تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815534489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنزهاي چشمي خطرناك در آرايشگاه.ها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اين كه لنز نيز مانند مسواك جزو وسايل شخصي افراد به شمار مي.آيد، با هشدار نسبت به استفاده از لنزهاي رنگي در انستيتوهاي زيبايي گفت: عفونت و كاهش ديد از عوارض استفاده نامناسب از لنزهاي رنگي است كه غالبا در انستيتوهاي زيبايي به صورت مشترك به كار مي.رود.
به گزارش ستاد خبري بيستمين كنگره سراسري چشم.پزشكي ايران كه هفته آينده در تهران برگزار مي.شود، دكتر محمدمهدي صدوقي افزود: لنزهاي تماسي رنگي كه معمولا با هدف زيبايي در آرايشگاه.ها استفاده مي.شود، گاه براي چندين نفر كار گذاشته مي.شوند، از اين رو عفونت.هاي چشمي از شايع.ترين عوارض اين لنزهاست و حتي در صورت درمان ديرهنگام، موجب كاهش شديد بينايي فرد مي.شود. وي بر رعايت بهداشت فردي به عنوان مهم.ترين اصل در استفاده از لنزهاي تماسي تاكيد كرد و افزود: لنز جسمي خارجي است كه عوامل عفوني چون دو ميكروب «سودومونا» و «آكانته موبه.آ» را جذب مي.كند و موجب عفونت.هاي چشمي مي.شود.
عضو هيات علمي بيستمين كنگره سراسري چشم.پزشكي ايران بابيان اين كه ميكروب «سودومونا» طي 2 روز مي.تواند سبب بروز عفونت و پارگي قرنيه شود، گفت: ميكروب «آكانته موبه.آ» نيز كه از راه آب غيربهداشتي و استخرها منتقل مي.شود، مي.تواند صدمات جبران.ناپذيري به چشم وارد كند. اين استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي بابيان اين كه لنزهاي تماسي يكي از شيوه.هاي اصلاح عيوب انكساري ساده مانند دوربيني، نزديك.بيني و آستيگماتيسم، هستند، افزود: اگرچه هنوز استفاده از عينك ساده.ترين، ارزان.ترين و بي.خطرترين وسيله براي اصلاح عيوب انكساري است، اما متخصصان، لنزهاي تماسي را براي كودكان مبتلا به آب.مرواريد (كاتاراكت مادرزادي) و برخي ورزشكاران، افرادي با قوزقرنيه (كراتوكونوس) يا مبتلايان به دوربيني و نزديك.بيني با آستيگماتيسم شديد توصيه مي.كنند. وي هشدار داد: هرچند در لنزهاي جديد با تكنولوژي برتر ميزان اكسيژن.رساني افزايش يافته، اما لنز ممكن است در سطح قرنيه خراش ايجاد كند و بتدريج موجب ايجاد زخم و عفونت در چشم .شود. چنين شرايطي حتي با درمان بموقع عفونت و التيام زخم، سبب كدورت قرنيه و كاهش ديد فرد مي.شود.
اين استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اين.كه حتي در مواردي پس از درمان عفونت چشمي، ناگزير به برداشت بخشي از قرنيه هستيم، افزود: در اين صورت پيوند قرنيه، آخرين مرحله درمان اين بيماران است.
دكتر صدوقي شايع.ترين كاربرد لنزهاي تماسي را براي افراد مبتلا به قوزقرنيه (كراتوكونوس) عنوان كرد و افزود: با اين حال چشم.پزشكان همواره توصيه مي.كنند استفاده ار عينك براي اصلاح عيوب انكساري، بهترين شيوه درمان است. وي با توصيه به شهروندان مبني بر اين كه لنزهاي تماسي اعم از طبي، رنگي يا طبي ـ رنگي را به هيچ وجه ازانستيتوهاي زيبايي و حتي داروخانه.ها تهيه نكنند، يادآور شد: چشم.پزشكان پس از معاينه چشم بيمار و تجويز لنزهاي مناسب، بر رعايت بهداشت فردي تاكيد مي.كنند و نكات ضروري را ازجمله نخوابيدن با لنز، پرهيز از استحمام و نرفتن به استخر با لنزهاي تماسي و مراجعه به پزشك در صورت بروز علايم و نشانه.هايي چون قرمزي و احساس درد در چشم را يادآور مي.شوند. در بيستمين كنگره سراسري چشم.پزشكي كه از 8 تا 11 آذر ماه با حضور شماري از جراحان و متخصصان چشم.پزشكي و استادان برجسته اين حوزه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي.شود، آخرين يافته.هاي علمي جهان براي درمان بيماري.هاي چشمي مورد بحث و تبادل.نظر قرار مي.گيرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن