تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815151697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد شهرداري درباره ساعت كار ادارات، مدارس و اصناف


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيشنهاد شهرداري درباره ساعت كار ادارات، مدارس و اصناف
مديريت ترافيك- پيشنهاد تنظيم آغاز ساعات كار اصناف، ادارات، مدارس و بانك‌ها براي شكستن پيك ترافيك صبح و عصر تهران و تقسيم آن در بازه زماني بزرگ‌تر، در 2سال گذشته چند بار از سوي شهرداري تهران مطرح شده بود....

اما امسال، در آستانه بازگشايي مدارس و در ستاد مهر‌رمضان، شهرداري نظر خود را جدي‌تر از قبل و با اصرار بيشتري عنوان كرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، در ماه رمضان از دولت خواستار تدوام اجراي تغيير شروع به كار ساعات اداري در پايتخت شد و گفت: به‌منظور كاهش ترافيك، پيشنهاد داديم پس از ماه مبارك رمضان، ساعات شروع به كار اداري7:30، مدارس8:30 و اصناف و كسبه 9:30 باشد. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در نشست ستاد مهررمضان از دولت خواست تا اجراي فاصله معنادار آغاز به‌كار سفرهاي شهري اعم از آموزشي، اداري و اصناف تداوم يابد.

جعفر تشكري هاشمي افزود: پيش از ماه رمضان پيشنهادهايي مبني‌بر تغيير ساعات اداري و ايجاد فاصله معنادار ميان آغاز به كار 3گروه مراكز آموزشي، ادارات و اصناف به دبير شوراي‌عالي ترافيك وزارت كشور ارائه كرديم تا اجراي اين طرح براي ماه رمضان از سوي وزارت كشور به تصويب برسد. در اين خصوص معاون شهردار تهران گفت كه آنها منتظر تصميمات جديد دولت براي تداوم اجراي طرح تغيير ساعات اداري پس از ماه رمضان از سوي وزارت كشور بودند اما ساعت كار پس از ماه رمضان به روال عادي خود برگشت.

به گفته تشكري هاشمي، درصورت اجراي فاصله زماني معنادار ميان آغاز به‌كار 3 موج سفري اعم از آموزشي، اداري و كسبه و اصناف پس از ماه رمضان شاهد تسهيل ترافيك در پايتخت خواهيم بود. معاون شهردار تهران ساعات 7:30 و8:30 و9:30 را به‌ترتيب به‌عنوان ساعات آغاز به كار ادارات، مدارس و اصناف براي پس از ماه رمضان به دولت پيشنهاد و ابراز اميدواري كرد با موافقت مجدد دولت با تداوم اجراي طرح مذكور زمينه‌هاي تسهيل ترافيك در پايتخت شكل گيرد. تشكري هاشمي با بيان اينكه آغاز به كار ساعات مدارس درساعت 7:30 براي دانش‌آموزان زياد مناسب نيست عنوان كرد: به دولت توصيه كرديم ابتدا سفرهاي كارمندي و ادارات صورت گيرد و سپس دانش‌آموزان به‌منظور ايمني بيشتر راهي مدارس شوند.

وي با اشاره به تداخل ساعت پايان كار ادارات و اصناف توضيح داد: اميد است با اتخاذ تدابير لازم از سوي دولت اين مشكل نيز برطرف شود و ترافيك عصرگاهي نيز با ايجاد فاصله بين سفرهاي گروه‌هاي سه‌‌گانه كاهش يابد. به اعتقاد معاون شهردار تهران، در نخستين روزهاي آغاز به كار مدارس در شهر تهران شاهد ترافيك رواني بوديم كه يكي از دلايل اصلي آن، تداخل نداشتن ساعت كاري ادارات و آغاز به كار مدارس شهر بود.

كم هزينه‌ترين راه

در كنار نظر شهرداري و شوراي شهر، رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هم معتقد است كه تغيير ساعات كاري ادارات و مدارس كم‌هزينه‌ترين روشي است كه مي‌توان از آن براي تسهيل ترافيك تهران بهره برد.

علي اكبر آقايي در حاشيه نشست اعضاي كميسيون عمران با مديران حوزه حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين باره اظهار نظر كرد و گفت: از آنجا كه تغيير ساعات كاري ادارات لطمه‌اي بر روند عملكرد افراد نخواهد داشت و در مقابل تاثير بسزايي در كاهش پيك ترافيك دارد، مي‌تواند به‌عنوان يكي از بهترين گزينه‌ها براي كاهش ترافيك تهران انتخاب شود. او با اشاره به اينكه با ايجاد فاصله معنادار بين ساعات كاري ادارات و مدارس در ماه مبارك رمضان شاهد تسهيل ترافيك بوديم، افزود: طرح تغيير ساعات كاري ادارات و مدارس در دست بررسي قرار دارد و در تلاشيم با كار كارشناسي، اين طرح به بهترين شيوه و بدون آنكه آسيب‌هايي را به‌دنبال داشته باشد اجرا شود.

نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در مذاكراتي كه بين دولت و مجلس صورت گرفته از دولت خواسته شده تمام موارد پيشنهادي خود را در اين مورد مطرح كند تا با بررسي و كار كارشناسي در اين‌باره تصميم‌گيري صورت گيرد و بتوانيم با راه حلي آسان گام مهمي در تسهيل ترافيك تهران برداريم.

محمدحسين مقيمي، رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس نيز در اين باره گفت: هر روش و راه‌حلي كه سبب تسهيل و كاهش ترافيك شود مورد تاييد است و در مورد تغيير ساعات كاري ادارات و مدارس نيز دولت بايد با بررسي ابعاد مختلف در مورد اين طرح تصميم‌گيري كند و به همه جوانب اجراي طرح توجه شود.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن