تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815438444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين و آخرين جلسه دادگاه مدير عامل سابق «فارس» برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سومين و آخرين جلسه دادگاه مدير عامل سابق «فارس» برگزار شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

سومين جلسه رسيدگي به اتهامات مدير عامل سابق خبرگزاري فارس با شكايت حسين موسويان، دانشگاه آزاد اسلامي و تعاوني مسكن سازمان نظام پزشكي، صبح امروز در شعبه ‌١٠٨٣ دادگاه عمومي تهران برگزار و آخرين دفاعيات از متهم اخذ شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، در ابتداي جلسه رسيدگي قاضي حسينيان خطاب به مهدي فضائلي بيان كرد كه با توجه به درخواست استمهال و مهلت ارايه شده نتايج اقدامات صورت گرفته را بيان كنيد.

مدير عامل سابق خبرگزاري فارس علاوه بر ارايه دفاعياتش به صورت مكتوب خاطرنشان كرد: اگر از روز نخست انتشار اخبار مربوط به آقاي موسويان، به دنبال اين بوديم كه به ايشان اتهامي را وارد كنيم؛ خبر اول مبني بر دارا بودن اتهام اقتصادي را منتشر نمي‌كرديم. زيرا خبر اول درباره وي با عنوان اتهام اقتصادي اعلام شد. لازم به ذكر است كه اولين خبر در اين رابطه نيز از سوي يكي از روزنامه‌هاي همفكر آقاي موسويان منتشر شد.

وي يادآور شد: مگر ترديدي وجود دارد كه آقاي موسويان متهم به جاسوسي بوده است؟ كه در اين ميان پوربابايي گفت: زماني كه شما مطلب را منتشر كرديد چنين چيزي مطرح نبود.

فضائلي گفت: كار حرفه‌اي خبرگزاريي كه روزانه مراجعه كنندگان زيادي دارد اين اجازه را نمي‌دهد كه براي ارسال يك خبر مدت‌ها بر روي آن كار كنيم كه پوربابايي يكي از وكلاي مدافع حسين موسويان گفت: اما خبرگزاري وظيفه نقل خبر صحيح را دارد.

مديرعامل سابق خبرگزاري فارس گفت: زماني كه ما اقدام به انتشار يك خبر مي‌كنيم در آن لحظه براي ما احراز مي‌شود كه خبر صحيح است اما ممكن است بعدا مشخص شود كه اشتباهاتي به آن وارد بوده است.

پوربابايي خطاب به فضائلي گفت: بنابراين قبول داريد كه كار خبرگزاري نقل خبر صحيح است كه وي پاسخ داد بله.

پوربابايي در ادامه گفت: از روز اولي كه خبرگزاري فارس، خبر را مطرح كرد درست نبود. اولين خبر اتهام جاسوسي را، خبرگزاري فارس زده است و همه نيز به نقل از اين خبرگزاري آن را كار كردند.

به گزارش ايسنا، نماينده دادستان خطاب به فضائلي و دوانلو، وكيل وي گفت: شما بعد از وقوع جرم بايد اثبات كنيد هنگامي كه موردي را نسبت داده‌ايد، اين گونه بوده، نه اين‌كه اثبات آن بعدا صورت گيرد. ممكن است شما به كار حرفه‌اي خود توجه داشته باشيد. اما دادگاه با قانون سرو كار دارد و دفاع بايد حقوقي باشد.

فضائلي خاطرنشان كرد: وقتي وزير اطلاعاتي كه خود يك از قضات عالي رتبه و برجسته است ، طرح اتهام جاسوسي مي‌كند به نظر من انتظار از يك خبرگزاري كه مسائل را تفكيك كند شايد خيلي درست نباشد. هم چنين وقتي نظر قاضي اعلام مي‌شود ايشان بيان مي‌كنند كه ما اعتراض مي‌كنيم.

در اين ميان يكي از وكلاي مدافع حسين موسويان يادآور شد: وزير اطلاعات در مقام اجرايي است و حق اعتراض به راي را ندارد و من مطمئنم كه وزير اطلاعات هيچ خبري را مبني بر اين‌كه ما اعتراض مي‌كنيم، بيان نكرده است و در اين گونه موارد مقام قضايي حق اعتراض دارد. هم چنين وزير اطلاعات نيز در اين مورد بيان كرده كه نظر قاضي فصل الخطاب است.

به گزارش ايسنا، دانشگاه آزاد نيز ديگر شاكي اين پرونده بود كه نماينده حقوقي آن در دادگاه بيان كرد: ما به شكايت خود باقي هستيم. اما رايزني‌هايي براي پس گرفتن شكايت صورت گرفته است.

هم چنين تعاوني مسكن سازمان نظام پزشكي نيز در اين پرونده از خبرگزاري فارس شكايت كرده بود كه بنا بر اظهارات صورت گرفته در جلسه دادگاه در صورت انتشار جوابيه در خبرگزاري فارس آنها شكايت خود را پس خواهند گرفت.

قاضي حسينيان با اخذ آخرين دفاعيات مهدي فضائلي مديرعامل سابق خبرگزاري فارس ختم جلسه رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرد و در مهلت قانوني اقدام به صدور راي خواهد كرد.

فضائلي پس از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: ما دفاعيات خود را به صورت مكتوب و شفاهي به دادگاه ارايه داديم و اين جلسه آخرين جلسه رسيدگي به اين پرونده بود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن