تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805152171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«رابرت دنیرو» جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از جوایز گلدن گلوب دریافت خواهد کرد.


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: «رابرت دنیرو»، بازیگر نام.دار سینمای آمریکا جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را از جوایز گلدن گلوب دریافت خواهد کرد.



به گزارش سایت سینمایی یک نما، برگزارکنندگان جوایز فیلم گلدن گلوب روز گذشته اعلام کردند، «رابرت دنیرو»، بازیگر صاحب.نام سینمای جهان به. پاس چهار دهه حضور چشم.گیر در عرصه سینما جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دنیرو ۷۰ ساله روز ۱۶ ژانویه سال آینده طی مراسم ویژه.ای در بورلی هیلز جایزه یادبود “سسیل دمیل” را دریافت می.کند.
پیش از وی چهره.های سرشناسی چون «آل پاچینو»، «استیون اسپیلبرگ» و «آنتونی هاپکینز» این جایزه را دریافت کرده بودند.
رابرت دنیرو» متولد ۱۷ اوت ۱۹۴۳ در نیویورک، از پدر و مادری هنرمند با نژاد ایتالیایی است. وی یکی از بزرگ.ترین و تأثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینمای جهان است که معمولا در نقش.های دشوار و سخت ظاهر می.شود و روش بازیگری خاص خود را دارد.
دنیرو سابقه طولانی در بازی در فیلم.های «مارتین اسکورسیزی» دارد و در سال ۲۰۰۸ جایزه.ی «دوربین طلایی» برلین را به.پاس یک عمر حضور جاودانه در سینمای جهان از دستان «اسکورسیزی» دریافت کرد.
وی برای اولین.بار در سال ۱۹۶۳ در سن ۲۰ سالگی با فیلم «جشن عروسی» به کارگردانی «برایان دی پالما» وارد دنیای سینما شد.
وی که بیشتر سال.های دهه ۶۰ را در کارگاه.های تئاتر گذراند، در سال ۱۹۶۵ در فیلم فرانسوی «سه اتاق در منهتن» بازی کرد و در دومین همکاری.اش با «دی.پالما» در سال ۱۹۶۸ در فیلم «تبریکات» حضور یافت و در سال ۱۹۷۰ در فیلم «سلام مادر» را بازی کرد.
دنیرو در سال ۱۹۷۳ با بازی در نقش یک بازیکن بیسبال درحال مرگ در فیلم «طبل را آهسته بزن»، توجه اهالی سینما را به خود جلب کرد و در همان سال اولین همکاری او با «اسکورسیزی» با فیلم «خیابان.های پایین شهر» رقم خورد که بسیار خوش درخشید.
وی یک سال بعد نقش ماندگار «ویتو کورلئونه» را در فیلم «پدرخوانده ۲» به کارگردانی «فرانسیس فورد کوپولا» بازی کرد و اولین جایزه اسکار نقش مکمل را به.دست آورد، هرچند در مراسم دریافت جوایز حضور نیافت و «کوپولا» از طرف او این جایزه را گرفت.
«دنیرو» اولین بازیگر سینما نام گرفت که با فیلمی که اکثرا دیالوگ.های غیرانگلیسی داشت، موفق به کسب اسکار می.شد. او به.همراه «مارلون براندو» که نقش «دون ویتو پیر» را در «پدرخوانده» بازی کرد، تنها بازیگران سینما هستند که برای بازی در نقش یک شخصیت، جایزه اسکار گرفته.اند.
پس از فیلم «خیابان.های پایین.شهر»، «دنیرو» همکاری.اش را با «اسکورسیزی» در فیلم.های موفقی چون «راننده تاکسی» (۱۹۷۶)، «نیویورک،نیویورک»(۱۹۷۷)، «گاو خشمگین»(۱۹۸۰)، «سلطان کمدی»(۱۹۸۳)، «رفقای خوب»(۱۹۹۰)، «تنگه وحشت» (۱۹۹۱) و «کازینو» (۱۹۹۵) ادامه داد.
«دنیرو» بزرگ.ترین افتخارات سینمایی.اش را مرهون بازی در فیلم.های «اسکورسیزی» است. وی برای فیلم «راننده تاکسی» نامزد اسکار شد و دومین جایزه اسکار خود را با فیلم «گاو خشمگین» به.دست آورد و در سال ۱۹۹۲ با فیلم «تنگه وحشت» برای ششمین.بار نامزدی اسکار را تجربه کرد.
وی به.خاطر تعهدی که به نقش.هایش داشت، در فیلم.ها تن به هر مشقتی می.داد. برای فیلم «گاو خشمگین» ۲۷ کیلو به وزن خود اضافه کرد، برای «تنگه وحشت» با ارتودنسی دندان.هایش را به.هم ریخت، در «پدرخوانده ۲» سه ماه در منطقه جنایت.آمیز سیسیل ایتالیا زندگی کرد و برای «نیویورک، نیویورک» نواختن ساکسوفون را به.سختی آموخت.
در اواسط دهه ۸۰ بود که «دنیرو» برای تکراری نشدن نقش.های منفی به.عنوان اراذل و اوباش، به فیلم.های کمدی رو آورد که از سرشناس.ترین آن.ها می.توان به «برزیل» (۱۹۸۵)، «گریز نیمه.شب»(۱۹۸۸)، «این را تحلیل کن»(۱۹۹۹)، «ملاقات با والدین» (۲۰۰۰) و «ملاقات با فاکرها»(۲۰۰۴) اشاره کرد.
دنیرو در بسیاری از ژانرهای سینمایی نقش.آفرینی داشته است؛ برای مثال در سینمای وحشت آثاری چون «فرانکشتاین» (۱۹۹۴) و «موهبت الهی»(۲۰۰۴) را دارد، در سینمای کمدی شاهکاری چون «سلطان کمدی» را دارد که نقش مقابل «جری لوئیس»، کمدین بزرگ تاریخ سینما را بازی کرد، در ژانر ورزشی در فیلم ماندگار «گاو خشمگین» بازی کرد که به عقیده برخی منتقدین بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما است و در ژانر گنگستری هم فیلم «رفقای خوب» و «تسخیرناپذیران» را بازی کرده است.
رابرت دنیرو ۶۷ ساله تاکنون در ۸۰ فیلم سینمایی بازی کرده و افتخارات فراوانی به دست آورده است. وی در سال ۱۹۸۱ برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال ۲۰۰۰ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی سن.سباستین را گرفت و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشارکت چشم.گیر در صنعت سینما را از کارلووی.واری دریافت کرد.
دنیرو در سال ۱۹۹۳ وارد دنیای کارگردانی شد و اولین تجربه فیلمسازی.اش را با «یک داستان برانکسی» به.دست آورد. دومین فیلم او در سال ۲۰۰۶ با نام «چوپان خوب» بود که «آنجلینا جولی» و «مت دیمون» در آن ایفای نقش داشتند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن