تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813158358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آل پاچينو قاتل مي.شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آل.پاچينو بازيگر كهنه.كار سينما كه سال قبل در فيلم تلويزيوني «تو جك را نمي.شناسي» بازي كرد، در يك فاصله كوتاه زماني در يك كار جديد تلويزيوني ظاهر مي.شود. اين كار تلويزيوني تازه فعلا با نام موقت «اسپكتور» شناخته مي.شود و در مراحل مقدماتي توليد قرار دارد.
با آن كه هنوز فيلمنامه كار آماده نشده و مشخص نيست به صورت يك مجموعه تهيه مي.شود يا يك فيلم تلويزيوني، ولي خبر توليد اين اثر در سطح وسيعي پخش شده است.

منتقدان تلويزيوني علت اصلي اين خبررساني سريع و وسيع رسانه.اي را حضور «پاچينو» در اين فيلم و ايفاي نقش اصلي آن مي.دانند.

اين كار تلويزيوني را كه حال و هوايي شرح حال.گونه و درام دارد، شبكه تلويزيوني HBO تهيه خواهد كرد. اين شبكه تهيه.كننده فيلم تلويزيوني تحسين شده «تو جك را نمي.شناسي» نيز بود و «اسپكتور» همكاري دوباره آن با پاچينو است. موزيسين قاتل مي.شود كار جديد تلويزيوني آل پاچينو قصه زندگي جنجالي فيل اسپكتور را تعريف مي.كند كه نام اصلي.اش هاروي فيليپ اسپكتور بود. او كه متولد سال 1939 و هنوز در قيد حيات است يك شاعر و مدير توليد صنعت موسيقي است كه سال.هاي زيادي از عمر خود را در اتاق ضبط موسيقي گذرانده است. او كه به عنوان خالق تعدادي از تكنيك.هاي صنعت موسيقي شناخته شده، در دهه 60 ميلادي لقب يكي از پيشگامان دنياي موسيقي را در دنياي پشت صحنه آن گرفت.
رسانه.هاي گروهي مي.نويسند وي در فاصله سال.هاي 1960 تا 1965 تهيه.كننده بيش از 25 تصنيف بسيار موفق سال در فهرست 40تايي بهترين.هاي دنياي موسيقي بوده است. پس از اين موفقيت.هاي بزرگ بود كه او توانست با تعدادي از چهره.هاي مطرح و روز موسيقي مثل جان لتون و تينا ترنر همكاري كند. موسيقي.هاي اسپكتور موفق به دريافت جوايزي از مراسم سالانه گرامي (اسكار موسيقي) شد. اما نام فيل اسپكتور در سال 2003 در سطح وسيعي در صفحات حوادث روزنامه.ها به چاپ رسيد و آن زماني بود كه لانا كلاركسن بازيگر سينما به ضرب گلوله كشته شد و ماموران پليس جسد او را پيدا كردند. اين قتل در منزل مسكوني او در كاليفرنيا اتفاق افتاد و خيلي زود اسپكتور به جرم قتل وي دستگير شد. يك دادگاه جنجالي، اسپكتور را به قتل درجه 2 محكوم كرد و برايش حكم 19 سال زندان را صادر كرد. او به اين حكم اعتراض كرد و خواستار تجديدنظر در حكم دادگاه شد. دادگاه بعدي كه 2 سال پيش تشكيل شد اين حكم را تاييد كرد و اسپكتور هم.اكنون در حال گذراندن دوران محكوميت خود در پشت ميله.هاي زندان است.
فكر مي.كنم يك نفر را كشته.ام فيلمنامه فيلم تلويزيوني قصه زندگي فيل اسپكتور را ديويد مامت، نمايشنامه.نويس و كارگردان سينما مي.نويسد و خود او براي كارگرداني آن انتخاب شده است. اين فيلمساز از مدت.ها قبل پيگير پرونده قتل لانا كلاركسن بوده و هميشه مي.خواست كه بر اساس آن يك فيلم.سينمايي بسازد. زماني كه شبكه HBO تصميم به توليد يك كار تلويزيوني براساس قصه زندگي اسپكتور گرفت، بلافاصله با اين فيلمساز تماس برقرار كرد و از وي خواست در توليد آن با اين شبكه همكاري كند.
از آن جا كه بخش مهمي از قصه اين كار تلويزيوني در ارتباط با پرونده جنجالي كلاركسن است، ساخت آن توسط ديويد مامت تا حد زيادي او را نيز راضي خواهد كرد. اسپكتور در بازجويي.ها و دادگاه اعلام كرد مرگ اين بازيگر خودكشي تصادفي بوده است. اما تلفني كه به مركز مراقبت.هاي ويژه در آن زمان شده بود، صداي اسپكتور را ضبط كرده كه با لحني نگران مي.گويد: «فكر مي.كنم يك نفر را كشته.ام.» چند شاهد بعدا در دادگاه گفتند آنها نيز هنگام حضور در منزل اسپكتور و در زمان ترك آن، از سوي اسپكتور (كه اسلحه.اي در دست داشته) تهديد به ماندن و عدم ترك محل شده.اند. با آن.كه قوانين ايالت كاليفرنيا شهادت شاهدان را براي اثبات انجام اقدام به قتل هر متهمي، غيرقانوني و غيرقابل استناد مي.داند، ولي قاضي دادگاه بدون توجه اين قانون، با اظهارات وكيل دادگاه موافقت كرد كه اين شهادت.ها در دل پرونده گنجانده شود تا بتواند مورد استفاده قرار گيرد و ثابت كند كه حمله اسپكتور به كلاركسن يك اتفاق يا اشتباه نبوده و وي قصد كشتن اين بازيگر را داشته است.
كارگردان مولف در تلويزيون دوستداران كارهاي سينمايي و تلويزيوني، ديويد مامت را بيشتر به عنوان يك فيلمنامه.نويس مولف مي.شناسند كه بيش از 35 فيلمنامه سينمايي و تلويزيوني را در كارنامه.اش دارد كه برخي از آنها جزو كارهاي كلاسيك و بسيار موفق دنياي سينما هستند. او كار نگارش فيلمنامه را از سال 1979 با نوشتن يك فيلمنامه تلويزيوني به نام «يك زندگي در تئاتر» شروع كرد.
پس از آن فيلمنامه نسخه دوباره.سازي شده «پستچي هميشه دوبار زنگ مي.زند» (1981) را براي باب رافلسن نوشت كه تبديل به يكي از فيلم.هاي موفق سال شد. «قضاوت»، «تسخيز ناپذيران»، «هوفا»، «لبه»، «دم سگ را بجنبان»، «رونين»، «هانيبال» و «سرقت» از ديگر فيلمنامه.هاي مهم او هستند. وي در طول اين سال.ها به صورت متناوب با 2 رسانه تلويزيون و سينما كار كرده است. تازه.ترين همكاري او با رسانه تلويزيون، مجموعه The Unit بوده كه 66 اپيزود آن در فاصله سال.هاي 2006 تا 2009 به روي آنتن رفت و جزو كارهاي موفق تلويزيوني يك دهه اخير بوده است. مامت به عنوان كارگردان از سال 1987 (و فيلم «خانه. بازي.ها») فعاليت خود را شروع كرد و تا به حال 16 فيلم سينمايي را كارگرداني كرده است. او در سال 1996 اولين فيلم تلويزيوني خود به نام «ريكي جين» را ساخت و اپيزودهايي از دو مجموعه «شيلد» و The Unit هم توسط او كارگرداني شده است.
سينماگران توانمند در قاب كوچك تلويزيون گروه سازنده اسپكتور يك تيم قوي سينمايي هستند كه قصد دارند توانايي.هاي هنري خود را روي صفحه كوچك تلويزيون به رخ بكشند. بري لوينسن فيلمساز سرشناس سينما كه سال قبل «تو جك را نمي.شناسي» را كارگرداني كرد، مديرتوليد اسپكتور خواهد بود. او مي.گويد قصد دارد همكاري تلويزيوني خود با آل پاچينو را حفظ كند و در هر پروژه.اي كه وي درگير مي.شود، همكاري داشته باشد. با اين حال، وي رقم هزينه توليد «اسپكتور» را اعلام نمي.كند و مي.گويد: «هنوز هيچ چيزي مشخص نشده است و ما يك فيلمنامه كامل در اختيار نداريم. پس از آماده شدن فيلمنامه مي.توان رقم كلي هزينه آن را مشخص و اعلام كرد. ولي فكر نمي.كنم هزينه ساخت آن بيش از 10 ميليون دلار شود. براي همه ما اين نكته اهميت دارد كه يك كار خوب تهيه كنيم و در اين رابطه هر مقدار كه پول لازم باشد، هزينه خواهيم كرد.»
ديويد مامت كه از همكاري مشترك تلويزيوني خود با آل پاچينو احساس خشنودي مي.كند، در اين رابطه مي.گويد: «زماني كه پاچينو علاقه.اش براي بازي در نقش اسپكتور را ابراز كرد، احساس كردم مي.توان يك اثر تماشايي را در معرض ديد و قضاوت تماشاگران تلويزيوني قرار داد. اين نقش براي پاچينو، تبديل به يكي از كارهاي ماندگار خواهد شد، ايفاي نقش اين كاراكتر واقعي براي او سخت است و قصد داريم با همكاري يكديگر، شخصيتي را به تصوير بكشيم كه آدمي نامتعادل بود.
اسپكتور از همان زماني كه فعاليت.هاي هنري.اش را شروع كرد، آدمي پرخاشگر و عصبي بود و در اين سال.هاي آخر بر شدت و ميزان پرخاشگري و عصبيت او افزوده شد. طبيعتا براي بازيگري مثل پاچينو، ظاهر شدن در چنين نقشي كار ساده.اي است و در عين حال، وي جسارت زيادي به خرج داده كه در چنين نقشي بازي مي.كند.»
استاد بازي در نقش.هاي منفي پاچينو قبل از اين هم در دنياي سينما، نقش.هاي غيرمتعارف زيادي را بازي كرده و به دليل ايفاي خوب نقش.هاي خود در اين فيلم.ها بوده كه مورد توجه منتقدان سختگير قرار گرفته است. اين اولين بار نيست كه اين بازيگر قديمي در نقش يك كاراكتر منفي و ضدقهرمان ايفاي نقش مي.كند.
او پس از بازي در يك سري نقش مثبت در فيلم.هايي مثل «مترسك»، «سرپيكو» و «بعدازظهر سگي»، ضدقهرمان كارهايي مثل «صورت زخمي»، «موكل شيطان» و «بي.خوابي» شد.
اين در حالي است كه او بازيگر سه.گانه «پدرخوانده» نيز بوده و نقش مايكل كورلئونه كه در قصه فيلم فرانسيس فورد كاپولا با نگاهي غمخوارانه به تصوير كشيده است، رهبر يك گروه مافيايي و گنگستري است. اما ايفاي نقش فيل اسپكتور مي.تواند يك گام تازه در كارنامه و دنياي بازيگري پاچينو باشد.
از نظر ميزان جنجالي بودن، شخصيت اسپكتور را مي.توان با شخصيتي كه پاچينو نقش او را در «تو جك را نمي.شناسي» بازي كرد، مقايسه كرد. ولي ميزان منفي.بودن اسپكتور با ميزان منفي.بودن اين كاراكتر و بقيه كاراكترهايي كه پاچينو قبل از اين بازي كرده، فرق زيادي دارد.
منتقدان تلويزيوني مي.گويند پاچينو براي انتخاب اين گونه نقش.ها و گسترش فعاليت تلويزيوني خود يك دليل مهم دارد. او از سال 2002، پس از موفقيت كلان فيلم «بي.خوابي» (به كارگرداني كريستوفر نولان) هيچ فيلم موفقي روي پرده سينماها نداشته و با پيشنهاد بازي در نقش يك شخصيت جذاب روبه.رو نشده است.
اين در حالي است كه همكاري او با رسانه تلويزيون در سال 2003 و بازي در مجموعه 6 اپيزودي «فرشتگان در آمريكا»، موفقيت زيادي را نصيب او كرد.
وي در اين مجموعه در نقش يك وكيل دعاوي به نام روي كوهن ظاهر شد و براي آن جوايز بهترين بازيگر مرد و مراسم جوايز امي (اسكار تلويزيوني) و گلدن گلوب ( در رشته تلويزيون) را از آن خود كرد. در همان زمان منتقدان تلويزيوني اين طور اظهار نظر كردند كه بازيگر سن و سال.داري مثل پاچينو، بهتر است نقش.هاي خوب را در مجموعه.ها و فيلم.هاي تلويزيوني جستجو كند و نه در روي پرده سينما.
اما اين طور به نظر مي.رسد كه اين بازيگر چندان به نصيحت منتقدان تلويزيوني توجهي نكرده است، زيرا پس از مجموعه موفق «فرشتگان در آمريكا» در بيش از 7 فيلم سينمايي كم.اهميت بازي كرد كه هيچ يك نتوانستند توجه منتقدان سينمايي يا تماشاگران معمولي را جلب كنند.
اين در حالي است كه بازگشت پاچينو در سال گذشته، يك موفقيت تازه را برايش رقم زد. او در فيلم .سينمايي ـ. تلويزيوني «تو جك را نمي.شناسي» بازي كرد. اين فيلم كه مورد توجه تماشاگران و منتقدان تلويزيوني قرار گرفت، بيش از هر چيز به خاطر بازي پاچينو بود كه تحسين.شد.
بسياري از تحليلگران تلويزيوني گفتند بدون حضور او، اين فيلم تبديل به يك كار بسيار معمولي تلويزيوني مي.شد كه به احتمال زياد، نمي.توانست توجهي را كه اكنون به خودش جلب كرده جلب كند.
پاچينو در اين كار تلويزيوني در نقش يك شخصيت واقعي يعني دكتر جك كوركيان ظاهر شد. اين دكتر كه از سوي رسانه.هاي گروهي لقب دكتر مرگ را گرفته و يكي از شخصيت.هاي جنجالي 2 دهه اخير رسانه.هاي گروهي آمريكا بوده، به مدد بازي پاچينو در نقش اين دكتر بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت و جنجال به.پا كرد.
اين دكتر به بيماران خود كمك مي.كرد كه به دليل ابتلا به بيماري.هاي لاعلاج، به زندگي خود خاتمه دهند و به همين دليل سر از دادگاه ايالتي درآورد. بازي در اين نقش دومين جايزه امي و گلدن.گلوب را براي پاچينو به ارمغان آورد و اين در حالي است كه او در دنياي سينما فقط يك بار موفق به دريافت جايزه اسكار شد.
پاچينو در شرايطي دوباره جايزه بهترين بازيگر تلويزيوني را گرفته است، كه فقط 2 بار با رسانه تلويزيون همكاري داشته است. به اين ترتيب، پاچينو براي هربار حضور خود در يك كار تلويزيوني، با تحسين فراوان روبه.رو شده و جوايز اصلي را به خود اختصاص داده است.
اين در حالي است كه شروع به كار پاچينو به عنوان بازيگر با رسانه تلويزيون و مجموعه تلويزيوني واحد پليس نيويورك (NYPD) در سال 1968 بوده است.
البته او فقط در يك اپيزود اين مجموعه بازي كرد و اين حضور، چندان پررنگ نبود و وي با فيلم سينمايي «من، ناتالي» در يك سال بعد بود كه مورد توجه عموم قرار گرفته و به عنوان يك بازيگر نام و چهره.اش شناخته شد.
پاچينو درباره پروژه اسپكتور مي.گويد: در يك سال اخير ناگهان فعاليت.هاي تلويزيوني.ام زياد شد، ولي اين به معني آن نيست كه رابطه.ام را با سينما قطع كرده.ام. هر پيشنهاد خوبي كه بشود را قبول مي.كنم و اين فيلم جديد هم مثل «تو جك را نمي.شناسي» يك فيلم خوب و باكيفيت است.
انتخاب 2 كار تلويزيوني كه درباره يك كاراكتر واقعي هستند كاملا غيرعمدي بوده است و خوشحالم كه بازي در دو نقش سخت را پذيرفته.ام. زندگي فيل اسپكتور سرشار از پستي. و بلندي.هاي زياد است.
همين مساله، بازي در اين نقش را مقداري سخت مي.كند ولي من هميشه كارهاي سخت را دوست داشته.ام و از چالش.هايي كه در طول كار پديد مي.آيد استقبال مي.كنم.
فيل اسپكتور آدمي جنجالي بود و بازي در نقش كسي مثل او كار راحتي نيست. اين روزها مشغول تحقيق درباره وي هستم و منتظرم تا فيلمنامه ديويد مامت آماده شود. اميدوارم كه اين كار تلويزيوني هم موفقيت 2 كار قبلي تلويزيوني.ام را تكرار كند.
فيلم اسپكتور سومين همكاري مشترك تلويزيوني HBO با پاچينو پس از فرشتگان در آمريكا و تو جك را نمي .شناسي است. تحليلگران و منتقدان تلويزيوني پيش.بيني مي.كنند اين همكاري مشترك جديد نيز مورد توجه فراوان قرار خواهد گرفت و اين در حالي است كه شنيده مي.شود بقيه شبكه.هاي تلويزيوني هم به دنبال جذب آل.پاچينو به پروژه.هاي خانگي خود هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن