تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل كتابخانه هاي گيلان از توقف پروژه ملي كتابخانه مركزي رشت خبرداد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل كتابخانه هاي گيلان از توقف پروژه ملي كتابخانه مركزي رشت خبرداد
رشت ـ مديركل امور كتابخانه هاي عمومي استان گيلان از توقف اجراي پروژه ملي كتابخانه مركزي رشت، مركز اين استان خبر داد.


به گزارش ايرنا، "محمد احمدي پور" روز دوشنبه به مناسبت هفته كتابخواني در گفت و گو با خبرنگاران مطبوعات و رسانه هاي گيلان افزود: اين توقف در حالي انجام شده كه اجراي اين طرح يكي از مصوبات سفر اول رييس جمهوري به استان گيلان در سال 1385 بود.
وي اضافه كرد: اعتبار ساخت اين پروژه با توجه به اهميت آن در استان گيلان از محل اعتبارات ملي پيش بيني شده و جزو طرحهاي ملي به حساب مي آيد.
وي ادامه داد: پس از سفر دور اول هيات دولت به گيلان اين طرح كه اجراي آن از سال 1383 آغاز شده بود نه تنهاادامه نيافت بلكه يك ماه پس از آن به كلي تعطيل شد.
وي اظهار كرد: دردور دوم سفر رييس جمهوري و هيات دولت به گيلان مذاكراتي با مسوولان مربوطه به ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد و هنوز منتظر اقدامات اساسي در اين زمينه هستيم.
"احمدي پور" يادآورشد: حتي مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي هم از عدم اجراي اين طرح و تعطيلي آن ابراز تعجب كردند.
وي گفت: طرح مطالعاتي پروژه كتابخانه مركزي رشت در سال 1380 آغاز شد و در سال 1383 در زميني به مساحت سه هزار متر مربع در هفت طبقه با زيربناي هفت هزار و 200 متر مربع در محوطه محل سابق استانداري گيلان در رشت به اجرا درآمد.
وي افزود: براي ساخت اين طرح فرهنگي كه گنجايش نگهداري 200 هزار جلد كتاب و پذيرش همزمان 400 نفر با تجهيزات و امكانات لازم را دارد، در آن مقطع 36 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده بود و مجري ساخت آن هم مسكن و شهرسازي است.
وي ادامه داد: براي تكميل اين طرح كه تاكنون تنها 18 درصد پيرفت فيزيكي دارد، با توجه به شرايط تورم بيش از شش ميليارد ريال اعتبار نياز است.
مديركل امور كتابخانه هاي استان گيلان خواستار مساعدت و توجه بيشتر مسوولان استان و كشور براي ادامه اجرا و تكميل اين طرح شد.
وي دربخش ديگري از سخنانش بااشاره به اختصاص قانوني نيم درصدازاعتبارات شهرداري ها براي تجهيز و رفع نيازمندي هاي كتابخانه هاي عمومي گفت: به رغم پيگيري هاي مختلف متاسفانه در اين زمينه توجه كمتري از سوي شهرداري هاي گيلان به كتابخانه هاي عمومي اين استان مي شود.
وي يادآورشد: شهرداري هاي استان گيلان بابت بدهي خود تا سال 1386 هم اكنون بيش از هفت ميليارد و 583 ميليون ريال به كتابخانه هاي گيلان بدهكارند كه در اين ميان سهم بدهي شهرداري رشت بيش از چهار ميليارد ريال است.
"احمدي پور" افزود: در يك سال گذشته تلاش هاي زيادي براي وصول مطالبات كتابخانه هاي عمومي از شهرداري ها انجام شده است و شهرداري هاي استان گيلان در اين مدت دو ميليارد و 500 ميليون ريال به كتابخانه هاي عمومي پرداخت كرده اند.
وي گفت: در صورت پرداخت بموقع نيم درصد اعتبارات شهرداري ها به كتابخانه هاي عمومي بسياري از مشكلات اين كتابخانه ها در استان گيلان برطرف مي شود.
وي همچنين به اختصاص اعتبار ويژه استاندار گيلان در سال گذشته براي بهسازي كتابخانه هاي عمومي اين استان اشاره كرد و اضافه كرد: دو ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار با حمايت خاص استاندار گيلان براي تجهيز و تعمير كتابخانه هاي عمومي استان اختصاص يافت كه اميدواريم در سال جديد نيز شاهد اين اقدام باشيم.
وي ياد آورشد: در استان گيلان در زمان حاضر 74 باب كتابخانه با 477 هزار و 986 نسخه كتاب وجود دارد و 33 هزار و 470 نفر در آنها عضويت دارند.
وي افزود: كتابخانه هاي عمومي استان گيلان در شش ماهه اول امسال 449 هزار و 343 نفر مراجعه كننده داشتند و 350 هزار و 144 نسخه كتاب نيز در اين مدت به امانت داده شد.
وي گفت: اداره فعاليت هاي كتابخانه هاي عمومي بر عهده انجمن كتابخانه ها است و هم اكنون 27 انجمن در استان گيلان فعال است.
ك/3 516/1552/508 شماره 954 ساعت 18:48 تمام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن