تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباسي در همايش «ناتوي فرهنگي2»: تعليمات سينماي غرب در راستاي اهداف ناتوي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عباسي در همايش «ناتوي فرهنگي2»: تعليمات سينماي غرب در راستاي اهداف ناتوي فرهنگي است
خبرگزاري فارس: تعليمات فيلم‌هاي هاليوودي و سينماي غرب تماماً در راستاي اهداف و مطامع ناتوي فرهنگي و مستكبرين بوده‌است.
به گزارش خبرنگار فارس، حسن عباسي كارشناس و تحليلگر مسايل سياسي كه شب گذشته در همايش ملي «ناتوي فرهنگي2» در تالار حافظ دانشگاه ملاير سخن مي‌گفت، مسئله ناتو را سيطره جغرافيايي بر قلب جهان دانست و گفت: البته قلب جهان از ديد كشورهاي خواهان تسلط بر آن، در دوره‌ها و زمان‌هاي مختلف تفاوت مي‌كرده‌است.
وي ايجاد برخي پيمان‌ها بعد از جنگ جهاني دوم را بخاطر تصرف قلب حياتي جهان عنوان كرد و افزود: استراتژيست‌هاي آمريكايي بر اين عقيده بوده و هستند كه از 8 تمدن شناخته‌شده، 4 مورد آن مرده و 3 مورد ديگر در مقابل تمدن غرب هستند بنابراين آن‌ها مي‌خواهند با پيوستن كشورهاي آسياي ميانه، افغانستان، پاكستان و... به ناتو در واقع بين صاحبان 3 تمدن مذكور يعني ايران، چين و روسيه شكاف تمدني ايجاد كنند.
عباسي با بيان اينكه همه ورودي‌ها و خروجي‌هاي انرژي در ايران و حاشيه آن صورت مي‌گيرد، اضافه كرد: بنابراين ايران به قلب جهان تبديل شده‌ و محدوده قلب حياتي دريايي در جهان نيز سمت خليج فارس، تنگه هرمز، درياي عمان و بخشي از اقيانوس هند است و برآوردها نيز نشان مي‌دهد كه اين شرايط تا 100 سال آينده ادامه خواهد داشت.
اين كارشناس مسايل سياسي با بيان اينكه درگيري و جنگ در قلب جهان باعث مختل شدن نظم جهاني مي‌شود، اضافه كرد: از اين رو است كه مي‌گوييم آمريكا امكان حمله به ايران را ندارد.
عباسي به شكل‌گيري ابتدايي ناتو و پيوستن كشورهاي مختلف به آن اشاره و تصريح كرد: افق مدنظر ناتو كه چند سال پيش اعلام شد آن است كه در آينده كشورهاي گرجستان، ارمنستان، آذربايجان، قرقيزستان، افغانستان، پاكستان، كويت، امارات، عراق، بحرين، عربستان و... را به اين مجموعه ملحق كند و ناتو تمام محدوده اطراف ايران را دربر بگيرد.
وي پارادايم نظامي ناتو را اشغال و محاصره جهان اسلام و پارادايم اقتصادي آن را تسلط اقتصادي بر جهان از طريق جهاني‌سازي و ايجاد سازمان تجارت جهاني دانست و گفت: پارادايم سياسي ناتو نيز تسلط بر جهان از طريق شوراي امنيت سازمان ملل بوده و پارادايم فرهنگي آن نيز اصالت دادن به انسان و در واقع همان اومانيسم است.
اين كارشناس مسايل سياسي گفت: متاسفانه كلمات قرآني در ناتوي فرهنگي به غارت رفته‌است و اصلاح حركت فرهنگي در جامعه به اصلاح مفاهيم نياز دارد و در حالي كه جنگ در مقابل آشتي و صلح در مقابل فساد قرار دارد، در شرايط كنوني جنگ را در مقابل صلح عنوان مي‌كنند.
وي در ادامه نئوليبراليزم را ايدئولوژي ناتوي فرهنگي برشمرد و افزود: آن كساني كه مدعي بودند ليبرال دمكرات مسلمان هستند مجله‌اي دارند كه پايگاه اصلي نئوليبراليزم در ايران است.
عباسي فروپاشي اقتصادي آمريكا و غرب را به دليل پول‌محور بودن آن دانست و اضافه كرد: مادامي كه نظام اقتصادي ما نيز پول‌محور است مشكلات ادامه خواهد داشت و ما به شدت به اصلاح نظام بانكي نياز داريم.
وي با بيان اينكه در گذشته محور، نماد و زيباترين قسمت يك شهر يا روستا مسجد بوده‌است، افزود: اكنون بلندترين و زيباترين ساختمان‌ها متعلق به بانك‌ها يعني نماد نئوليبراليزم است و 3 سال است كه آقاي احمدي‌نژاد از هر طرف به اين پايگاه اقتصادي ناتوي فرهنگي حمله كرده‌است.
اين تحليلگر مسايل سياسي با تاكيد بر اينكه برخي عناصر قدرت هستند كه قوي و محكم ايستاده و بر اقتصاد نئوليبراليزم پاي‌فشاري مي‌كنند، اظهار داشت: متاسفانه بجاي مسجد كه بايد اقتصاد، سياست، فرهنگ، جنگ و... در آن طراحي شود، بانك را قبله‌گاه مردم كرده‌اند.
عباسي نگاه انسان ليبرال را مباح ديدن همه چيز عنوان كرد و افزود: در اين نگاه، انسان اجازه دارد هر كاري بكند و انسان بدون توجه به شرع و تكليف، رها محسوب مي‌شود.
وي در ادامه اصالت لذت، سكولاريزم يا عرفي كردن زندگي، بي‌اخلاقي‌گري، فردگرايي، فمنيسم، اقتصاد سوداگري، دموكراتيزاسيون و شيطان‌گرايي را 8 دكترين ناتوي فرهنگي برشمرد و گفت: در اجراي اين دكترين‌ها است كه به فرهنگ اجتماعي كشورهاي هدف صدمه مي‌زنند.
عباسي سيستم مركزي فرهنگ در ايران را شبيه يك تسبيح دانست كه يك محور، مهره‌هاي آن را در كنار يكديگر نگه‌داشته‌است و گفت: محور اصلي فرهنگ در كشور ما "حيا" و تهديد اصلي از جانب ناتوي فرهنگي نيز "حيازدايي" است كه زمينه براي نابودي كشور در همه شقوق را فراهم مي‌كند.
اين كارشناس مسايل سياسي با بيان اينكه بر اساس آيات قرآني رسيدن به حيات طيبه، به ايمان، يقين، تقوي و حيا نياز دارد، افزود: در واقع آن كسي كه حيا ندارد، حيات ندارد و خط قرمز جامعه ما مسئله "حيا" است.
وي با بيان اينكه ناتوي فرهنگي در جهان اسلام عموماً و در ايران بصورت خاص به دنبال "حيازدايي" است، افزود: بايد مراقب و مترصد نابودي حيا باشيم كه نقش خانم‌ها در اين بخش ويژه است و از همين روست كه آمريكايي‌ها به دنبال تربيت دختران دبستاني در افغانستان و عراق هستند.
عباسي در پايان به تشريح نقش و جايگاه سينما در ناتوي فرهنگي پرداخت و نقش فيلم‌هاي هاليوودي و برخي فيلم‌هاي سينماي غرب مانند "سوپرمن"، "مرد عنكبوتي"، " جيمزباند"، "راكي"، "سرباز جهاني"، "هري پاتر"، "LOST"، "300"، "اسكندر" و... را در راستاي زمينه‌سازي و پيشبرد اهداف ناتوي فرهنگي و استكبار جهاني تبيين كرد.
وي بسياري از اين فيلم‌ها را مقدمه‌چيني در اذهان افكار عمومي كشورها و داخل كشور آمريكا براي اهداف بعدي اين كشورها برشمرد و گفت: به عنوان مثال در بخشي از سري "هري پاتر" يك ناكجاآباد جادويي به بشر معرفي مي‌شود تا بشر را منحرف كند چرا كه بازگشت بشريت به سمت دين را احساس مي‌كند.
اين كارشناس مسايل سياسي خاطرنشان كرد: تعليمات اين فيلم‌ها تماماً در راستاي اهداف و مطامع مستكبرين بوده‌است.
عباسي در عين حال از وجود برخي دوستان جاهل در حوزه‌هاي مختلف فرهنگ، سياست، اقتصاد و... كه ابزار ناتوي فرهنگي را درك نمي‌كنند، انتقاد كرد.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن