تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضائلي خبر داد:تلاش براي بهره مندي خبرنگاران از سهام عدالت/ هديه رئيس جمهور به همه اصحاب رسانه تعلق گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فضائلي خبر داد:تلاش براي بهره مندي خبرنگاران از سهام عدالت/ هديه رئيس جمهور به همه اصحاب رسانه تعلق گيرد
دبيركل انجمن روزنامه نگاران مسلمان از پيگيري هاي اين انجمن براي بهره مندي اصحاب رسانه از سهام عدالت خبر داد و افزود: براساس اطلاعات ما ظاهرا اقداماتي از سوي وزارت ارشاد در اين زمينه صورت گرفته است.

مهدي فضائلي دبيركل انجمن روزنامه نگاران مسلمان صبح امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه ها آخرين مواضع اين انجمن نسبت به مسائل روز را تشريح كرد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر ارزيابي انجمن روزنامه نگاران از نامه رئيس جمهوري به اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا اظهارداشت: اقداماتي از اين نوع نيازمند هماهنگي هاي سطح بالاي نظام است و به اعتقاد ما چنين اقداماتي نبايد و نمي تواند توسط يك رئيس قوه بدون مشورت و تبادل نظر وهماهنگي در سطوح بالاي نظام صورت بگيرد.

فضائلي تصريح كرد: در ارائه اين نامه اگر مراحل مذكور طي شده باشد و به مجموعه مصالحي كه بايد درنظر گرفته شود، توجه شود مي توان گفت جمع بندي و جامع نگري لحاظ شده است، اگر غير از اين باشد به نحوه ورود به مسئله ايراد وارد است.

وي در خصوص محتواي نامه نيز گفت : ورود آقاي احمدي ن‍ژاد در عرصه سياست خارجي موجب عزت نظام و تقويت آن شده است اگرچه ممكن است برخي اقدامات موردي در مقاطعي جاي نقد داشته باشد اما برآيند مواضع ايشان به تحكيم سياست خارجي كمك كرده است.

دبيركل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه به استيضاح علي كردان توسط مجلس اشاره كرد و پرسيد براي جلوگيري از تكرار چنين مورادي چه بايد كرد؟ اظهارداشت: اقدام مجلس استيضاح يك رفتار ناصحيح بود تا استيضاح يك شخص و ازاين حيث جاي تقدير وتشكر بسيار دارد. اين اقدام اصولگرايانه تقويت كننده اعتماد مردم به مسئولان بود.

وي افزود : اين اقدام مجلس اقدامي بازدارنده بود كه كسي از اين پس نمي تواند به خود اجازه دهد واطلاعات غلطي به مردم بدهد و اين تجربه تا سال هاي سال مانع انجام چنين اقداماتي خواهد شد.

فضائلي درباره معرفي صادق محصولي به عنوان وزير پيشنهادي كشور به مجلس نيز گفت: مجموعه اطلاعاتي كه در دست داريم اين است كه وي به لحاظ تجربه و وي‍ژگي هاي شخصيتي و سوابقي كه در فعاليت هاي مختلف داشته است و از نيروهاي مناسب براي تصدي اين مسئوليت است. اعتمادي كه رئيس جمهور به محصولي دارد در موفقيت وي در وزارت كشور داراي اهميت است.وي افزود: به نظر مي آيد مجلس نيز در مجموع نگاه مثبتي به اين گزينه داشته باشد.

فضائلي درخصوص اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در مجلس نيز يادآورشد: با توجه به معيارهاي عمومي و نامشخص براي نامزدي رياست جمهوري مهمترين مسئوليت رسمي كشور به لحاظ جايگاه آن به نوعي مورد استهزاء قرار گرفت.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان تصريح كرد: با اصل ضابطه مند كردن شرايط براي تصدي يك مسئوليت حساس مانند رياست جمهوري موافق هستيم اما پس از طي مراحل نهايي اين قانون مي توان دقيق تر در مورد آن اظهار نظر كرد.

وي در ادامه اين نشست خبري درباره فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با كارگزاران حج نيز يادآور شد: رهبري همواره نسبت به آنچه باعث تضعيف دولت شود و مانعي براي انجام وظيفه دولت شود واكنش نشان داده و آن را مانع انجام وظايف دولت و خلاف مصالح كشور دانسته اند البته ايشان بارها به وضوح مرز انتقاد و تخريب را روشن كرده اند و از صحبت هاي اخير ايشان اين گونه استنباط مي شد كه فضاي غالب در موضع گيري هايي كه نسبت به دولت است فضاي تخريب است تا نقد دولت.

فضائلي تاكيد كرد: به نظر مي آيد ادبيات ايشان در اين صحبت ها مقداري متفاوت تر از سخنانشان در گذشته بود و اظهارات رهبري تا حد زيادي تاكيد بر برخورد اخلاقي و آموزه هاي ديني بود.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر تاثير انتخاب اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا بر رابطه اين كشور با ايران نيز گفت: اوباما نمي تواند برخلاف شعارهاي خود تغييري در سياست هاي اصلي و راهبردي آمريكا داشته باشد زيرا همانگونه كه مشاهده شد اوباما در اولين كنفرانس خبري خودهمان سياستهاي غلط دولت هاي قبلي آمريكا را بار ديگر تكرار كرد و حداقل در اين بخش شاهد هيچ تغييري نبوديم.

فضائلي يادآور شد: نظام سياسي آمريكا به گونه اي است كه با آمدو رفت يك رئيس جمهوري سياست هاي اصلي وراهبردي دچار تغيير و تحول نمي شود به نظر مي رسد در حوزه هسته اي هم شاهد تغير خاصي در برخورد آمريكا با ايران نباشيم.

دبيركل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در آغاز نشست خبري گزارشي از عملكرد انجمن ارائه كرد و گفت: در جلسه امروز هيئت مديره انجمن گزارشي از كميته تشكيلات ارائه شد كه براساس آن 683 نفر از 123 رسانه عضو انجمن هستند و تقريبا حدود 500 نفر متقاضي عضويت هستند اما انجمن به دليل محدوديت هايي كه دارد روند عضو گيري را در شرايط فعلي به كندي پيش مي برد.

وي افزود: در اين گزارش ذكر شده اعضاي انجمن بايد حتما به كار رسانه اي اشتغال داشته باشند و اگر به هر دليلي از اين حوزه كاري خارج شوند عضويت آنان در انجمن منتفي خواهد شد.

وي به برپايي جشنواره مطبوعات در روزهاي آينده اشاره و تاكيد كرد: آنچه از نظر انجمن اهميت دارد برگزاري جشنواره با سطح كيفي بالا است. در يك نگاه آسيب شناسانه به 14 جشنواره اي كه در گذشته برگزار شده است شايد مهمترين آسيب اين بود كه نگاه كمي به جشنواره به نگاه كيفي قالب بود كه در اين صورت جشنواره مطبوعات به نمايشگاه مطبوعات تبديل خواهد شد.

وي همچنين توجه به فراهم آوردن زمينه ارتقاء فعاليت هاي مطبوعاتي را مهمترين هدف جشنواره مطبوعات خواند و گفت: اگر به محتواي نشريات توجه شود نتيجه آن افزايش آگاهي در جامعه خواهد بود در حالي كه در جا زدن مطبوعات به طور مستقيم و غير مستقيم باعث درجا زدن افكار عمومي و جامعه مي شود.

فضائلي همچنين از پيگيري هاي انجمن روزنامه نگاران مسلمان براي بهره مندي اصحاب رسانه ازسهام عدالت خبر داد و افزود: اين مسئله را در گذشته با وزارت ارشاد مطرح كرديم ومكاتباتي نيز در اين زمينه داشته ايم تا براي اهالي اين صنف سهام عدالت در نظر گرفته شود، براساس اطلاعات ما ظاهرا اقداماتي از سوي وزارت ارشاد در اين زمينه صورت گرفته است.

وي ابراز اميدواري كرد سهام عدالت هرچه زودتر به اصحاب رسانه تعلق گيرد.

سخنگوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان همچنين به نحوه توزيع هديه رئيس جمهور به خبرنگاران اشاره و تصريح كرد: در جريان توزيع اين هديه بسياري از همكاران ما كه در رسانه ها به عنوان دبير و سر دبير و... مشغول به كار هستند از دريافت اين هديه محروم ماندند بنابراين از وزارت ارشاد تقاضا كرديم پيگيري كند تا موضوع هديه رئيس جمهور به همه اصحاب رسانه تعلق بگيرد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن