تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818948629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۴۰۰‬فيلم خارجي در جشنواره فيلم شهر بازبيني شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۴۰۰‬فيلم خارجي در جشنواره فيلم شهر بازبيني شد
فرهنگي. فيلم . سينما . جشنواره
بيش از ‪ ۴۰۰‬فيلم با موضوع‌هاي مرتبط با مسايل شهري، در بخش بين‌الملل جشنواره فيلم شهر، تا نيمه آبان ماه بررسي شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از جشنواره فيلم شهر، ‪ ۴۴۷‬فيلم و اثر ويديويي از ‪ ۵۴‬كشور، بر اساس ارتباط محتوايي با موضوع‌هاي مرتبط با جشنواره فيلم شهر، در بخش‌هاي فيلم‌هاي بلند داستاني، آثار مستند و كوتاه داستاني و فيلم‌هاي كودك و نوجوان، شناسايي شده است.

بر اين اساس، ‪ ۲۴۲‬فيلم بلند سينمايي، ‪ ۷۰‬اثر كوتاه، ‪ ۷۵‬اثر مستند و ‪۶۰‬ فيلم كودك و نوجوان در فهرست آثار شناسايي شده قرار گرفته اند.

دبيرخانه جشنواره فيلم شهر ، اعلام كرد كه فرآيند بررسي فيلم‌هاي قابل نمايش در سومين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، از ابتداي استقرار دبيرخانه دايمي آن در تير ماه امسال آغاز شده و تا آخر آذر ماه به طول خواهد كشيد.

در اين فرآيند، كليه آثار تصويري در دسترس ايراني و خارجي توليد شده از پايان دوره قبلي جشنواره در شال ‪ ۱۳۸۵‬تاكنون، بررسي شده است.

اقدامات بعدي دبيرخانه سومين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، شامل دريافت نسخه بازبيني آثار شناسايي شده به منظور تدقيق فعاليت انجام شده و دعوت از آثار تاييد شده براي شركت در جشنواره و ارائه آنها به هيات‌هاي انتخاب است.

تاكنون ‪ ۸۳‬عنوان از آثار شناسايي شده در دبيرخانه جشنواره، مورد بازبيني قرار گرفته و پيگيري براي دريافت نسخه بازبيني ساير آثار شناسايي شده، همزمان با دعوت از صاحبان آثار تاييد شده نيز همچنان در جريان است.

همچنين از اين پس براي شناسايي ساير عناوين مرتبط با جشنواره فيلم شهر و شركت آنها در سومين دوره جشنواره، ضمن اطلاع رساني مقررات و جست و جوي پايگاه‌هاي اينترنتي و جشنواره‌هاي معتبر بين‌المللي ، با شركت‌هاي فعال در عرصه‌هاي توليد و پخش آثار تماس و از اطلاعات كارشناسان ايراني آشنا به جريان توليد و پخش بين‌المللي نيز بهره گرفته خواهد شد.

در اين دوره، گروهي از كارشناسان و دست اندركاران عرصه‌هاي مختلف توليد آثار، از جمله در بخش‌هاي سينماي حرفه اي، آثار مستند و كوتاه داستاني و فيلم‌هاي كودك و نوجوان وظيفه انتخاب آثار ايراني را بر عهده داشته‌اند و از مجموعه عناوين شناسايي شده براي شركت در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

سومين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر در قالب بخش‌هاي رقابتي ملي، بين المللي و خارج از مسابقه از ‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۷‬اسفندماه امسال در تهران برگزار مي شود.

دبيرخانه سومين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر را اعلام كرد كه پانزدهم آذر ماه آخرين مهلت شركت فيلمسازان در اين رويداد است.

سومين دوره جشنواره فيلم شهر، به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در جهت رشد و اعتلاي فرهنگ عمومي و با رويكرد صيانت از هويت ايراني- اسلامي در فرهنگ شهروندي و معرفي و ارزش‌گذاري آثار مرتبط، در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در دو بخش رقابتي ملي و بين‌المللي و غيررقابتي در تهران برگزار مي‌شود.

اين رويداد در بخش‌هاي رقابتي ملي شامل مسابقه فيلم‌هاي سينمايي بلند ايراني، مسابقه آثار ويديويي بلند ايراني، مسابقه آثار مستند ايراني، مسابقه آثار كوتاه ايراني، مسابقه آثار ويژه انقلاب اسلامي (كوتاه و مستند) ، مسابقه فيلم‌هاي محله (آثار فيلمسازان غير حرفه اي) و مسابقه تيزرهاي تبليغاتي - آموزشي برگزار خواهد شد و بخش‌هاي رقابتي بين‌المللي نيز شامل مسابقه بين‌المللي آثار مستند، مسابقه بين‌المللي آثار كوتاه و مسابقه بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان مي‌شود.

بخش‌هاي غيررقابتي جشنواره فيلم شهر نيز نمايش فيلم‌هاي سينمايي ايراني و خارجي، مرور آثار و بزرگداشت يك سينماگر ايراني، مرور آثار يك سينماگر خارجي، بخش -يك شهر، يك نگاه>، چشم انداز سينماي شهري و نمايش آثار مستند خارجي را شامل مي‌شود.

در اين جشنواره جوايزي چون ديپلم افتخار و تنديس جشنواره به بهترين فيلم بلند سينمايي ايراني، بهترين اثر بلند ويديوئي ايراني، بهترين آثار مستند ايراني و خارجي، بهترين آثار كوتاه ايراني و خارجي، بهترين فيلم كودكان و نوجوانان، بهترين اثر ويژه انقلاب اسلامي، بهترين فيلم‌هاي محله و بهترين تيزر تبليغاتي- آموزشي به برگزيدگان اهدا مي‌شود.

سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز به روال دوره‌هاي قبل به آثار برگزيده جوايز نقدي به ارزش بيست تا يكصد و پنجاه ميليون ريال اهدا خواهد كردد. افزون بر جوايز فوق ممكن است دبيرخانه جشنواره به درخواست هيات داوران تعداد جوايز هر بخش را افزايش داده و جوايز ويژه‌اي به بهترين فيلمنامه، بهترين كارگرداني، بهترين پژوهش و نيز مشاركت در ساخت فيلم بعدي (در صورت وجود ارتباط موضوع آن با اهداف جشنواره) تا سقف پنجاه درصد و يا خريد بخشي از حقوق آثار برگزيده را به عنوان جايزه اهدا كند.

بر اساس مقررات عمومي اين دوره از جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، كليه آثاري كه از ابتداي سال ‪ ۱۳۸۵‬ساخته شده و در دوره قبلي جشنواره متقاضي حضور در جشنواره نشده باشند، مي‌توانند در اين دوره شركت كنند.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن