تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814907056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر مطالب مهم روزنامه هاي پنجشنبه فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مروري بر مطالب مهم روزنامه هاي پنجشنبه فرانسه
پاريس - موضوع انتخاب رييس جمهوري جديد آمريكا و مشكلات فرا روي او و همچنين انتخابات در حزب سوسياليست فرانسه به ترتيب مهمترين موضوع خارجي و داخلي مورد توجه روزنامه هاي فرانسوي در روز پنجشنبه بود.


روزنامه فيگارو با تيتر درشت "اوباما چه خواهد كرد" و با چاپ عكس بزرگي، 20 صفحه خود را به مطالب انتخابات آمريكا اختصاص داده است .
بيوگرافي ، اولويتها ي اوباما ، اميدي كه مردم امريكا و جهان به نوشته اين روزنامه به وي بسته اند و طرح فوري كه اوباما در دست آماده كردن دارد ، نيروهايي كه انتخاب خواهد كرد و ديپلماسي جديدي كه در پيش خواهد گرفت ، از جمله مطالبي است كه در اين صفحات به آنها پرداخته شده است.
عنوان گزيني رسانه ها در چنين رويدادهايي به خودي خود قابل توجه است. بطور مثال روزنامه هاي فرانسه امروز براي اين رويداد ، عنوانهاي متنوعي را تنظيم كرده اند كه تعدادي از انها به اين شرح است :
"آمريكا عصر اوباما را جشن مي گيرد" ، "دو يا سه چيز كه در خصوص وي نمي دانيم" ، "منطقه سياه نشين هارلم از شادي اشك شوق مي ريزد" ، "كسي كه دنيا منتظر او بود" ، "اوباما اولويت را به سياست خارجي خواهد داد" ، "اوباما از نيروهاي زمان كلينتون يارگيري مي كند" ، "مك كين با الگانس از سياست كنار كشيد" ، "پيلين خود را برا ي سال 2012 اماده مي كند" ، "اوباما حتي در رقابت بين روساي ايالتها نيز نفود كرده است" ، "اروپا به شريك جديد مي انديشد" ، "كنيا پيروزي اوباما را جشن گرفت" ، "عراق از عصر بعد از بوش نگران است" ، "در اسلام آباد و كابل انتظار از اوباما زياد است ، "دشمنان آمريكا هم از نتايج انتخابات استقبال كردند" و "ساركوزي از انتخاب گسست از سوي مردم امريكا استقبال كرد"
طرفداران حزب سوسياست فرانسه از امشب به راي دادن براي انتخاب دبير اول اين حزب از ميان چهار نامزد اين پست فراخوانده شده اند. اين موضوع يكي از مهمترين رويدادهاي سياسي داخلي فرانسه در روزنامه هاي پنجشنبه اين كشور است.
در زمينه موضوعهاي اقتصادي خبرهايي در مورد وضعيت بازار بورس و اوضاع اقتصادي فرانسه ، اروپا و جهان بنا بر روال معمول به چاپ رسيده و در ارتباط با انتخابات امريكا نيز اين سئوال مطرح شده است كه چگونه اوباما مي خواهد اقتصاد امريكا را راه اندازي كند" .
در اين ميان روزنامه فيگارو به طرح اضطراراي 175 ميليارد دلاري وي اشاره كرده و از نزول 5 درصدي بورس امريكا در روز بعد از انتخاب اوباما خبر مي دهد. رويدادي كه هم اينك روي بورس پاريس نيز تاثير منفي گذاشته است.
روزنامه ليبراسيون نيز همراه با چاپ عكسي از اوباما عنوان اصلي خود را به او اختصاص داده و انتخاب شدن وي را تحقق آرزوي امريكاييان توصيف كرده است.
اين روزنامه از اوباما به عنوان مردي كه همه را متحد مي كند ،ياد مي كند و مي نويسد : مبارزات سياهان سرانجام به نتيجه رسيد.
روزنامه لو پاريزين نيز با انتشار نتايج يك نظرسنجي از ابراز خوشحالي 84 درصد از مردم فرانسه از انتخاب اوباما خبر داده و نوشته است: مردم جهان از پيروزي اوباما خرسند هستند ولي ممكن است اين ماه عسل زياد طولاني نباشد.
روزنامه لوموند 12 صفحه خود را به موضوع انتخابات امريكا اختصاص داده و از اتحاد سياه و سفيد در زمان پيروزي اوباما سخن گفته است. اين روزنامه اوباما را فردي توصيف كرده است كه آمريكا به او نياز دارد و اضافه مي كند كه شكست مك كين سبب تشتت در حزب جمهوريخواه آمريكا شده است.
در روزنامه لوموند عنوانهاي ديگري در اين رابطه به اين شرح ديده مي شود :
- مك كين : پيام ويژه اين انتخابات را درك كردم
- آنچه كه فكرش را هم نمي توانست كرد براي شهروندان امريكايي - افريقايي تحقق يافت
- بازارهاي بورس هم به اوباما راي داده اند
- شكست تاريخي جمهوري خواهان در اوهايو
- اداره بحران در انتظار انتقال قدرت نمي ماند
- اميد به عصر جديد در روابط بين المللي
- اوباما نمونه اي است براي حزب سوسياليست فرانسه
- اقتصاد ، گوانتانامو ، بودجه نظامي ، ايران ، افغانستان و عراق پرونده هاي جديدي كه در انتظار رئيس جمهوري جديد آمريكا هستند
- اسراييل از رفتن بوش متاسف است ولي اميد به يافتن دوست جديد دارد
- روسيه انتظار تغييرات اساسي در سياست امريكا را ندارد
- چين از اغار عصر جديد در امريكا خرسند است
اروپام **2092**270**1789**1543
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن