تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما علامتهاي درستي به مردم منطقه بدهد/ مديريت جهاني با قدرت نظامي امكان پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اوباما علامتهاي درستي به مردم منطقه بدهد/ مديريت جهاني با قدرت نظامي امكان پذير نيست
رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص انتخاب باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا، تاكيد كرد: اوباما بايد علامت هاي درستي به مردم منطقه بدهد تا شرايط برگشتگي فعلي امريكا تغيير كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،دكتر علي لاريجاني كه پيش ازظهر امروز درهمايش پنجمين دوره جايزه ملي كيفيت ايران در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما سخن مي گفت، با تاكيد بر اينكه در استراتژي آمريكا يك بهم ريختگي و سرگشتگي وجود دارد، تصريح كرد: اين بهم ريختگي باعث شده كه ظرفيتي براي صداهايي كه قبلا شنيده نمي شد فراهم شود.

نماينده مردم قم در خانه ملت يادآور شد: همين سرگشتگي استراتژيك باعث شد كه اوباما تئوري تغيير را مطرح كند و بر همين اساس يك همگرايي به سمت او ايجاد شد.

وي اضافه كرد: البته من نمي خواهم نسبت به انتخاب اوباما نگاه مثبتي داشته باشم، چون به اين سادگي رفتار آمريكا تغيير نمي كند اما اين شرايط در داخل آمريكا هم تغييراتي ايجاد كرده و اين تغييرات در همين انتخاب نشان داده شد.

لاريجاني تاكيد كرد: اوباما بايد بداند تغييري كه از آن سخن گفته تغيير رنگ و يك تغيير روبنايي و تاكتيكي نيست بلكه انتظار اين است كه اين تغييرات استراتژيك باشد نه اينكه دوباره حرف هاي تكراري درباره مسئله هسته اي ايران بيان شود و اين به معني گام برداشتن در جاده غلط گذشته است.

رئيس مجلس اضافه كرد: شرايط ناگوار آمريكايي ها فرصتي ايجاد كرد كه جمهوري اسلامي ايران بتواند يك هوشياري در منطقه ايجاد كند و خود آمريكايي ها تنها در صورتي مي توانند توفيق داشته باشند كه عزم ملي براي تغيير شرايط داشته باشند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش موثر خود در شرايط منطقه اي بيان داشت: امروز اعتبار ايران مثل گذشته نيست و علاوه بر اين امروز ديگران به اعتبار ايران اعتراف كرده اند.

لاريجاني با اشاره به حمله آمريكا در سال 2001 به افغانستان نيز يادآور شد: آمريكايي ها به بهانه 11 سپتامبر به افغانستان حمله كردند و در آن زمان 4 هدف را براي خود دنبال كردند كه يكي دستگيري بن لادن دوم دستگيري ملاعمر، سوم مبارزه با تروريسم و آخرين مورد مبارزه با مواد مخدر بود و اكنون كه 7 سال از آن زمان گذشته مي توان ارزيابي كرد كه آنها چقدر در دنبال كردن اهدافشان موفق شده اند. آيا ملاعمر و بن لادن را گرفته اند و آيا با تروريسم مبارزه مي شود؟ و در مواد مخدر هم كه افتضاح بزرگي به بار آمده چرا كه در سال 2001 تنها 200 تن مواد مخدر در افغانستان توليد مي شد و امسال اين رقم به 9 هزار تن افزايش يافته است و جالب اينكه اين مواد اكثرا در مناطقي توليد مي شود كه تحت تيول انگليس است.

رئيس مجلس خاطر نشان كرد: به دليل مواد مخدر براي ما هم دردسر ايجاد كرده اند چرا كه ما 600 ميليون دلار در سال براي انسداد مرزها و مبارزه با مواد مخدرهزينه مي كنيم و اين درحالي است كه سازمان ملل تنها 10 ميليون دلار به اين امر اختصاص داده كه از اين ميزان 2 ميليون دلار به ايران تعلق گرفته كه از اين مقدار هم تا اين لحظه تنها 300 هزار دلار به ما پرداخت شده است و علاوه بر اين مواد مخدر توليد شده درافغانستان از فرودگاه هايي ترانزيت مي شود كه اداره آن دردست نيروهاي ناتو است و اين سيمايي از مبارزه با مواد مخدر توسط آنان است.

وي با اشاره به حمله ايالات متحده به كشور عراق كه به بهانه ايجاد برج دموكراسي در اين كشور ايجاد شد، خاطر نشان كرد: بيش از 800 هزار عراقي كشته و زخمي شدند و تصور واهي آمريكا از محيط و تير در تاريكي رها كردن باعث شده در عراق در يك گرداب بيفتند و حالا براي اينكه بعد از اين همه سال دستاوردي براي خود داشته باشند به دنبال توافقنامه امنيتي هستند تا پايگاه هاي خود را در اين كشور مستقر كنند.

لاريجاني با بيان اينكه اگر امروز يكجانبه گرايي آمريكا در دنيا شكست خورده به خاطر قدرت جمهوري اسلامي ايران در منطقه بوده است، تاكيد كرد: آمريكايي ها امروز متوجه شده اند كه دنيا به همگرايي نياز دارد و عقول سياسي دنيا بايد دور هم جمع شوند تا تدبير درستي داشته باشند و مديريت جهاني با قدرت نظامي ديگر امكانپذير نيست.

نماينده قم در خانه ملت با اشاره به دستيابي جمهوري اسلامي ايران به فناوري هاي نوين اين روند را گامي ارزشمند و ناشي از همت و غيرت ايرانيان دانست و تصريح كرد: غربي ها قصد داشتند فن آوري هاي نوين را دسته بندي و تقسيم بندي كنند به نحوي كه تنها كشورهاي اصلي صاحب اين فناوري باشند اما اين پرده كنار رفت و اينكه امروز آنان مقابل ايران ايستادگي مي كنند به خاطر مسئله بمب اتم و ... نيست بلكه به اين دليل است كه تصور آنان اين بود ايران جزء كشورهاي دست دوم و دست سوم است و نبايد وارد عرصه تكنولوژي هاي نو شود.

رئيس قوه مقننه ادامه داد: با استراتژي رهبران جمهوري اسلامي تا حدود زيادي در دستيابي به فن آوري هاي نوين موفق بوده ايم و درهمان نقاط حساسي كه آنان ممانعت به عمل مي آوردند ما گامهاي خوبي برداشته ايم واين يك آورده بزرگ براي ايران است.

لاريجاني با اشاره به تلاش آمريكا براي ساخت نيروگاه اتمي در برخي از كشورهاي منطقه خليج فارس اظهار داشت: مشكل ما اين نيست كه شما مي خواهيد به برخي كشورها نيروگاه اتمي بدهيد بلكه مشكل ما اين بود كه شما مي خواستيد داشتن علم هسته اي را طبقه بندي كنيد واين را هم بايد بگوييم كه ما اين راه را با محاسبه انتخاب كرديم و از همان ابتدا مي دانستيم فشارهايي بر ما وجود خواهد داشت اما براي آينده ايران لازم بود اين گام ها برداشته شود و ما نسبت به اينكه مي خواهيد به كشورهاي حاشيه خليج فارس نيروگاه اتمي بدهيد حساسيتي نداريم و حتي خوشحال مي شويم اما بدانيد كه نمي توانيد مانع جمهوري اسلامي ايران شويد.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن