تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805363721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه: اعلام مواضع اردن گوياي توفيق ديپلماسي كشور ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير امور خارجه: اعلام مواضع اردن گوياي توفيق ديپلماسي كشور ماست


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير امور خارجه گفت: مجموعه پيگيري هايي كه صورت گرفته با اعلام مواضع رسمي اردن گوياي توفيق ديپلماسي كشور ماست.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، منوچهر متكي وزير امور خارجه كه امروز جهت پاسخگويي به سوال مصطفي كواكبيان در صحن علني مجلس حضور يافته بود در پاسخ به سوال اين نماينده اعلام كرد: سياست هاي اردن و اقدامي كه از سوي برخي از نمايندگان مجلس اردن براي شركت در يك جلسه گروهك منافقين در پاريس صورت گرفته و اقدامات دستگاه ديپلماسي كشور در كليت مناسبات با اردن را به استحضار مي رسانم.
وي افزود: سابقه عملكرد دولت اردن را در دوران جنگ تحميلي رژيم سابق عراق بر عليه كشورمان، در دوران حكومت ملك حسين در اردن را شاهد بوديم.
متكي گفت: هنوز ملك حسين در كنار صدام عليه ملت ما همواره به عنوان يكي از برخوردهاي جدي دولت و دستگاه ديپلماسي كشور در برخورد با اردن بود.
وي تصريح كرد: مناسبات اردن بعد از جنگ، در سطح دولتي تا حدودي تغيير كرد اما در دو سطح ديگر كماكان برخوردهاي نامناسب، نسبت به ايران وجود داشته است.
وزير امور خارجه افزود: يكي از اين موارد، سوال مورد اشاره كواكبيان است. ساعاتي بعد از اطلاع از اين اقدام وزارت امور خارجه، سفير اردن به وزارت خارجه احضار شد و ضمن اعتراض شديد خواستار پاسخ دولت اردن به اين مساله شد.
وي در اين باره اظهار داشت: به فاصله كوتاهي نماينده جمهوري اسلامي ايران در عمان به وزارت امور خارجه اردن دعوت شد و در آنجا اعلام شد كه دولت اردن، گروه منافقين را يك گروه تروريستي مي داند و به لحاظ رسمي هيچ حمايتي از آنها نمي كند و اقدام نمايندگان و مجلس اين كشور هم اقدامي شخصي بوده و مورد تاييد دولت نيست.
وزير امور خارجه ادامه داد: ما اين اظهارات را كافي ندانستيم، نايب رييس مجلس نقطه ارتباط و خط انفعالي منافقين و مجلس اردن بود.
وي با اشاره به اينكه رييس مجلس اردن در يك موضع گيري اعلام كرده، مجلس اين كشور چنين اقدامي را تاييد نمي كند و اين حركت شخصي بوده است، اعلام كرد: اينكه ديپلماسي كشور چه اقدامي را انجام داده، من جزييات را در جلسه اي كه در كميسيون خدمت اعضاي كميسيون و سوال كننده بودم شرح دادم.
متكي عنوان كرد: حاصل اين اقدامات اين بود كه روزنامه هاي مستقل اردن اين برخورد را برخورد نادرستي قلمداد كردند، رييس مجلس اردن اقدام به موضع گيري كرد و وزير امور خارجه اردن در اجلاس غير متعهدها به تهران آمد و در يك ملاقات جداگانه اعلام كرد ما تحت هيچ شرايطي اين گروه را به رسميت نمي شناسيم.
وي افزود: خانمي كه آتش بيار معركه بود در انتخابات اخير هيات رييس مجلس اردن موفق نشد كرسي نيابت مجلس را به دست آورد.
وزير امور خارجه بيان كرد: مجموعه پيگيريهايي كه صورت گرفت با اعلام مواضع رسمي اردن گوياي توفيق ديپلماسي كشور ماست و حداقل چهار مورد در سطح وزراي خارجه ديدار صورت گرفت.
وي گفت: در موضوع منافقين در عراق، آمريكايي ها و رژيم صدام اينها را در عراق وا دادند و امكانات در اختيارشان قرار دادند.
متكي اعلام كرد: در اجلاس غير متعهدها در تهران هوشيار زيباري اعلام كرد ما با آمريكايي ها نهايي كرديم كه اين پادگان اشرف در عراق قرار مي گيرد.
وي اظهار اميدواري كرد كه اين تصميم به زودي عملياتي شود و گفت: دولت عراق هم در تلاش براي اجراي اين تصميم است.
متكي اظهار داشت: در مورد اصل سوال ما از لحظه وقوع اين حادثه به صورت جدي پيگير اين مساله بوديم و نهايتا در افكار عمومي اردن هم، نادرستي اين اقدام مشخص شد.
كواكبيان نماينده مردم سمنان پس از سخنان وزير امور خارجه اظهار داشت: در روابط بين المللي مبتني بر معادلات قدرت بين المللي است، ما به ميزاني قدرتمند هستيم كه نمايندگان اردن هرگز به خودشان چنين اجازه اي نمي دادند.
وي ادامه: سوال اينجاست كه ما چه ميزان از اقتدار خود را به رخ آنها كشيده ايم تا آنها چنين جراتي به خود راه ندهند. بايد در عرصه روابط بين المللي ما معادلات قدرت را بشناسيم.
متكي در پاسخ به كواكبيان گفت: ما به محض مواجه شدن با اين آلودگي برخورد اساسي، منطقي و اصولي كرديم و نتيجه آن را به صورت نسبي گرفتيم. ما در پرونده كارهايمان با اردن اين موضوع را كماكان در دستور كار داريم
پس از اظهارات وزير امورخارجه كواكبيان از پاسخ متكي قانع نشد و سوال براي بررسي هاي بيشتر به كميسيون مربوطه ارجاع شد./02/198/

اخبار مرتبط
• كواكبيان از پاسخ متكي به سوال خود قانع نشد
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن