تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815688888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروگاه و خط انتقال آب اردبيل با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نيروگاه و خط انتقال آب اردبيل با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد
اردبيل- خبرنگار كيهان:
نيروگاه 636 مگاواتي سيكل تركيبي اردبيل و تصفيه خانه و خط انتقال آب سد يامچي به اردبيل و شهر گردشگري سرعين با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد.
دكتر «محمود احمدي نژاد» در ورود به استان اردبيل كه چهارمين سفر وي در طول دوران رئيس جمهوري اش است در مراسم افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي سبلان گفت: بهره برداري از اين نيروگاه در كمتر از سي ماه كار بزرگي است و اميد است بخش دوم اين نيروگاه نيز با همين سرعت به اتمام برسد تا حداقل براي 15 سال آينده انرژي مورد نياز استان در بخش هاي مختلف از جمله عمراني، كشاورزي و صنعتي تأمين شود.
وي گفت: اگر اين استان بخواهد رشد كند و در آن سرمايه گذاري مناسب صورت گيرد نيازمند زيرساخت ها در زمينه نيرو، گاز و آب هستيم.
وي افزود: سفر به اين استان همواره براي من ايجاد انگيزه مي كند و نشاط آور است.
رئيس جمهوري افزود: در سطح استان اردبيل كارهاي بسيار خوب و اساسي انجام شده و يا در دست اجرا است كه نيروگاه سيكل تركيبي سبلان يكي از اين طرح ها است.
در اين مراسم مهندس پرويز فتاح وزير نيرو گفت: نهضت نيروگاه سازي در كشور توسط وزارت نيرو همچنان ادامه خواهد يافت و تا آخر سال جاري طرح هاي بسيار بزرگي در اين رابطه افتتاح خواهد شد.
عمليات اجرايي نيروگاه سيكل تركيبي سبلان از سال 1384 آغاز شد و با تلاش دست اندركاران و مشاوران ايراني و صرف سه هزار و دويست ميليارد ريال در كمتر از 3 سال در چهار واحد احداث و آماده بهره برداري شده است.
اين نيروگاه 636 مگاواتي برق در زميني به مساحت 85 هكتار و در 28 كيلومتري جاده اردبيل، مشگين شهر احداث شده است كه با احداث دو واحد گازي و سه واحد بخش بخار سيكل تركيبي و سرمايه گذاري 7 هزار ميليارد ريالي مجموع ظرفيت اسمي اين نيروگاه به 1434 مگاوات افزايش مي يابد.
همزمان با بهره برداري از اين نيروگاه، عمليات اجرايي توسعه بخش گاز و بخش بخار نيروگاه نيز آغاز شد.
اين طرح مهم با هدف تأمين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور، كمك به افزايش پايداري برق شبكه، افزايش ظرفيت توليدي برق كشور، پاسخ به نيازهاي روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشي از گسترش صنايع و مصارف عمومي، اشتغال زايي در منطقه و افزايش روحيه خودباوري با اتكا به توانمندي مديريت فني و اجرايي داخل كشور احداث شده است.
به گفته وزير نيرو با افتتاح و بهره برداري از طرح هاي در دست اجرا تا تابستان سال آينده چهار هزار مگاوات بر ظرفيت توليد نيروگاه هاي آبي، گازي و بخار كشور افزوده خواهد شد و تبديل نيروگاه هاي گازي به سيكل تركيبي از اولويت هاي برنامه وزارت نيرو است.
به گزارش خبرنگار ما رئيس جمهوري در سفر به اردبيل، تصفيه خانه و خط انتقال آب سد يامچي به اردبيل و شهر گردشگري سرعين را مورد بهره برداري قرار داد.
احمدي نژاد در مراسمي كه به همين منظور ترتيب يافته بود گفت: استان اردبيل حركت رو به رشد خود را با سرعت ادامه مي دهد.
وي گفت: اگر شتاب حركت رو به رشد اين استان همچنان ادامه يابد اردبيل به لحاظ عمراني و آباداني در آينده در سطح كشور سرآمد خواهد شد.
وي با اشاره به تلاش هاي انجام يافته در سطح استان گفت: استاندار اردبيل همه وقت و جواني خود را وقف استان كرده است و مجموعه مديران منطقه با همدلي و عزم راسخ كمر خدمت بسته اند.
وي وجود روحيه خدمتگزاري در مديران استان را مورد تأكيد قرار داد و افزود: موتور حركت دولت مديران و خادمان استان ها هستند كه اين موتور در استان اردبيل خوب كار مي كند.
پرويز فتاح وزير نيرو نيز در اين مراسم گفت: طرح آبرساني اردبيل يك نمونه كامل از طرح آبرساني در كشور مي باشد.
وي افزود: 105 رديف بودجه در كشور براي طرح هاي آبرساني وجود دارد كه از 50 درصد و بالاتر پيشرفت فيزيكي دارند و با حمايت دولت در دو الي سه سال آينده به بهره برداري خواهند رسيد.
وي تعداد طرح هاي تصفيه خانه فاضلاب در دست اقدام كشور را 113 طرح عنوان كرد و گفت: همانند تصفيه خانه اردبيل تعداد 18 تصفيه خانه در كشور در دست اجرا مي باشد.
وي افزود: اعتبارات آب كشور 3400 ميليارد تومان مي باشد كه اين مقدار نسبت به اعتبارات سال 84 دو برابر است.
طرح بزرگ آبرساني از سد يامچي به شهر اردبيل شامل تصفيه خانه با ظرفيت 1200ليتر در ثانيه و خط انتقال به طول 25 كيلومتر است كه توسط دست اندركاران و مشاوران ايراني اجرا شده است كه با احداث تأسيسات مورد نياز به 2400 ليتر در ثانيه افزايش مي يابد.
با بهره برداري از خط انتقال آبرساني از سد يامچي به اردبيل 500 ليتر بر ثانيه به ظرفيت آب آشاميدني اين شهر افزوده شده است.
براي اجراي اين طرح تاكنون 460 ميليارد ريال هزينه شده است و براي تكميل آن شامل زون بندي داخل شهر و احداث برخي تأسيسات 141 ميليارد ريال ديگر نيز مورد نياز است.
خط انتقال آب شهر سرعين نيز همزمان با اين طرح به طول 13 كيلومتر براي تأمين آب اين شهر به بهره برداري رسيد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن