تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805420639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوايد خواب نيمروز


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گاهي برخي بزرگسالان تصور مي.كنند خوابيدن در روز تنها مختص كودكان است و آنها به دليل سنشان اين نياز را خواهند داشت اما متخصصان عقيده دارند چرت زدن و خواب ميان روز فقط براي كودكان نيست.
براي اين.كه بدانيم خواب ميان روز براي ما مفيد است يا نه بايد جوانب مثبت و منفي اين موضوع را بدانيم. با دانستن اين موارد بهتر مي.توانيم در مورد آن تصميم بگيريم. اگر شما هم كمبود خواب داريد يا به فكر راهي براي آرام شدن هستيد، شايد به فكر چرت زدن و خواب ميان روز باشيد. اما دقت كنيد كه زمان نامناسب يا خواب بيش از حد مي.تواند نتيجه.اي معكوس داشته باشد. بنابراين بايد بدانيد كه چطور مي.توان نهايت استفاده را از خواب.هاي روزانه ببريد. فوايد چرت زدن خواب ميان روز براي هر فرد بزرگسالي مفيد است. از جمله اين فوايد مي.توان به اين موارد اشاره كرد: تمدد اعصاب، كاهش خستگي، افزايش هوشياري، داشتن خلق و خو و عملكرد بهتر. همچنين واكنش سريع.تر در برخورد با مسائل مختلف، حافظه بهتر و تعداد كمتر اشتباهات از جمله فوايد خواب ميان روز است.
جنبه منفي چرت زدن بعضي از افراد در جايي غير از رختخواب خود نمي.توانند راحت بخوابند و گروهي نيز در طول روز خوابشان نمي.برد. در نتيجه اين خواب ميان روز مي.تواند براي آنها اثراتي منفي نيز داشته باشد.
به عنوان مثال ممكن است پس از چرت و خواب روزانه، فرد احساس گيجي داشته يا سرحال نباشد. بعلاوه ممكن است مشكلاتي براي خواب شبانه او نيز پيش آيد. البته براي اغلب افراد خواب كوتاه ميان روز مشكلي در خواب شبانه ايجاد نخواهد كرد. با اين حال اگر شما در طول شب از بي.خوابي رنج مي.بريد يا اگر خواب راحتي نداريد، خواب ميان روز ممكن است اين شرايط را بدتر كند. پس به خاطر داشته باشيد چرت.هاي طولاني.مدت مي.تواند با خواب راحت شبانه ما تداخل ايجاد كند.
رفع خستگي روزانه اگر شما در طول روز احساس خستگي مي.كنيد، خواب.آلود هستيد يا به خاطر ساعات كاري طولاني كمبود خواب داريد مي.توانيد خواب نيمروز را به عنوان راه.حلي براي اين مشكل در نظر بگيريد. شايد هم مي.خواهيد اين خواب نيمروز را به عنوان جزئي از برنامه روزانه خود قرار دهيد. در هر صورت و به هر دليلي كه اين كار را مي.كنيد بايد به ساعت و زمان آن توجه داشته باشيد.
بهترين خواب نيمروز براي اين.كه نهايت استفاده از خواب نيمروز را ببريم بد نيست به نكاتي در اين زمينه توجه كنيد:
كوتاه بخوابيد: طوري برنامه.ريزي كنيد كه مدت 10 تا 30 دقيقه در خواب باشيد. خواب طولاني.مدت تنها مي.تواند برنامه شما را به.هم بريزد. هر چه بيشتر بخوابيد، بيشتر احتمال دارد پس از بيدار شدن كسل و گيج باشيد.
زمان خواب مناسبي انتخاب كنيد: معمولا بهترين زمان خواب نيمروز حدود ساعت 2 يا 3 بعدازظهر است. در اين موقع روز شما احتمالا احساس خواب آلودگي بعد از صرف ناهار را خواهيد داشت و كمتر هوشيار هستيد. علاوه بر اين، خواب در اين اوقات روز كمتر با خواب شبانه تداخل مي.كند. با اين حال به خاطر داشته باشيد كه عوامل فردي از جمله نياز فرد به خواب و برنامه خواب او نيز در تعيين بهترين زمان خواب نيمروز اهميت بسزايي دارد.
محيطي مناسب فراهم كنيد: براي اين.كه خواب راحتي داشته باشيد، محيطي آرام، تاريك و خلوت انتخاب كرده و سعي كنيد عوامل ايجاد مزاحمت را به حداقل برسانيد. همچنين درجه حرارت محيط را نيز در حدي متعادل و مطلوب حفظ كنيد.
در ضمن اين نكته را هم به ياد داشته باشيد كه پس از بيدار شدن از خواب و قبل از شروع فعاليت.هاي روزانه به خود زمان كافي بدهيد. اين موضوع بخصوص در مورد فعاليت.هايي كه نياز به عكس.العمل سريع و دقيق دارند، بيشتر اهميت مي.يابد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن