تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف.های جانیان گلسار به انتقامجویی خانوادگی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پسرك در حالي كه با دستان لرزان صحنه قتل زن عمويش را بازسازي مي.كرد ناگهان در حضور مأموران و تيم جنايي چند لحظه.اي سكوت كرد. انگار كه پشيماني در صورتش موج مي.زد گويا به ياد محبت.هاي زن عموي مهربانش افتاد اما افسوس كه...

«زن عمويم- ساري- را خيلي دوست داشتم. او هميشه به من محبت مي.كرد به همين خاطر كشتن او برايم خيلي سخت بود. بنابر این خودم پاهايش را گرفته و همدستانم خفه اش كردند.»

در حاشيه بازسازي صحنه قتل مرد تاجر و همسر و پسرش كه شامگاه پنجشنبه 15 مهر در خانه ويلايي شماره 13 محله گلسار رشت از پا در آمدند فرصت كوتاهي بدست آمد تا با شايان 16 ساله برادرزاده مرد تاجر و دو همدست ديگرش سجاد 25 ساله و سبحان 17 ساله درباره انگيزه اصلي جنايت هولناك صحبت كنيم. شايان به پرسش.ها كوتاه جواب مي.داد. سعي مي.كرد خودش را خونسرد نشان دهد.قبل از جواب دادن به بعضي از پرسش.ها نگاهي به همدستانش مي.انداخت و بعد پاسخ مي.داد.

درباره نحوه آشنايي و دوستي با دو برادر برايمان حرف مي.زني؟

با سبحان از دوم ابتدايي همکلاس بودم. چند وقتي از او بي خبر بودم تا اين.كه متوجه شدم آنها در نزديكي خانه ما زندگي مي.كنند.

فاصله خانه ما تا آنها يك خيابان بود.البته دو برادر همراه خواهرشان زندگي مي.كردند به همين خاطر اغلب در خانه آنها قرار مي.گذاشتيم.

علت دوستي ات با سجاد و سبحان چه بود ؟

راستش آنها خيلي آزاد بودند وقتي به خانه شان مي.رفتم خيلي راحت مي.توانستم سيگار بكشم و با كامپيوتر كار كنم.اين موضوعات باعث شد اغلب وقتم را با آنها بگذرانم.

چرا تصميم به قتل خانواده عمويت گرفتي؟

او وضع مالي خوبي داشت اما به برادرهايش بخصوص پدرم هيچ وقت كمك نمي.كرد.اگر او بدهي 10 ميليون توماني ما را مي.داد پدرم دو سال از زندگي اش را در زندان نمي.گذراند. كينه.اي كه از او داشتم با قتل از بين مي.رفت.

چه كسي پيشنهاد داد اعضاي خانواده عمويت را بكشيد؟

وقتي موضوع اختلاف با عمويم را با دوستانم مطرح كردم آنها هم به خاطر تنفرشان از افراد پولدار قبول كردند در انتقامگيري ام كمكم كنند.

چند وقت قبل، نقشه جنايت را طراحي كرديد؟

يك هفته قبل از ماجرا تصميممان قطعي شد.در طول اين مدت هم چند جلسه برگزار و نقشه را مرور كرديم.آخرين جلسه را چهارشنبه شب گذاشته و قرار شد كه فردا ساعت 4 كه عمويم سر كار است نقشه را اجرا كنيم. ماطبق برنامه به محل جنايت رسيديم. باران شديدي مي.باريد. خيابان.ها خلوت بود. اين موضوع باعث مي.شد شناسايي نشويم.

آيا قربانيان در برابرتان مقاومت نكردند؟

نه به خاطر اين.كه از شيوه گروگانگيري استفاده .كرده بوديم. زن عمويم وقتي پسرش را اسير ما ديد مقاومت نكرد. عمويم نيز با ديدن كارد زير گلوي خانواده اش چاره.اي جزتسليم شدن نداشت.

در 7 ساعتي كه خانواده عمويت گروگان بودند سعي نكردند شما را از نقشه منصرف كنند؟

آنها تصور مي.كردند نقشه ما سرقت است. زن عمويم مثل هميشه دعا و قرآن مي.خواند. چند بار هم از ما خواست تا دير نشده از راهي كه رفته ايم بازگرديم اما توجه ای به حرف هايش نداشتيم. عمويم نيز پيشنهاد پول داد اما ما براي سرقت نرفته بوديم.

در اين مدت چكار مي.كرديد؟

بيشتر ماهواره مي.ديديم و سيگار مي.كشيديم.

گروگان.ها را كجا نگه.داشته بوديد؟

در اتاق پرهام.

بعد از قتل دچار عذاب وجدان نشدي؟

اوايل چرا مخصوصاً به خاطر قتل زن عمويم.

الان پشيماني؟

خيلي. با كارم زندگي خود، خانواده و عمويم را نابود كردم.تصميم خيلي عجولانه و بچگانه.اي بود.

تصور مي.كرديد دستگير شويد؟

نه نقشه ما خيلي حرفه.اي بود.

شب حادثه دير وقت به خانه رسيدي، خانواده ات به موضوع مشكوك نشدند؟

نه سعي كردم خيلي خونسرد رفتار كنم و به آنها گفتم همراه دوستانم به گردش رفته بودم.

با پول.هاي سرقتي چه كار كرديد؟

بعد از قتل، پول.ها را بين خودمان تقسيم كرديم. نفري 200 هزار تومان به هر كدام.مان رسيد.

آيا به ارثيه.اي كه بعد از قتل اعضاي خانواده عمويت به شما مي.رسيد، فكر كرده بودي؟

فكر كرده بودم اما انگيزه اصلي.ام انتقام بود.






گفت.و.گو با سجاد

وي كه معتقد است قرباني طلاق پدر و مادرش شده است، شركت در اين جنايت را فقط به خاطر انتقام از جامعه مي.داند. در برابر بيشتر پرسش.ها سكوت مي.كند.اما وقتي از مشكلات حرف مي.زند غم را در چهره اش مي.توان ديد. من هيچ اعتقاد مذهبي ندارم. وقتي زن عموي شايان دعا مي.خواند تعجب كرده بودم. شايد اگر سايه پدر ومادر بالاي سر من و سبحان بود الآن به عنوان قاتل بازداشت نمي.شديم.

او كه ليسانس زبان دارد همراه خواهر و برادرش در خانه.اي كه پدرشان خريده بود زندگي مي.كرد ، می گوید:«پدر و مادرم بعد از طلاق ما را رها كرده و هر كدام دوباره ازدواج كردند. من، سبحان و خواهرم به سختي در يك خانه با هم زندگي مي.كرديم. هميشه برايمان جاي سؤال بود چرا بعضي.ها بايد زندگي مرفه.اي داشته باشند و ما با مشكلات مالي رو.به.رو باشيم.»

پس از تحقيقات مقدماتي از متهمان و بازسازي صحنه قتل، «شايان» و «سبحان» به كانون اصلاح و تربيت و «سجاد» به زندان منتقل شدند.

محاكمه ويژه عاملان جنايت

قاضي احمد توكلي - بازپرس شعبه پنجم دادسراي رشت – در گفت.و.گوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت:در اين پرونده شايان برادر.زاده تاجر آهن و دو تن از دوستانش متهم به مباشرت در قتل فرزاد46 ساله، همسرش ساري 44 ساله و فرزندشان پرهام 17 ساله و سرقت هستند. سبحان 17 ساله و شايان 25 ساله _ دوتن از متهمان_ قرباني طلاق هستند. البته سجاد پس از دستگيري، چند تن از دوستان دانشگاهش را به عنوان عاملان جنايت معرفي كرد كه تحقيقات از آنها نشان داد وي قصد داشته مسير تحقيقات را تغيير دهد و آنها هيچ نقشي در قتل نداشته.اند.وي افزود: سه متهم پرونده، پس از قتل 600 هزار تومان پول و 70 برگ چك از خانه قربانيان سرقت كردند كه در جريان خرج كردن چك.ها دستگير شدند.آنها در جريان تحقيقات از جنايت.شان بشدت ابراز پشيماني كرده.اند.وي در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به حساسيت ماجرا به اين پرونده به صورت ويژه و با دقت رسيدگي مي.شود تا مجرمان هرچه زودتر به.سزاي عمل.شان برسند.وي تصريح كرد: هر سه متهم بزودي تحت معاينات و آزمايشات روانپزشكي نيز قرار خواهند گرفت.

هشدار قضایی

قاضي توكلي همچنين به خانواده.ها هشدار داد كنترل بيشتري بر روي دوستان و رفتار فرزندانشان داشته باشند و مانع ارتباط آنان با افراد ناباب شوند. البته والدين بايد توجه داشته باشند با سختگيري.هاي بي مورد و غير معقول بچه.ها را از فضاي خانواده فراري ندهند. زيرا در اين مواقع نوجوان به سمت دوستان به عنوان تكيه گاه كشيده مي.شوند. حال اگر در دام افراد خلافكار و مستعد ارتكاب جرم گرفتار شوند با آينده.اي تلخ رو به رو مي.شوند

منبع : رشدنیوز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن