی پارس جنوبی در رتبه دوم در کشور قرار دارد.
برای نمونه میدان سفید زاخور در مرداد 1386 در نزدیکی شهر قیر در استان فارس کشف شد که تاکنون وجود بیش از 480 میلیارد متر مکعب گاز خشک و 475 میلیارد بشکه میعانات گازی به صورت درجا در این موقعیت نهایی شده است؛ همچنین میدان گازی سفید باغون اردیبهشت ماه امسال در منطقه خنج استان فارس کشف شد. این میدان گازی از حدود شش تریلیون فوت مکعب ذخیره درجا برخوردار بوده که حدود 70 درصد گاز این میدان قابل برداشت است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن