تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815495752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سنجش هوش هيجاني


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سنجش هوش هيجاني
بسياري از افراد با ديدن واژه هوش هيجاني مفهوم هوش، آزمون‌هاي هوشي، استعداد و هوش بهر را در ذهن خود مرور مي‌كنند. اما لازم است بدانيد مطالعه تئوري هوش هيجاني كاري نو و جديد است.

هيجان

از اوايل دهه 1980 در مورد هيجانات مطالعه شد.هيجان‌ها نوعي اطلاعات هستند. آنها نوعي علامت هستند كه به ما اطلاع مي‌‌دهند چه چيزي را در محيط خود درك و احساس كرده‌ايم و آن را مثبت يا منفي يافته‌ايم.هيجان‌ها معمولاً واكنش كوتاه مدت، شديد و مقطعي هستند و تجربه هيجان پيامدهاي كلي به دنبال دارد. هيجان گاه به افراد نيرو مي‌بخشد و گاه رفتار آنها را نابسامان مي‌كند.خشم، غم، ترس، شادماني، عشق، نفرت و شرم همه نمونه‌اي از هيجان‌ها هستند كه با تجربه هر نوع آنها تغييرات جسماني و رواني در فرد ظهور مي‌كند.

* ارتباط هيجان با هوش هيجاني

هوش هيجاني همان توانايي شناخت، درك و تنظيم هيجان‌ها و استفاده از آنها در زندگي است. مجموعه‌اي از استعدادها، توانايي‌ها و مهارت‌هايي است كه افراد در جهت سازگاري مؤثر با محيط و كسب موفقيت در زندگي آماده مي‌كند و اين توانايي‌ها در طول زمان تغيير مي‌كند و رشد مي‌يابد كه با روش‌هاي آموزشي قابل اصلاح و بهبود است.




 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن