تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یک شهر باستانی عجیب در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

یک شهر باستانی عجیب در ترکیه


شهر باستانی زیوگما که یکی از شهرهای زیبا و عجیب در خاورمیانه است، در حال تبدیل شدن به پارک باستان.شناسی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری میراث، شهر باستانی زیوگما که در ایالت گازیانتپ ترکیه واقع است، به.زودی تبدیل به یک پارک باستان.شناسی می.شود و دلیل این برنامه نیز چشم.اندازهای زیبا و برنامه.های ترمیمی و حفاظتی در منطقه است.
"گورکای" از مدرسان باستان.شناسی دانشگاه آنکارا و مسئول اکتشافات زیوگما اعلام کرد: کارهای اکتشافی این منطقه از اول آگوست در منطقه باستانی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در این حفاری.ها که در سال گذشته شروع شده و امسال ادامه می.یابد دانشمندانی از کشورهای فرانسه، آمریکا و سوئد کمک می.کنند و تمرکز اصلی آن بر خانه.های دیونسیوس و دانیا است.
وی اظهار داشت: پس از انجام اکتشافات، برنامه.ریزی.های انجام شده است تا این منطقه به مکان جذب گردشگر تبدیل شود.
گورکای افزود: طرح.های بسیار بلند مدتی را در نظر داریم و هدف اصلی تبدیل شهر باستانی زیوگما به پارک باستانی است.
گورکای گفت: وزیر گردشگری و فرهنگ اهمیت بسیاری برای حفاظت از شهر باستانی زیوگما به.عنوان یکی از مهمترین نقاط میراث فرهنگی ترکیه، قائل است و در نظر دارد که آن را تبدیل به یک مکان گردشگری کند.
زیوگما در سال 300 قبل از میلاد به دست اسکندر مقدونی بنا شد، در سال 46 قبل از میلاد این شهر بعد از جنگی مغلوب شد و تحت حکومت امپراتوری رم درآمد. تا قبل از این زمان نام این شهر "سلوکایا "بود، اما بعد از استقرار حکومت رم به زیوگما به معنی"پل عابر" یا "پلی برای قایق.ها" تغییر نام داد.
در سال.های حکومت رم، شهر به یکی از مناطق جذاب تبدیل شد و دلیل اصلی این جذابیت.ها پتانسیل تجاری و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن به دلیل قرار گرفتن بر سر راه ابریشم بود.
این شهر در سال 256 بعد از میلاد از سوی شاپور اول مورد تهاجم قرار گرفت و به.طور کلی نابود شد، علاوه بر تاخت.وتاز، زلزله.ای بسیار عظیم نیز خرابه.های شهر را از بین برد و شهر هرگز دوباره به حالت اول باز نگشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن