تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزيده چهره هاي ماندگار:دانشجويان بايد الگوهاي واقعي را براي خود برگزينند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزيده چهره هاي ماندگار:دانشجويان بايد الگوهاي واقعي را براي خود برگزينند
شيراز - خبرگزاري مهر: منصور طاهري اناركي گفت: دانشجويان ما در شرايط كنوني بايد الگوهايي صادق و واقعي را براي زندگي خود انتخاب كنند.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، استاد دانشگاه شيراز و چهره برگزيده همايش چهره هاي ماندگار ظهر امروز در نشستي خبري افزود: در حال حاضر برخي از دانشجويان شخصيتهايي را به عنوان الگوي خود در كار و زندگي انتخاب كرده اند كه بدون اينكه تلاشي كرده باشند به پيشرفتهايي دست يافته اند در حاليكه شايد اين پيشرفتها مقطعي بوده و به زودي از بين برود.

وي خاطرنشان كرد: در همايش چهره هاي ماندگار افرادي انتخاب شدند كه از اشخاص پرتلاش و صادق جامعه در بخش هاي مختلف علمي، فرهنگ، اجتماعي و... محسوب مي شدند و آنها مي توانند الگوي هاي واقعي براي دانشجويان و جوانان ما باشند.

اين استاد دانشگاه شيراز در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سئوالي در مورد روند توليد علم در كشور بيان كرد: طي مدت اخير تحقيقاتي خوبي در سطح كشور صورت گرفته و بسياري از آنها ناشي از برخورداري دانش و توانايي علمي جوانان و دانشجويان ما بوده است.

طاهري اناركي با تاكيد بر اينكه البته جوانان ما بايد به طور طبيعي در ابتداي كار خود از جايي توليد علم و تحقيق را شروع كنند و منبع اوليه اي در اختيار داشته باشند، خاطرنشان كرد: علم را نمي توان منحصر به يك كشور خاص كرد و دانش هيچگاه مرز و بوم نمي شناسد.

وي با اشاره به سهم فضا و امكانات در روند توليد علم نيز بيان كرد: نمي توان از فضا و امكانات در بخش تحقيقات و توليد دانش گذشت اما اين موضوعات چندان تاثير زيادي نيز بر اين روند ندارند آنچه بيش از همه در اين جريان بايد توجه شود بحث مدرس و دانشجو است زيرا به هر اندازه دانشجوي ما از استاد خود مطالبه كند مدرس نيز به اجبار بايد تحقيقات و پژوهش هاي خود را افزايش دهد كه نتيجه آن توليد علم در كشور است.

اين چهره برگزيده همايش چهره هاي ماندگار در ادامه سخنان خود در خصوص خروج نفرات برتر المپيادها از كشور نيز بيان كرد: اينكه عده اي مي گويند بخش اعظمي از دانشجويان برتر المپيادها از كشور خارج شده اند مي توان با آمار و ارقام مورد بررسي قرار داد در صورتيكه طي تحقيقاتي كه خودم انجام داده ام فقط 20 درصد از اين دانشجويان به خارج رفته اند و بقيه در كشور مشغول به فعاليت علمي و تحصيلات هستند.

در ادامه اين نشست چهره ديگر برگزيده علمي همايش چهره هاي ماندگار نيز در خصوص روند توليد علم در دانشگاه هاي كشور نيز بيان كرد: طي 30 سال گذشته اين روند سرعت خوبي به خود گرفته به گونه اي كه در حال حاضر طي نيمه اول امسال يك هزار و 500 مقاله چاپ شده در ISI داريم كه خود نمونه خوبي براي ثابت كردن روند روبه رشد پيشرفت علمي در كشور است.

ارسلان قهرماني اضافه كرد: در كنفرانس بين المللي محاسبات در كشور هند كه چندي پيش برگزار شد ايران 30 مقاله داشت و در كنفرانس زلزله در چين نيز كشور ما 110 مقاله ارائه كرد در حاليكه سالها پيش ما حتي سه مقاله نيز در همايشهاي بين المللي نداشتيم.

وي خاطرنشان كرد: بايد در نظر داشت كه برخي از پروژه هايي كه هم اكنون در كشور در حال اجراست به دليل حساسيت موضوع نمي توان در اختيار متخصصان خارجي گذاشت و آن را متخصصان داخلي به نحو مناسبي اجرا مي كنند كه اين امر خود نشان دهنده توليد علم در سطح دانشگاه هاي كشور است.

ارسلان قهرماني استاد دانشگاه شيراز و يكي از طراحان پي برج ميلاد است كه اخيرا طراحي پي ايوانهاي بزرگ مصلي نماز جمعه تهران را نيز در دست اقدام دارد.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن