تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دور از پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: دور از پايتخت
راه آهن اردبيل تا سال 92 به بهره برداري مي رسد
اردبيل-وزير راه گفت: با روند كنوني در اجراي پروژه راه آهن ميانه -اردبيل- پارس آباد اين پروژه تا سال 92 به بهره برداري مي رسد. به گزارش فارس، حميد بهبهاني بعد از ظهر روز گذشته در جريان بازديد از راه اصلي و راه آهن اردبيل در گفتگويي كوتاه با خبرنگاران با بيان اينكه در بودجه امسال اعتبار راه آهن اردبيل تنها 14 ميليارد تومان بود، افزود: هم اكنون اعتبار اين پروژه به 400 ميليارد ريال افزايش يافته است. وي در ادامه گفت: راه اردبيل به سرچم هم اكنون در قطعات يك، پنج و شش به سرعت در حال اجراست و با تقويت پيمانكار قطعات سه و چهار، پيش بيني مي كنيم راه اصلي اردبيل تا اوايل فروردين سال آينده به بهره برداري برسد. بهبهاني اضافه كرد: هم اكنون در 40 كيلومتر از اين مسير كو ه كني در حال اجراست، ما با تخصيص اعتبار لازم پيمانكار اين پروژه را تقويت خواهيم كرد. وي در خصوص پل روگذر درياچه اروميه گفت: اين پروژه تا عيد سعيد قربان طبق قرار قبلي آماده بهره برداري خواهد شد.

سومين كنفرانس و كارگاه آموزشي لينوكس در اهواز برگزار شد
اهواز- خبرنگار ابتكار- سومين كنفرانس و كارگاه آموزشي لينوكس و نقش سامانه هاي متن باز در دولت الكترونيك 14 و 15 آبان ماه در سالن همايش هاي شركت مخابرات خوزستان برگزار شد. مشاور ارشد طرح ملي لينوكس در اين كنفرانس اظهار داشت: با توجه به ويژگي متن باز لينوكس با رويكرد به اين سيستم عامل مي توان به اهدافي نظير خروج از انحصارگرايي، استقلال، توسعه و پائين آوردن هزينه ها دست يافت. جلال حاجي غلامعلي مهمترين مزيت لينوكس را امنيت بالاي آن در مقابل هكرها و ويروس ها عنوان كرد و گفت: تعامل اين نرم افزار با سيستم عامل هاي ديگر، در دسترس بودن متن كامل آن و كاركرد آن روي طيف وسيعي از سخت افزارها از ديگر مزاياي اين سيستم عامل است. وي افزود: لينوكس مي تواند خادم بانك هاي اطلاعاتي بزرگ و وب باشد و به عنوان ميزبان سيستم عامل هاي ديگر با كارايي بسيار بالاتر مورد استفاده قرار گيرد. مهندس حاجي غلامعلي كشورمان را در زمينه نرم افزاري داراي شرايط خاص دانست و گفت: پاره اي از سيستم هاي عامل نياز به مجوز دارند كه با توجه به تحريم بودن كشورمان نمي توان از آنها استفاده كرد در حالي كه سيستم لينوكس متعلق به كشور خاصي نيست و بهره گيري از آن آزاد است.

دستگاه قضايي چهارمحال و بختياري با نوآوري پرونده هاي قضايي را كاهش دهد
شهركرد- خبرنگار ابتكار- رئيس سازمان بازرسي كل كشور كه به شهركرد سفر كرده بود در جمع قضات و كاركنان دادگستري استان چهارمحال و بختياري بر اهميت و نقش سازنده و تعيين كننده دستگاه قضايي تاكيد كرد. پورمحمدي گفت: دستگاه قضايي از حيث داوري و قضاوت موضوع بسيار مهمي است كه اين امر نيز در دنيا مباحث حقوقي انسان ها حقوق تك تك افراد جامعه و دفاع از حقوق مساوي بين طبقات مختلف از جايگاه خاصي برخوردار است و در دنيا رعايت حقوق افراد، شاخص اصلي رشد اقتصادي اجتماعي و فرهنگي جوامع مي باشد. وي در ادامه به بسترهاي لازم براي ايجاد تخلف توسط افراد اشاره كرد و گفت: ما بايد زمينه ها و بسترهاي موجود براي ايجاد تخلف را از بين ببريم. وي به وجود بيش از هفت ميليون پرونده قضايي در دستگاه قضايي كشور اشاره كرد و افزود: اين رقم بسيار بالايي است و به ازاي هر هفت نفر يك پرونده وجود دارد. وي در ادامه از دستگاه قضايي استان خواست تا با نوآوري و ابتكار در كاهش پرونده هاي دستگاه قضايي در اين استان تلاش كند. به گفته وي بيشترين دعاوي و پرونده هاي موجود اختلافات ملكي مي باشند كه عدم قانون ثبات وضعيت املاك و مستغلات باعث اين اختلافات مي باشد.

بيمه بدون ارائه پروانه كسب در بوشهر
بوشهر- خبرنگار ابتكار- تمامي افرادي كه داراي حرف و مشاغل آزاد هستند بدون نياز به ارائه مجوز و پروانه كسب تنها با پر كردن فرم خود اظهاري تحت پوشش بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تامين اجتماعي قرار مي گيرند. به گفته غلامحسين ستوده مدير كل تامين اجتماعي استان بوشهر اين تصميم به منظور توسعه فراگير بيمه هاي اجتماعي و جلب رضايت مندي و اعتماد مخاطبين تامين اجتماعي اتخاذ شده است. در حالي كه تا پيش از اين تنها گروه هاي تعريف شده اي از صاحبان حرف و مشاغل آزاد امكان استفاده از حمايت هاي بيمه اي و درماني سازمان تامين اجتماعي را داشتند. وي اظهار داشت: براساس مقررات جديد بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد پذيرش درخواست و انعقاد قرارداد بيمه اي با متقاضيان مشاغل آزاد بجز افرادي كه قسمتي يا كل حق بيمه آنان از سوي مراجع خاص (نويسندگان و پديدآوردندگان كتاب و هنرمندان، مجريان طرح هاي خود اشتغالي و كارآفريني تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران، مددجويان تحت پوشش معاونت اشتغال و خودكفائي كميته امداد، رانندگان و ...) پرداخت مي شود، تنها براساس اظهارات متقاضي و بدون نياز به ارائه پروانه كسب صورت مي پذيرد. رئيس شوراي هماهنگي رفاه و تامين اجتماعي استان بوشهر از جمله تسهيلات اخير سازمان تامين اجتماعي به متقاضيان اين نوع بيمه را حذف انجام معاينات پزشكي در كميسيون هاي پزشكي تامين اجتماعي عنوان كرد.

قله دنا در فهرست آثار ملي قرار مي گيرد
ياسوج -معاون سياسي و امنيتي استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: پيشنهاد قرار گرفتن قله مرتفع دنا در فهرست آثار ملي و جهاني در كارگروه گردشگري كهگيلويه و بويراحمد به تصويب رسيد. نادر منتظريان در گفتگو با مهر، افزود: قلل و منطقه حفاظت شده دنا يكي از جاذبه هاي طبيعي و خدادادي در اين استان است كه به لحاظ شاخصهاي مختلف ارتفاع بالاي قلل آن نسبت به سطح دريا، زيست محيطي و برخورداري از گونه هاي كمياب و مختلف جنگلي، گياهي و جانوري است كه از جاذبه هاي خوب گردشگري در منطقه جنوب كشور است.وي اظهار داشت: ظرفيتها و استعدادهاي گردشگري طبيعي، تاريخي و اماكن مقدسه اي كه در اين استان وجود دارد مي توانند نقش موثري در توسعه استان و ايجاد اشتغال فراهم نمايد.منتظريان بيان كرد: همه مسئولين كشوري كه از اين استان ديدار و يا بازديد مي كنند به پتانسيل هاي گردشگري اشاره داشته و نسبت به شكوفايي آن تاكيد جدي دارند.وي گفت: بايد تلاش كرد تا زمينه بيشتري براي جذب سرمايه گذاران در حوزه گردشگري اين استان فراهم شود.

تصويب بيش از 16هزار طرح اشتغالزايي در شهركرد
شهركرد -كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري چهارمحال و بختياري تاكنون بيش از 16 هزارطرح اشتغالزا را تصويب كرده است. رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان گفت: بيش از 75درصد اين طرحها بين50 تا 100 درصد پيشرفت دارند و براي اجراي آنها بيش از هزار و سيصد ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است. پرويز سلطاني افزود: طرحهاي اشتغالزا در استان را بيشتر در زمينه خدمات، كشاورزي و صنعت اعلام كرد. وي گفت: كميته نظارتي كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان روند نظارت بر هزار و604 طرح اشتغالزا را از روز گذشته در استان آغاز كرد. سلطاني افزود: اين كميته ميزان پيشرفت اين طرحها، استفاده تسهيلات در طرح و نحوه دريافت تسهيلات و هزينه آنرا بررسي خواهد كرد.

آغاز صدور پروانه عادي شكار پرندگان در آذربايجان شرقي
تبريز-خبرنگار ابتكار-مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت:آغاز صدور پروانه عادي شكار پرندگان از نيمه دوم آبان ماه شروع مي شود.بيوك رئيسي با اعلام خبر فوق افزود:پروانه شكار پرندگان در طول ايام هفته ودر ساعات اداري با اخذ مدارك لازم به متقاضيان صادر خواهد شد.وي مدت اعتبار هر پروانه را 2 ماه وقابل تمديد اعلام كرده ويادآورشد:شكارچيان مجاز مي توانند با اخذ پروانه شكار،صرفا در مناطق وشكارگاه هاي آزاد استان نسبت به شكار پرندگان غير حمايت شده از قبيل كبك، كبوتر، تيهو، سار وقمري و... فقط در روزهاي پنج شنبه وجمعه هر هفته اقدام نمايند. تعداد مجاز شكار براي هر سفر شكار را 4 قطعه پرنده ودر ساعات قانوني اعلام كرده وافزود:دارندگان تفنگ هاي بادي 5/5 نيز در صورت داشتن دفترچه شناسايي شكارچيان مي توانند با اخذ پروانه،صرفا به شكار پرندگان راسته گنجشگ سانان وداركوب سانان برابر مقررات اقدام نمايند.مدير كل حفاظت محيط زيست تشريح كرد،صدور پروانه به اتباع خارجي (مقيم يا غير مقيم)متقاضي پروانه شكار،صرفا از طريق سازمان حفاظت محيط زيست كشور صورت خواهد گرفت.

پذيرفته شدن مقاله دكتر اسماعيل كوه گردي در كنفرانس بين المللي FORTROP2008
بوشهر- خبرنگار ابتكار- مقاله علمي دكتر اسماعيل كوه گردي عضو هيات علمي تمام وقت واحد بوشهر تحت عنوان "تاثير آلودگي بر منابع مانگرو در جنوب ايران" در كنفرانس بين المللي FORTROP2008 در كشور تايلند پذيرفته شد و وي به عنوان دبير پانل در اين كنفرانس انتخاب شد.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن