تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امسال 12 واحد جديد پتروشيمي در كشور به بهره برداري مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امسال 12 واحد جديد پتروشيمي در كشور به بهره برداري مي رسد
وزير نفت گفت: سال گذشته 12 واحد پتروشيمي در كشور به بهره برداري رسيد و امسال نيز 12 واحد جديد به بهره برداري مي رسد و رسيدن به هدف توليد 28 ميليون تن محصول پتروشيمي درسال محقق مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، مهندس "‌غلامحسين نوذري" روز دوشنبه در حاشيه ششمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در تهران ضمن اظهار اين مطلب به خبرنگاران ، تصريح كرد، با برنامه هاي در دست اجرا در نهايت به هدف تعيين شده درسند چشم انداز براي توليد 70 ميليون تن محصول پتروشيمي در سال دست خواهيم يافت.
وي در خصوص تامين خوراك گازطبيعي مورد نياز واحدهاي پتروشيمي در زمستان امسال تاكيد كرد، در زمستان امسال مشكلي درتامين خوراك واحدهاي پتروشيمي نخواهيم داشت.

** سفر به كويت
...................
نوذري درباره سفر روز سه شنبه (فردا) خود به كويت گفت: بحث هايي با مقام هاي كويتي در خصوص صادرات گاز طبيعي انجام و مقدمات كار فراهم شده است.
وزير نفت بااشاره به اينكه در حاشيه نشست اوپك نيز مذاكراتي با وزير نفت كويت در اين خصوص انجام شده است، گفت: مقام هاي كويتي براي بار دوم ازمن براي سفر به كويت دعوت كرده اند كه روز سه شنبه اين سفر انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه مقدمات صادرات روزانه 500 ميليون فوت مكعب گاز به كويت فراهم شده است، در خصوص توسعه ميدان مشترك آرش با كويت گفت: مذاكرات خوبي با مقام هاي كويتي دراين خصوص انجام شده است و وزارت امور خارجه مسايل بين المللي و وزارت نفت عمليات اجرايي ان را دنبال مي كنند.

** بنزين خليج فارس 450 دلار
....................................
نوذري درخصوص اينكه گفته مي شود در حال حاضر قيمت هر ليتر بنزين در منطقه خليج فارس سه هزار ريال است و قيمت بنزين ازاد در ايران چهار هزار ريال است ، درباره تجديدنظر در قيمت بنزين گفت: قيمت گفته شده در خصوص قيمت بنزين در منطقه خليج فارس صحيح نيست و اكنون در آن منطقه قيمت هر تن بنزين بيش از 450 دلار است.

** سوخت نيروگاه ها
..........................
وزير نفت در خصوص اينكه وزير نيرو نسبت به تامين سوخت مايع نيروگاه ها ابراز نگراني كرده است، گفت: درگفت و گو بامهندس "پرويز فتاح " وزير نيرو رفع نگراني ايشان شده و اقدام هاي لازم در خصوص سوخت مايع و گاز مورد نياز نيروگاه ها انجام شده است.
نوذري تاكيد كرد، با صرفه جويي و حمايت مردم مشكلي درتامين گاز مورد نياز زمستان نخواهيم داشت.

**همكاري غيراوپك با اوپك
...............................
وزير نفت با تاكيد براينكه بايد عرضه و تقاضا در بازار نفت را مديريت كرد و توليدكنندگان نفت غير عضو اوپك نيز بايد به اوپكي ها بپيوندند و نسبت به اين امر اعلام امادگي كرده اند،‌افزود: بايد بازار نفت را مديريت كرد در غيراين صورت بازار همچنان متلاطم خواهد بود.

**قيمت نفت در بودجه سال آينده
........................................
نوذري در خصوص تعيين قيمت نفت در بودجه سال 1388 كشور گفت: اين مساله در معاونت برنامه ريزي وزارت نفت در دست بررسي است و بايد قيمتي را دربودجه در نظر گرفت كه به حصول آن نزديك باشد.
وي با اشاره به اينكه بايد رشد و توسعه در بودجه پيش بيني شود ، افزود: جمهوري اسلامي ايران كمترين تاثيرپذيري را از تحولات اقتصادي كه به دنيا فشار مي آورد، داشته است . لذا مي توانيم در سال اينده با مديريت خود بر بودجه و كاهش هزينه هاي غيرضرور و توجه به طرح هاي عمراني كار را پيش ببريم.

** قرارداد كرسنت
.........................
وزير نفت در خصوص عقد قرارداد كرسنت بار ديگر تاكيد كرد كه بارها اعلام كرده ايم تا زماني كه قيمت دراين قرارداد مناسب و عادلانه نباشد، گازي به امارات و شركت كرسنت داده نخواهد شد.
نوذري تصريح كرد، خط لوله گاز سيري - عسلويه از پيشرفت خوبي برخوردار است و تاكنون 150 كيلومتر از اين خط لوله احداث شده است و لذا اگر با شركت كرسنت به توافق نرسيم گاز در داخل كشور استفاده خواهد شد.

** واردات بنزين
.......................
وزير نفت در خصوص بودجه واردات بنزين تا پايان سال گفت: با توجه به تغييرات قيمت نفت بايد ارزيابي دقيقي از ميزان واردات بنزين و هزينه آن تا پايان سال داشته باشيم و سپس اصلاحيه بودجه را بدهيم.

**واردات گاز از تركمنستان
................................
نوذري در خصوص قيمت هاي گفته شده براي گاز وارداتي از تركمنستان گفت: قيمت هايي كه در برخي رسانه ها گفته شده است ، صحيح نيست و هنوز هيچ عددي در اين زمينه قطعي نشده است.
وزير نفت تصريح كرد، كارشناسان ايراني اكنون در تركمنستان هستند تا قيمت را نهايي كنند و اميدواريم درنهايت قيمت مناسب و عادلانه اي توافق شود.

** تامين گاز زمستان
............................
نوذري تاكيد كرد، اقدام هاي زيادي در رابطه با وضعيت گازرساني انجام شده و افزايش توليد 70 ميليون مترمكعب گاز در روز براي زمستان امسال برنامه ريزي شده است .
وي افزود: اقدام هايي نيز در رابطه با شبكه گاز انجام شده است كه تزريق گاز به سرشاخه هاي شبكه گاز كشور را براي زمستان سهل تر مي كند.

** خط لوله صلح
...................
وزير نفت در اين خصوص با اشاره به اينكه مذاكره با پاكستان ادامه دارد و هند نيز براي حضور در اين قرارداد ابراز علاقه كرده است، گفت: زمينه توافق با پاكستان در خصوص تعيين قيمت گاز يك سال قبل از تحويل فراهم شده است و اگر سه تا چهار مورد باقيمانده با پاكستان نهايي شود ، در صورت آمدن هند اين قرارداد سه جانبه و نيامدن هند دو جانبه با پاكستان امضا خواهد شد.
اقتصام ** 1561 ** 1557
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن