تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813302664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست جشنواره فيلم كوتاه /با دغدغه ملي و هماهنگ با رويكرد جشنواره فيلم بسازيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست جشنواره فيلم كوتاه /با دغدغه ملي و هماهنگ با رويكرد جشنواره فيلم بسازيد
مدير عامل انجمن سينماي جوانان از فيلمسازاني كه آثارشان به جشنواره فيلم كوتاه تهران راه نيافته خواست فيلم‌هايي با دغدغه ملي و هماهنگ با رويكرد جشنواره توليد كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر باكيده صبح امروز در نشست خبري بيست و پنجمين جشنواره فيلم كوتاه تهران گفت: ما در آستانه برپايي يكي از بزرگترين رخدادهاي سينمايي هستيم. اميدوارم اين جشنواره امسال با رويكرد و اهداف تعريف شده بتواند توانمندي‌هاي فيلم كوتاه كشور را در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي به جهانيان نشان دهد.

وي با اشاره به بخش‌هاي اين جشنواره افزود: در بخش ملي ما امسال سعي كرديم ارتقاي كيفي داشته باشيم. از اين رو استعدادهاي خلاق را كه مي‌توانند در عرصه‌هاي مختلف وارد شوند معرفي كرديم. اين جشنواره براي ايجاد فضاي عادلانه براي فيلمسازان تلاش بسيار كرده است.

باكيده ادامه داد: امسال به مناسبت سي‌امين سال انقلاب در اين بخش فيلم‌هاي جديد توليد شد و به نمايش درمي‌آيد. در بخش بين‌الملل نيز بيش از 2000 فيلمساز براي شركت در جشنواره اقدام كردند. 115 فيلم از كشورهاي اسلامي براي حضور در جشنواره فرم پر كردند و نسبت به پارسال شش كشور به اين تعداد اضافه شده است.

يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره هم از انتشار كتاب "باغ بيكران" خبر داد و گفت: همزمان با برگزاري نشست‌ها و كارگاههاي آموزشي كتاب "باغ بيكران" نوشته مهدي فرودگاهي به چاپ خواهد رسيد. اين كتاب مي‌تواند منبع و سرچشمه مناسب براي فيلمسازان جوان باشد.

باكيده در پاسخ به خبرنگار مهر درباره حذف تعدادي از فيلم‌هاي متقاضي حضور در جشنواره فيلم كوتاه از جمله "خيام" محمد شيرواني، "پيش از آنكه بگويم خداحافظ" محمود غفاري، "لطفا از خط قرمز فاصله بگيريد" كاظم مولايي و... گفت: هر جشنواره اهداف و رويكردهاي خود را با صداي بلند در قالب فراخوان اعلام مي‌كند.

وي ادامه داد: امسال سعي كرديم تركيب هيئت انتخاب متفاوت باشد و حتي براي انتخاب داور تعاملي نيز با انجمن فيلم كوتاه ايران داشتيم. در حوزه فيلم كوتاه استعدادهاي درخشان زيادي وجود دارد. هيچ جشنواره‌اي با جشنواره ديگر قابل مقايسه و قرار نيست اگر فيلمي در يك جشنواره جايزه گرفته، حتما در اين جشنواره نيز حضور يابد و تقدير شود.

باكيده درباره مجوزهاي نمايش آثار كوتاه گفت: ما به قواعد و قوانين احترام مي‌گذاريم و به آنها پاي‌بنديم. اين مسائل در جشنواره اعمال شده و اميدواريم فيلمسازاني كه آثارشان به بخش مسابقه راه پيدا نكرده، در سال‌هاي آينده فيلم‌هايي توليد كنند كه دغدغه ملي داشته باشند و با هماهنگي با رويكرد جشنواره ما در بخش‌هاي مختلف به نمايش درآيند.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن