تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزاره سوم و ازدواج اجباري در اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هزاره سوم و ازدواج اجباري در اروپا
با اين تفاسير كشورهاي اروپايي عليرغم ادعاي فراوان در خصوص رعايت حقوق بشر به راحتي از كنار مسئله ازدواج اجباري گذشته و با طبقه بندي آن در دسته مسائل مربوط به مهاجران تنها به تقبيح وقايع اقدام مي­كنند.
به گزارش "جهان" امروزه مسئله ازدواج اجباري در اروپا كه بيشتر آنها در ميان نوجوانان اتفاق مي‌افتد به معضلي تبديل شده كه نگرانيهايي را در مجامع حقوق بشري در پي داشته است.

گفته مي‌شود اين موارد در كشورهاي مهاجر­پذير مانند انگليس، اتريش و آلمان بيشتر ديده مي­شود و با اينكه دولت­هاي اين كشورها مخالفت خود را با اينگونه ازدواج‌ها بيان داشته‌اند اما اين ازدواج­ها كماكان رخ مي­دهد.

«كنعان ارين»، وكيل دادگستري ترك تبار با انتقاد از قوانين موجود در آلمان و اتريش مي­گويد: «اين كشورها علاقه­اي به رعايت حقوق زنان ندارد، بلكه قصد آن­ها جلوگيري از گسترش چنين ازدواج­هايي است. اين درحالي است كه قوانين موجود در اين كشورها به قضات اجازه نرمش با خاطيان را داده و مجازات سنگيني را متوجه آن­ها نمي­كند.»

در انگليس واتريش مسئله ازدواج اجباري زير مجموعه مسائل مربوط به مهاجران طبقه بندي شده است. اما چنين مسئله­اي در كشوري مانند تركيه از اساسي­ترين مسائل زنان بوده و طرفداران حقوق زنان، مبارزه­اي دائمي با سنت­هاي ديرين و قوانين ناكارآمد در اين خصوص دارند، از همين رو اين افراد به تشكيل گروه­هاي مدافع حقوق زنان اقدام كرده و تلاش مي­كنند حقوق از دست رفته زنان را به آنان باز گردانند.

با اين تفاسير كشورهاي اروپايي عليرغم ادعاي فراوان در خصوص رعايت حقوق بشر به راحتي از كنار مسئله ازدواج اجباري گذشته و با طبقه بندي آن در دسته مسائل مربوط به مهاجران تنها به تقبيح وقايع اقدام مي­كنند.

«پينار ايلك كاراجان» روانشناس و از اعضاي انجمن «حقوق انساني زنان- راهكارهاي نو» تركيه با بيان اينكه براي حل مساله ازدواج اجباري بايد راهي طولاني را طي كرد، گفت: "از آنجا كه وادار كردن زنان به ازدواج اجباري جزء موارد پنهان خشونت عليه زنان محسوب مي شود، اين مسال تاكنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است"

وي در ادامه مي‌گويد : "پژوهش ما پيرامون مساله ازدواج اجباري نشان مي دهد 52 درصد زنان خارج از اراده خود وادار به پذيرش ازدواج شده اند كه اين، رقم وحشتناكي به حساب مي آيد.»

گفتني است انجمن هاي زنان تركيه براي محافظت از زنان در برابر خشونت، خواستار ايجاد خانه هاي امن در شهرهاي بزرگ اين كشور شده اند.

گفتني است قوانين كشورهاي اروپايي در اين خصوص بازدارندگي مناسبي براي جلوگيري از ازدواج هاي اجباري ندارند.

منبع خبر :
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن