تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812843041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/حج فرصت بزرگ مسلمانان براي التيام جدايي‌ها/ نماينده‌ اصفهان درگفت‌وگوباايسنا: موسم حج بهترين فرصت براي اتحاد عليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /حج فرصت بزرگ مسلمانان براي التيام جدايي‌ها/ نماينده‌ اصفهان درگفت‌وگوباايسنا: موسم حج بهترين فرصت براي اتحاد عليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

محمدكريم شهرزاد، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درديدار با مسوولان و كارگزاران حج، حج را ذاتا موجب گردهمايي و وحدت مسلمانان دانست و گفت: گردهمايي مسلمانان در موسم حج از ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي حائز اهميت بسيار است، ولي مهم اين است كه مسوولان جمهوري اسلامي ابعاد مختلف هريك از موضوعات فوق را تبيين و به كار بندند.

نماينده‌ مردم اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: معتقدم با پيروزي انقلاب اسلامي، آن بخش از شعائر اسلامي كه در گذشته به صورت فردي انجام مي‌گرفت و در كشورهاي اسلامي هنوز كه هنوز است با ديد فردي به آن نگريسته مي‌شود، شكل اجتماعي و امت واحده به خود گرفته و به صورت پررنگ‌تر اجرايي شود.

به گفته وي موسم حج كه اجتماع گرايش‌هاي مختلف قومي، فرهنگي و جغرافيايي مسلمانان است، بهترين فرصت براي تبادل و تقويت اشتراكات به‌ويژه اتحاد برعليه دشمني‌هاي استكبار جهاني است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس هشتم افزود: خوشبختانه طي سه دهه‌ اخير آثار مثبت اين گردهمايي در جهان اسلام نمايان شده است، ولي عوامل ارتجاعي و مستكبران سلطه‌طلب نيز هوشيارتر از گذشته در تلاش است پيام حج را به تكاليف فردي خلاصه و از بيداري منجر به اتحاد مسلمانان جلوگيري كنند.

نماينده‌ي مردم اصفهان، پرچمدار مبارزه با فردگرايي مسلمانان را مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: مقام معظم رهبري هر سال با رهنمودهايشان به جهان اسلام و كارگزاران حج، خطوط اصلي مبارزه با استكبار جهاني و اتحاد مسلمانان را ترسيم مي‌كنند، رهنمودهاي معظم‌له بايد از سوي رسانه‌هاي داخلي موثر تبيين شده و به گوش مسلمانان سراسر جهان برسد.

وي ادامه داد: جريان‌هاي انحرافي در جهان اسلام به شدت در تلاشند مسايل فردي را اصلي كرده و اختلافات شيعه و سني را دامن بزنند، اينان به اين شيوه‌ها مي‌خواهند ثمرات و بركات موسم عظيم حج را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.

شهرزاد عنوان كرد: آزادي فلسطين، مسايل اقتصادي جهان اسلام، وحدت مسلمانان، چاره‌جويي براي كاهش آسيب‌پذيري جهان اسلام از بحران اقتصادي غرب و تلاش براي ايجاد اقتصاد، بازار و بانك‌هاي اسلامي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه بايد از سوي كارگزاران حج كشورهاي اسلامي به‌ويژه مسوولان حج كشورمان مورد توجه قرار گيرد و در پي آن برنامه و استراتژي مدوني ارايه شده و در موسم حج بر روي آن كار كنند.

رييس كميته‌ي اجتماعي كميسيون برنامه و بودجه، عظمت و ابعاد كنگره حج را يادآور شد و تاكيد كرد: بزرگي حج ايجاب مي‌كند كه ابعاد مختلف آن از سوي كارشناسان حوزه‌هاي گوناگون با جامعيت مورد بررسي قرار گرفته و راهكار و برنامه‌هاي اجرايي ارايه شود، دستگاه ديپلماسي نيز با نزديك‌تر شدن و اطمينان دادن به همسايگان و تبيين جنبه‌هاي مختلف دشمنان مشترك مسلمانان به حذف موانع ديپلماتيك نزديكي كشورهاي مسلمان با ايران بپردازند.

شهرزاد خطاب به مسوولان نظام گفت: نبايد اجازه دهيم فرصت به وجود آمده از سوي منحرفان و نظام استكبار به تهديد مبدل شود، بسيار تاسف‌آور است كه در شرايط فعلي روحانيون درباري و جاهل با سخنان تفرقه‌افكنانه‌شان هدف صهيونيست‌ها در به جان هم انداختن شيعه و سني را به شدت دنبال مي‌كنند، البته جريان‌هاي فوق بايد بدانند ظرفيت و موج عظيمي كه ميان ملت‌ها به وجود آمده است، سردمداران اين جريان‌ها را قطعا به زباله‌دان تاريخ مي‌فرستد.

نماينده‌ي مردم اصفهان پرهيز از بيانات و رفتارهاي تحريك‌آميز را مهم‌ترين وظيفه‌ي كارگزاران سازمان حج دانست و اظهار كرد: كارگزاران و مسوولان حج بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي و مديريت كنند كه بيان يا رفتاري از سوي ايرانيان حاضر در موسم حج موجب دادن بهانه به دست مروجان ترويج تفرقه و خشونت نشود، و بايد به شدت از اين موضوع پرهيز كرد.

شهرزاد با تاكيد بر اين‌كه مسايلي را كه در گذشته و امروز، مقام معظم رهبري اشاره مي‌كنند بايد به صورت دقيق از سوي كارگزاران حج رعايت شود، گفت: شيعه و سني دشمنان مشترك زيادي داشته و منافع حاصل از اين موضوع عايد جريان‌هاي صهيونيستي و آمريكايي مي‌شود.

اين عضو اصولگراي مجلس هشتم خطاب به نخبگان حوزه و دانشگاه توصيه كرد كه در سطوح نظري و در قالب كنفرانس‌ها و سمينارها به صورت علمي و با سعه صدر با انديشمندان غيرشيعي تبادل انديشه كرده و با تكيه بر اعتقادات مشترك آموزه‌هاي ديني را در سطوح اجتماعي به اجرا گذارند.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه، برجسته‌سازي پيروزي‌هاي مسلمانان در اقصي‌نقاط جهان را مهم‌ترين عامل القاي روحيه‌ي شجاعت در حاكمان كشورهاي عربي از سوي كارگزاران نظام به‌ويژه مسوولان سازمان حج برشمرد و خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي در كنار دستگاه‌هاي فرهنگي و ديپلماسي كشور بايد مراقب فعاليت‌هاي جاسوسي كشورهاي سلطه‌گر باشند، دستگاه‌هاي فرهنگي بايد در قالب تقريب مذاهب عمل كرده و از چاپ و انتشار مكتوبات فرهنگي تحريك‌كننده كه موجب تشديد اختلافات شيعه و سني مي‌شود جدا پرهيز كنند و دستگاه‌هاي اقتصادي كشور نيز بايد با تبيين اقتصاد اسلامي زمينه‌ي همكاري‌هاي اقتصادي بين مسلمانان را فراهم كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن