تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با شعار«تا شقايق هست،زندگي بايد كرد»؛ سينماگران ايراني با «برنامه جهاني غذا» اعلام همبستگي كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با شعار«تا شقايق هست،زندگي بايد كرد»؛ سينماگران ايراني با «برنامه جهاني غذا» اعلام همبستگي كردند
خبرگزاري فارس: سينماگران ايراني در مراسمي با برنامه جهاني غذاي سازمان ملل اعلام همبستگي كردند.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، ديروز در مراسمي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي رايزن كه با حضور سينماگران و مسئولان سازمان ملل در ايران برگزار شد، سينماگران ايران همبستگي خود را با برنامه جهاني غذا اعلام كردند.
بنا بر اين گزارش، در اين مراسم كه اجراي آن به عهده «حميد فرخ‌نژاد» بود ابتدا تيزري درمورد اين برنامه جهاني پخش شد و سپس نگين گرامي نماينده برنامه جهاني غذا در ايران توضيحي در مورد اين برنامه ارائه كرد.
وي در ادامه پيام دالي بالقسمي مدير منطقه‌اي برنامه جهاني غذا مستقر در قاهره را قرائت كرد كه در اين پيام آمده: برنامه جهاني غذا بزرگترين برنامه سازمان ملل در زمينه فراهم كردن غذاي كافي و داراي كيفيت مطلوب براي افراد نيازمند است كه در حال حاضر اجرا مي‌شود.
سينماي ايران 300 جايزه بين‌المللي دارد و برنامه جهاني غذا نياز به حمايت هنرمندان ايراني دارد اميدوارم در سالگرد اولين روز اين برنامه هنرمندان بيشتري در اين برنامه شركت كنند.
در ادامه «فرهاد توحيدي» عضو هيأت مديره خانه سينما به روي صحنه رفت و گفت: افتخار دارم به نمايندگي از هيات مديره خانه سينما و هنرمندان خوشحالي خود را از اين اعلام همبستگي اعلام كنم. سازمان خواروبار جهاني سازمان ملل وظيفه‌اش كمك‌رساني به پناهندگان و آوارگان در سرتاسر دنياست و در همه‌جاي دنيا هنرمندان به‌عنوان يكي از گروه‌هاي مرجع مورد توجه مردم با سازمان ملل همكاري مي‌كنند تا اين وظيفه ذاتي خود را به نحو احسن انجام دهند.
وي افزود: در ايران ما از گذشته سنت دستگيري از فقرا و مهمان‌نوازي را داريم و از معدود مللي هستيم كه از 30 سال قبل به اين سو با امواج پناهندگان ناشي از بحران‌هاي انساني و جنگ روبرو بوديم و در طول اين دوران و در زمان بلاياي طبيعي هنرمندان ايراني در صف مقدم ياري رسانان و آسيب‌ديدگان بوده‌اند. به قول نيچه «اگر هنر نبود حقيقت ما را مي‌كشت» و ما هنرمندان وظيفه تلطيف اين حقايق را بر عهده داريم من به نمايندگي از همكارانم ضمن اعلام همبستگي سينماگران ايراني با اين برنامه اميدوارم در طول اجراي اين برنامه در ايران نداي كمك هنرمندان باعث جلب توجه هر چه بيشتر مردم به اين برنامه و رونق آن شود.
پس از نمايش كليپ ديگري در مورد برنامه جهاني غذا، دارا دربندي مدير اطلاع‌رساني برنامه جهاني غذا در ايران پس از ارائه آماري از فعاليت‌هاي اين برنامه گفت: در سال 1341 همزمان با زلزله بوئين‌زهرا فعاليت اين برنامه آغاز شد و ايران اولين كشوري بود كه از اين برنامه استفاده كرد. همچنين در سال 2005 با توجه به لزوم اطلاع‌رساني بازي امداد غذايي توسط سازمان ملل طراحي و منتشر شد كه تاكنون در 14 كشور دنيا اين بازي ترجمه و عرضه شده است و ايران پانزدهمين كشوري است كه اين بازي را به زبان فارسي ترجمه كرده و امروز از نسخه فارسي اين بازي رونمايي خواهد شد.
پس از پخش بخشي از اين بازي كليپي با حضور حميد فرخ‌نژاد، حميد جبلي، عيلرضا شجاع نوري، بهرام رادان، بهاره رهنما، حامد بهداد و رضا كيانيان پخش شد كه در اين كليپ شعري از سهراب سپهري دكلمه شد و پس از نمايش اين كليپ فرخ‌نژاد گفت: قرار است با كمك خانه سينما اين كليپ‌ها در سطح وسيعي قبل از نسخه‌هاي ويدئوي فيلم‌ها يا قبل اكران فيلم‌ها در جشنواره‌ها و مجامع مختلف پخش شود.
پس از نمايش كليپ ديگري با حضور رضا كيانيان در مورد برنامه جهاني غذا، اين بازيگر به روي صحنه رفت و گفت: من در مورد گرسنگي و فقر از دوران جواني خيلي فكر كرده‌ام و هميشه درگير اين موضوع بوده‌ام. براي حل اين مشكل هميشه يا عده‌اي چريك مي‌شدند تا گروهي را بكشند كه به ديگران نان برسد يا ترحم مي‌كردند كه اين روش چيزي كم داشت و آن كرامت انساني بود. من هميشه فكر مي‌كردم چگونه مي‌توان بدون ترحم و توهين به گرسنگان كمك كرد چون هميشه وقتي مي‌خواستند براي ما از گرسنگان كمكي بگيرند هميشه برايمان تصاوير و قصه‌هاي ترحم‌آميز به نمايش در مي‌آوردند تا ما به آنها كمك كنيم.
وي افزود: در جواني كاريكاتوري از ژان پل سارتر ديدم كه در آن او كتابش را به پشت سرش پرت كرده بود تا به كودكي آفريقايي كمك كند. آن زمان اين تصوير مرا بسيار هيجان زده كرد اما در نهايت فهميدم كه نهايت اين كار به همان مبارزات چريكي مي‌رسد و در نهايت امروز فهميده‌ام كه اين كار غلط است و ما بايد كتاب و فرهنگ را نگه‌داريم تا بتوانيم به مردم كمك كنيم. البته آدم گرسنه فرهنگ سرش نمي‌‌شود و من اميدوارم از طريق كمك همراه با كار فرهنگي به روزي برسيم كه در جهان گرسنگي نباشد.
كيانيان در پايان تصريح كرد: مي‌گويند در تاريخ جهان جمعا سه ماه آن هم به صورت روزهاي پراكنده هيچ جنگي نبوده اميدوارم جنگ و گرفتاري و بلاياي طبيعي همه از بين بروند و كسي در جهان گرسنه نباشد.
در ادامه علي پهلوان خواننده گروه آريان به روي صحنه آمد و گفت: هنرمندان و ورزشكاران بهترين كساني هستند كه مي‌توانند به برنامه‌هاي اينچنيني كمك كنند.
وي سپس چند آهنگ از گروه آريان را اجرا كرد كه با تشويق حاضران در جلسه روبرو شد.
محسن رجب‌پور مدير شركت ترانه شرقي سخنران بعدي اين برنامه بود كه گفت: من از تمام دوستاني كه آمده‌اند تشكر مي‌كنم و اميدوارم آمدن ما شروعي باشد براي اينكه ديگر در دنيا گرسنه‌اي نبينيم. اين آرزوهاي ماست و اميدواريم با كمك هنرمندان و صاحبان صنايع كاري كنيم همانگونه كه نام ايران در علم و دانش در دنيا حرف اول را مي‌زند در زمينه كمك‌رساني نيز در تمام جاهايي كه حتي ممكن است نام ايران را نشينده باشند نام كشورمان بدرخشد.
بهمن فرمان‌آرا، خسرو سينايي، رويا تيموريان، داود رشيدي، فرهاد توحيدي، بهرام رادان، الهام حميدي، نيكي كريمي، لاله اسكندري، گوهرخيرانديش و افسر اسدي از جمله هنرمندان حاضر در اين برنامه بودند.
انتهاي پيام/ا
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن