تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814783169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برپايي بزرگ‌ترين رويداد قرآني دانشجويان جهان در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: برپايي بزرگ‌ترين رويداد قرآني دانشجويان جهان در ايران


دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان به عنوان بزرگ‌ترين رويداد قرآني دانشجويان جهان 20 آبان‌ماه با حضور نمايندگاني از 38 كشور اسلامي و غيراسلامي در سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران آغاز مي‌شود.

دكتر حميدرضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي درباره برپايي اين مسابقات گفت: يكي از خطراتي كه جهان اسلام به ويژه دانشجويان را تهديد مي‌كند تلقي نادرست آن‌ها از مفاهيم ديني و آموزه‌هاي وحي است و ديدن برخي عملكردهاي نادرست منتسب به دين، خطري است كه مي‌تواند به قيمت فدا شدن عدالت، توسعه، پيشرفت، هويت و در نهايت امنيت و آسايش كشورهاي اسلامي تمام شود.

وي تصريح كرد: در جهاد دانشگاهي با باور عميق به رسالت و مسئوليت دين و نقش تمدن‌ساز كتاب الهي بر دست‌يافتن به نهاد پيشگام در عرصه معرفت ديني، ضمن ارائه شيوه‌هاي روزآمد در جهت انس و الفت دانشجويان با قرآن با تأكيد بر قرآن‌پژوهي و تدبر در قرآن برنامه‌هاي ملي و بين‌المللي را با همكاري سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور تهيه كرده‌ايم كه برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان يكي از اين برنامه‌ها است.

طيبي اظهار كرد: اميدواريم اين مسابقات حركت مؤثري در تحقق اهداف اسلامي و هم‌گرايي جوانان طالب پيشرفت در جوامع اسلامي باشد و تأثير مثبتي در رسيدن به اهداف چشم‌انداز 1404 جهاد دانشگاهي داشته باشد.

دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان نيز در اين باره تصريح كرد: مسابقات از 20 تا 24 آبان‌ماه در محل سالن‌‌هاي همايش برج ميلاد برگزار مي‌شود و 38 كشور براي حضور نمايندگان خود در اين رقابت‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند.

رحيم خاكي افزود: داوراني از پنج كشور لبنان، سوريه، مصر، فيليپين و جمهوري اسلامي ايران در دو رشته قرائت و حفظ كل قرآن كريم در اين دوره از مسابقات قضاوت خواهند كرد.

به گزارش ايكنا، رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور اظهار كرد: يك نشست

علمي ـ پژوهشي و مراسم تجليل از چهار چهره برگزيده بين‌المللي قرآني نيز در كنار دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان برگزار خواهد شد كه تجليل ويژه از مرحومه

«طاهره صفارزاده» و استاد مرحوم «فولادوند» از آن جمله است.

خاكي تصريح كرد: شرط ورود به مسابقات اين است كه افراد شركت‌كننده از كشورهاي مختلف بايد به طور حتم دانشجو باشند و از طريق سفارت آن كشور و يا سفارت جمهوري اسلامي ايران معرفي شوند و از سوي ديگر تأييد دو نفر از افراد باسابقه قرآني را نيز از كشور مبدأ كسب كنند كه در مجموع شرايط شركت در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان نسبت به دوره قبل سخت‌تر شده است.

رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران نيز با اشاره به برنامه‌هاي دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان اظهار كرد: شهرداري تهران افتخار مي‌كند كه جهاد دانشگاهي را در اين رقابت‌هاي قرآني همراهي مي‌كند و مديريت شهر ثقل فعاليت‌هاي خود را در ارتقاي فرهنگي شهر، تعالي فرهنگ عمومي مبتني بر تعليمات وحي و دين اسلام، ترويج معروف‌ها و تقويت فضاي معنوي شهر بر مبناي كتاب زندگي قرار داده است.

وي تصريح كرد: با تأكيد شهردار تهران از قبل پيش‌بيني شده بود كه افتتاح رسمي برج ميلاد با فعاليتي قرآني باشد كه باعث تبرك شود و مسئولان برج ميلاد نيز با نظر شهرداري تهران فعاليت‌هاي قرآني از اين دست را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهند و تسهيلات لازم را ارائه مي‌دهند. نوريان با اشاره به نام‌گذاري برج ميلاد به مناسبت يك‌صدمين سالروز ميلاد امام خميني(ره) تصريح كرد: فعاليت رسمي برج ميلاد قبل از برگزاري همايش شهرداران كشورها با برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان آغاز مي‌شود. رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران تأكيد كرد: شهرداري تهران حركت‌هاي فرهنگي تأثيرگذار قرآني را حمايت مي‌كند و در اين زمينه در خدمت شهروندان خواهد بود تا فضاي شهر هر روز قرآني‌تر شود، چراكه معتقديم فضاي قرآني شهر تهران هنوز كاملا در شأن جمهوري اسلامي نيست. وي گفت: تقويت فعاليت‌هاي قرآني در سطوح مختلف از جمله تلاوت و حفظ كه انس با قرآن را افزايش دهد باعث بالا رفتن كيفيت زندگي مردم مي‌شود و سلامت معنوي را به همراه خواهد داشت كه لازمه سلامت اجتماعي و جسمي به شمار مي‌رود و محور اصلي سلامت معنوي نيز قرآن كريم است.

* جوايز منتخبان

دبير دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان درباره نوع جوايز منتخبان اين رقابت‌ها نيز تصريح كرد: بهترين جوايز در سطح دنيا براي منتخبان دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در نظر گرفته شده است كه نفر اول هشت هزار دلار، نفر دوم شش هزار دلار و نفر سوم نيز چهار هزار دلار دريافت مي‌كنند و البته معادل اين مبالغ سكه بهار آزادي به آنان تعلق مي‌گيرد.

خاكي با اشاره تسهيلات ويژه منتخبان اين مسابقات قرآني، گفت: نفرات اول هر دوره از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه به وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري معرفي مي‌شوند و مي‌توانند بدون كنكور يك سطح تحصيلي را ادامه دهند و امسال نيز با همكاري سازمان علمي آموزشي آيسسكو در تلاش هستيم تا مدال آيسسكو را به افراد منتخب اهدا كنيم.

وي با اشاره به حضور «ابوالعينين شعيشع» شيخ‌القراء مصر در اين دوره از مسابقات، گفت: مراسم ويژه‌اي را به منظور تجليل از اين استاد قرآني در كنار برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان خواهيم داشت. گفتني است جهاد دانشگاهي، شهرداري تهران، سازمان علمي آموزشي آيسسكو، وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و شبكه قرآن و معارف سيما از جمله برگزاركنندگان دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان هستند.

گامي در جهت همگرايي اسلامي

حضور گسترده قاريان غير عرب‌زبان در مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان ايران بيانگر وحدت مسلمانان و گام مهمي در جهت گسترش مفاهيم قرآني و همگرايي ديني و فرهنگي كشورهاي اسلامي است.

«حسين عباس بحمد» قاري بين‌المللي لبنان نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران با بيان اين مطلب گفت: مشاركت قاريان قرآن 38 كشور اسلامي و غيراسلامي در مسابقات بين‌‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان ايران، بيانگر اهميت و سطح بالاي اين رقابت‌ها است. وي نحوه اجراي اين مسابقات را بسيار خوب توصيف‌كرد و گفت: انتخاب داوران بين‌المللي قرآن از كشورهاي مختلف براي قضاوت در اين رقابت‌ها، عاملي براي بهتر اجراشدن مسابقات به‌شمار مي‌آيد و شايسته‌است كه در چنين مسابقات سطح بالايي، قاريان ممتاز كشورها شركت‌كنند.

اين قاري بين‌المللي قرآن لبنان، حضور در اين مسابقات را افتخار بزرگي براي قاريان تلقي‌‌كرد و گفت: اميدوارم با برنامه‌ريزي مسئولان ايران، تعداد شركت‌كنندگان و كيفيت برگزاري اين رقابت‌ها در دوره‌هاي آينده ارتقا يابد. وي گفت: فعاليت‌هاي قرآني در لبنان بيشتر در ماه مبارك رمضان نمود پيدا مي‌كند، اما به‌تازگي در ماه دسامبر(دي‌ماه) هفته‌اي در لبنان با نام «هفته فعاليت‌هاي قرآني» نام‌گذاري‌شده كه در آن برنامه‌ها و مسابقات قرآني متنوعي در زمينه آموزش حفظ، تلاوت، تجويد و تفسير قرآن اجرا خواهد شد.

نماينده لبنان در مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان ايران تأكيدكرد: قاري قرآن مسئوليت بزرگي در قبال اين كتاب الهي دارد و بايد تلاش‌كند دستورات و احكام قرآني را اجراكند؛ همچنين، قرائت محض قرآن نمي‌تواند در گسترش و فهم آموزه‌هاي آن مؤثر باشد، بلكه مسلمانان بايد در آيات قرآن و مفاهيم آن تأمل‌كرده و آموزه‌هاي كلام وحي را در سطوح مختلف زندگي خود تطبيق‌دهند.

اين قاري بين‌المللي، دوره‌هاي آموزش قرآن كريم در ايران را ممتاز دانسته و گفت: تاكنون در دوره‌هاي مختلف آموزش قرآن در ايران شركت‌كرده‌‌ام و در حال حاضر، علاوه بر استادان بزرگ قرآن مصر همچون «احمد نعينع» و «سيد متولي عبدالعال» با استاد «سعيد طوسي» كارشناس و قاري بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران نيز در ارتباط هستم.

وي در ادامه، ابوالعينين شعيشع را از قاريان ممتاز قرآن كريم مصر دانسته و تصريح‌كرد: شعيشع از استادان و قاريان برجسته قرآن كريم است كه پژوهش‌‌هاي علمي زيادي در زمينه آموزش قرائت قرآن نگاشته و اين تحقيقات علمي همواره مورد استفاده قاريان قرآن است.

نماينده لبنان در مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در پايان با اشاره به حديثي از پيامبر(ص) در زمينه آموزش قرآن «خيركم من تعلم القرآن وعلمه» گفت: هم‌اكنون تلاش من اين است كه سطح قرائت قرآن را در لبنان ارتقاداده و فرهنگ و علوم قرآن از قبيل تجويد و قرائت قرآن را به علاقه‌مندان در اين كشور آموزش‌دهم.

حسين عباس بحمد از قاريان ممتاز و بين‌المللي لبنان است كه در سال 1978 در جنوب لبنان متولدشد، قرائت قرآن را از كودكي با حمايت خانواده آغازكرد و به همت جمعيت القرآن الكريم اين كشور مراحل پيشرفت را طي‌كرد و تاكنون در دوره‌هاي قرآني و مسابقات بين‌المللي قرآن متعددي شركت‌كرده و رتبه‌هاي بالايي نيز كسب كرده ‌است.




 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن