تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري خبر داد:نشست فوق‌‏العاده اوپك برگزار خواهد شداگر بر سر قيمت با اماراتي‌‏ها به تفاهم نرسيم، گازي صادر نخواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نوذري خبر داد:نشست فوق‌‏العاده اوپك برگزار خواهد شداگر بر سر قيمت با اماراتي‌‏ها به تفاهم نرسيم، گازي صادر نخواهيم كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير نفت گفت: اگر قيمت نفت در همين حد باقي بماند، قبل از اجلاس بعدي عادي اوپك در الجزاير،‌ اجلاس فوق‌‏العاده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، غلامحسين نوذري در جمع خبرنگاران گفت:‌‏ تصميم اوپك براي كاهش ميزان توليد تصميم به جايي بود و اگر اين تصميم گرفته نمي‌‏شد حتماً قيمت نفت بيش از رقم فعلي كاهش مي‌‏يافت.
وي همچنين در مورد سفر خود به كويت گفت: در مورد صادرات گاز به كويت مقدماتي فراهم شد و طي اجلاس اوپك وزير نفت كويت براي بار دوم از من دعوت كرد تا براي بحث خريد 500 ميليارد فوت مكعب گاز به كويت بروم.
وي افزود:‌ در اين سفر مذاكرات صادرات گاز به كويت پيگيري خواهد شد.
نوذري درباره ميدان گازي آرش نيز گفت:‌ اين ميدان از سوي وزارت نفت و وزارت امور خارجه پيگيري مي‌‏شود و تنها عمليات اجرايي آن بر عهده ما است. بنابراين وزارت امور خارجه بايد پيگير ساير مسائل مربوط به اين قرارداد باشد.
وي درباره افزايش قيمت بنزين در داخل با توجه به كاهش قيمت بنزين در فوب خليج فارس گفت: در حال حاضر قيمت‌‏هاي خليج فارس كاهشي نداشته و هم اكنون بنزين را تني 450 دلار مي‌‏خريم.
وزير نفت درباره نگراني وزارت نيرو براي تامين سوخت زمستاني نيز اظهار داشت:‌ اقدامات لازم براي تامين سوخت دوم در زمستان انجام شده و اميدواريم مشكلي نداشته باشيم.
وزير نفت درپاسخ به سؤال خبرنگاري كه درباره كاهش قيمت نفت و تاثير آن در بودجه سال آينده پرسيد، گفت:‌ قيمت نفت بر اساس تقاضا تعيين مي‌‏شود كه اين امر بايد از سوي توليدكنندگان مديريت شود. اگر غير اوپكي‌‏ها هم به اوپك بپيوندند و از قوانين اوپك تبعيت كنند، بازار هماهنگ خواهد شد؛ در غير اين صورت تقاضا تنظيم‌‏كننده بازار و در حد فعلي متلاطم خواهد ماند.
وي ادامه داد:‌ قيمت نفت در بودجه 88 توسط معاونت برنامه‌‏ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در حال بررسي است و بايد به گونه‌‏اي در نظر گرفته شود كه بتوان به آن رقم رسيد.
نوذري تصريح كرد: اعتقاد دارم بايد رشد و توسعه را در بودجه ديد. ما كمترين تاثيرگذاري را در تحولات اقتصادي دنيا داشته‌‏ايم مي‌‏توانيم در سال آينده با مديريت خوب در بودجه و همچنين كاهش هزينه‌‏هاي غير ضروري و توجه به طرح‌‏هاي عمراني سال خوبي را داشته باشيم.
نوذري در ادامه درباره نشست روز پنجشنبه سه جانبه ايران، قطر و روسيه اظهار داشت:‌ كميته عالي فني در اين جلسه از سوي ايران شركت خواهد كرد و همان مصوبات جلسه قبل پيگيري خواهد شد.
وزير نفت همچنين درباره اظهارات اخير مديرعامل شركت ملي نفت درباره تعليق قرارداد كرسنت گفت: مكرراً اعلام كرديم كه قرارداد تا زماني كه قيمت‌‏ها مناسب نباشد اجرايي نخواهد شد و گازي به امارات نمي دهيم. ضمن اينكه خط لوله‌‏اي كه از سيري به عسلويه كشيده شده پيشرفت خوبي داشته است.
وي ادامه داد:‌ بر اين اساس اگر بر سر قيمت با اماراتي‌‏ها به تفاهم نرسيم، گازي صادر نخواهيم كرد و اين گاز را وارد شبكه سراسري خواهيم كرد.
وزير نفت درباره اصلاح يارانه‌‏هاي انرژي و تاثير آن بر توليد واحدهاي پتروشيمي اظهار داشت: ضررده بودن شركت‌‏هاي پتروشيمي را قبول ندارم چرا كه يارانه‌‏هاي زيادي به اين بخش وارد شده و به طور كلي پتروشيمي سودآور است. اگر قيمت‌‏ها اصلاح شود به گونه‌‏اي برخورد خواهيم كرد كه بتوانيم صنعت را توسعه دهيم.
وي در ادامه نشست خود با خبرنگاران درباره ميزان بودجه واردات بنزين گفت:‌ براي واردات بنزين تغييرات قيمتي داشته‌‏ايم كه بايد ارزيابي دقيقي از ميزان نياز واردات بنزين كشور داشته باشيم تا فقط براي يك بار اصلاحيه بودجه جهت واردات بنزين به مجلس ببريم.
وي همچنين درباره قيمت توافقي با تركمنستان گفت:‌ مطبوعات عدد واقعي اين قرارداد را اعلام نمي‌‏كنند، چرا كه هيچ عددي نهايي نشده و هنوز در حال مذاكره هستيم.
وي تاكيد كرد: عدد نهايي قطعاً عادلانه خواهد بود.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره ذخيره‌‏سازي سراجه قم گفت: پيش‌‏بيني ما براي اين مخزن تغيير كرد به طوري كه ميزان برداشت مايعات از اين مخزن به دو برابر افزايش يافته است و اين امر موجب تسريع اين پروژه و به بهره‌‏برداري رسيدن آن در زمان مقرر خواهد شد.
نوذري درباره آخرين تحولات خط لوله صلح گفت: با وزير امور خارجه هند در هفته گذشته ملاقات كردم. آنها اظهار علاقه كردند تا در پروژه باقي بمانند اما در نامه‌‏اي كه به مقامات پاكستاني نوشتم، قيمت نهايي يك سال قبل از تحويل مشخص خواهد شد.
وي ادامه داد: زمينه‌‏هاي نهايي شدن قرارداد با پاكستان در حال اتفاق افتادن است كه در صورت پيوستن هند قرارداد را به جاي دو جانبه، سه جانبه امضا خواهيم كرد.
نوذري در ادامه افزود: با وجود سوخت جهاني، نگراني براي محصولات پتروشيمي نداريم.
وي ادامه داد: پروژه هاي در دست اجرا، پروژه‌‏هاي زمان‌‏بري هستند، بنابراين احتمال انتقال اين پروژه ها به برنامه پنجم وجود دارد. البته سياست مجلس و دولت اين است كه بخشي از درآمدهاي نفت به ميادين مشترك انتقال يابد.
پايان پيام

كد خبر: 456886
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن