تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاح نمايشگاه ايران پلا ست نويد داده شد: رسيدن به مقام اول توليد پتروشيمي در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: در مراسم افتتاح نمايشگاه ايران پلا ست نويد داده شد: رسيدن به مقام اول توليد پتروشيمي در منطقه
براساس سند چشم انداز بلندمدت صنعت نفت ايران در افق 1404 ، رسيدن به جايگاه اولين توليد كننده محصولات پتروشيمي در منطقه از نظر ارزش توليدات يكي از رسالت هاي مهم صنعت پتروشيمي است.
به گزارش شانا، غلامحسين نوذري روز گذشته در مراسم افتتاح ششمين نمايشگاه ايران پلاست اظهار داشت: توسعه صنعت پتروشيمي و ايجاد پتانسيل توليد انواع محصولات پتروشيميايي با ارزش افزوده بالا و صدور اين گونه محصولات به بازارهاي بين المللي عامل بسيار مهمي در راستاي كاهش آسيب پذيري اقتصاد كشور از سياست صادرات تك محصولي منابع هيدروكربوري نفت و گاز به شمار مي رود.
وي افزود: بنابراين برگزاري چنين نمايشگاه هايي كه يكي از معتبرترين نمايشگاه هاي تخصصي در حوزه صنعت پلاستيك در سطح بين المللي و منطقه اي مي تواند از طريق ايجاد تعامل و همكاري هاي هر چه گسترده تر متخصصان و توليد كنندگان زمينه مناسبي را براي رشد و توسعه هر چه بيشتر اين صنعت فراهم كند.
نوذري ادامه داد: وزارت نفت تلاش مي كند تا از طريق ايجاد امكانات زيربنايي، فني، مالي و قانوني زمينه ساز تحقق سند چشم انداز بلندمدت در صنعت پتروشيمي باشد.
وي سرفصل هاي برنامه ها و سياست هاي بلند مدت شركت ملي صنايع پتروشيمي براي رسيدن به نخستين جايگاه توليد محصولات پتروشيمي در منطقه را تحقق سالانه 20 ميليارد دلار توليد محصولات پتروشيمي، استفاده از برش گازهاي طبيعي به عنوان خوراك اوليه، تصحيح و تقويت زنجيره توليد از بالا دستي تا پايين دستي ايجاد ظرفيت هاي جديد توليد، نگرش بنگاه داري اقتصادي و اصلاح ساختار به منظور رقابت بين المللي، حداكثر سازي ارزش افزوده توليدات، سرمايه گزاري هاي مشترك با ساير كشورها، تاثيرگذاري بر مديريت بازار منطقه، جذب سرمايه و تامين منابع مالي، ايجاد زيرساخت هاي لازم و حمايت از بخش خصوصي و تقويت آن برشمرد.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي نيز دراين مراسم اعلا م كرد: ظرفيت طرح هاي در دست اجراي پليمري طي برنامه هاي توسعه اي كشور بيش از 4/8 ميليون تن در سال است.
عادل نژاد سليم با اشاره به اينكه بالاترين ميزان مصرف در ترموپلاستيك ها در حال حاضر و در سال هاي آتي مربوط به پلي ايتيلن ها است گفت: پلي ايتيلن ها 36 درصد از كل مصرف ترموپلاستيك ها را تشكيل مي دهند.
وي تصريح كرد: بالاترين رشد مصرف ترموپلاستيك ها طي 5 سال آينده مربوط بهPET بطري به ميزان 8/5 درصد است.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي همچنين گفت: مصرف سرانه جهاني ترموپلاستيك هاي عمده در حال حاضر حدود 27 كيلوگرم است كه اين ميزان در مناطق صنعتي بسيار بيشتر است.
نژادسليم در ادامه گفت: مصرف سرانه ترموپلاستيك ها در اروپاي غربي حدود 90 كيلوگرم است و اين مقدار در كشور چين با جمعيتي بيش از 1/3 ميليارد نفر حدود 31 كيلوگرم است.
وي اضافه كرد: مصرف ترموپلاستيك هاي عمده در كشور ما در سال هاي اخير بيش از 2 ميليون تن بوده و مصرف سرانه كشور در حال حاضر حدود 29 كيلوگرم است كه از رقم جهاني آن بيشتر و در مقايسه با مناطق صنعتي بسيار كمتر است كه بيانگر پتانسيل رشد مصرف در داخل كشور است.
نژاد سليم با تاكيد براينكه صنايع پتروشيمي در زنجيره توليد حلقه اتصال مخازن نفتي و گازي به محصولات نهايي است گفت: صنايع پتروشيمي بطور مستقيم در زندگي مدرن امروز نقش اساسي دارد و بخشي از اين وظيفه مهم به عهده صنايع پايين دستي پتروشيمي است.
نژادسليم همچنين اضافه كرد: شركت ملي صنايع پتروشيمي در جهت حمايت از صنايع پايين دستي مرتبط از طريق تامين خوارك، ارائه كمك هاي فني، تخصصي، ارائه خدمات پس از فروش، برگزاري سمينارها و نمايشگاهها تلاش مي كند.
معاون وزير نفت در امور پتروشيمي در ادامه گفت: شركت ملي پتروشيمي همگام با سياست هاي دولت براي دستيابي به اهداف برنامه 5 ساله چهارم و پنجم و حمايت از توسعه صنايع پايين دستي پليمري توجه ويژه اي به توليد محصولات پليمري كرده است.
وي اضافه كرد: ظرفيت طرح هاي در دست اجراي پليمري طي برنامه هاي توسعه اي كشور بيش از 4/8 ميليون تن در سال است.
نژادسليم همچنين تاكيد كرد: اطمينان از تامين خوراك صنايع پليمري از سوي صنعت پتروشيمي ايران و بازار مصرف روبه رشد، آينده روشني را در مقابل صنعت پليمر در ايران ترسيم مي كند.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن