تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815711637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماینده مجلس : ازدواج موقت حلال است !


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 1389/09/03










یك عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی دوستان می.گویند ماده .٢٢ را از لایحه حمایت خانواده حذف كنید اما با این كار خودمان را گول می.زنیم زیرا قانون اساسی معیار را فقه قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حجت.الاسلام.والمسلمین "موسی قربانی" در نشست تخصصی "ازدواج موقت؛ تحكیم یا تزلزل خانواده"، گفت: بر اساس اصل .٤ قانون اساسی، در نظام جمهوری اسلامی همه قوانین باید بر اساس موازین شرع باشد. در ذیل این اصل آمده كه این اصل در كلیه اصول و قوانین حاكم است.

وی با اشاره به آیه .٢٣ سوره "نساء" كه موارد حرمت نكاح را مطرح كرده، گفت: آیه بعدی در مورد زنان شوهردار است و بعد از آن به موضوع كنیزان اشاره می.شود كه اكنون دیگر مصداق ندارد. خدا بعد از ذكر موارد ممنوعه، می.فرماید، بقیه موارد برای شما آزاد است كه به صورت مشروع استفاده كنید.

این نماینده مجلس با بیان اینكه در آخر آیه، بحث مشروعیت متعه مطرح شده، گفت: مفسران معتقدند متعه قبل از تجویز در شرع مقدس وجود داشته و تاسیس اسلام نیست.

قربانی با قرائت سایر آیات مرتبط با بحث ازدواج موقت، گفت: در دنباله آیات، خداوند می.فرماید كه خدا بر شما آسان گرفته و شما موجودات ضعیفی هستید. عموم مردم این.چنین هستند یعنی اگر راه حلالی جلوی آنها قرار بگیرد به حرام متوسل نمی.شوند.

این عضو كمیسیون قضایی مجلس با بیان اینكه متعه مربوط به زمان.های اضطراری است، گفت: خداوند زمانی دین را تكمیل كرد كه همه احكام را بیان كرده بود. در روایات نیز آمده است آنچه پیامبر(ص) حلال كرده تا قیامت حلال است و آنچه حرام كرده تا قیامت حرام است.

قربانی در ادامه گفت: در میان فقها كسی نیست كه متعه را رد كرده باشد البته برخی قیودی بر آن زده.اند. من شخصا موافقم كه برای این موضوع تعدادی ضوابط وضع شود تا جلوی عیاشی گرفته شود.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی كشور، .٥/٣٦ میلیون نفر از .٧٤ میلیون نفر جمعیت كشور زن هستند و .١٠ میلیون و .٣٦٠ هزار نفر از خانم.ها ازدواج نكرده.اند. یك میلیون و .٨٩١ هزار نفر خانم هم به دلیل فوت همسر بیوه شده، ازدواج نكرده.اند. همچنین .٥/٩ درصد از سرپرستان خانوارها زن هستند كه ازدواج نكرده.اند.

قربانی با اشاره به اینكه دسته.هایی از خانم.ها و آقایان در جامعه وجود دارند كه در شرایط خاصی هستند مثلا زنانی وجود دارند كه به دلیل اینكه برخی خانواده.ها ازدواج مجدد زن را بعد از فوت شوهر بد می.دانند ازدواج نمی.كنند یا آقایی كه ممكن است حتی همسرش را دوست داشته باشد اما مشكل جنسی داشته باشد. البته در برخی از موارد هم اصلا مسأله جنسی مطرح نیست.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: باید توجه داشت بسیاری از چیزهایی كه در جامعه وجود دارد حتما حكم خدا نیست مثلا نه خاك بقیع تبرك دارد و نه حتی خاك خانه خدا. خیلی چیزها را متدین و مومنین اضافه كرده.اند. باید حساب برخی كارهایی كه متدین انجام می.دهند را از اسلام جدا كنید.

عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی دوستان می.گویند ماده .٢٢ را از لایحه حمایت خانواده حذف كنید با این كار خودمان را گول می.زنیم زیرا قانون اساسی معیار را فقه قرار داده است.

وی افزود: هنگام مطرح شدن لایحه در مجلس خودم تذكر دادم كه لایحه به كمیسیون برگردد كه برگشت؛ اما متاسفانه آنچه می.خواستیم مجددا در كمیسیون قضایی انجام نشد و در نهایت ماده به این صورت درآمد كه ازدواج موقت همانی است كه در قانون مدنی آمده است. اصل بر ازدواج دائم است و در سه صورت ازدواج موقت ثبت می.شود، زمانی كه زوجه حامله شود، زمانی كه توافق وجود داشته باشد و در صورت وجود شرط ضمن عقد.

وی خاطرنشان كرد: من موارد دیگری را پیشنهاد دادم كه كمیسیون به آنها رای نداد فعلا این ماده به این صورت در كمیسیون تصویب شده است. به نظر من مجلس با این موضوع سخت.تر برخورد خواهد كرد. نمی.توان گفت كه لایحه به آسانی در مجلس رای خواهد آورد.

نماینده مردم قائنات در مجلس ادامه داد: كمیسیون اصلاح چندانی نسبت به مواد لایحه صورت نداد. ماده .٢٤ در مورد مهریه حذف شد، ماده .٢٣ تغییر چندانی نكرد و من پیشنهادی را مطرح كردم كه تصویب شد این موضوع در لایحه گنجانده شود كه اگر ازدواج مجدد موجب عسر و حرج شود زوجه می.تواند تقاضای طلاق كند.



منبع: isa.ir







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن