تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالب مطبوعات روز چهارشنبه چاپ افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مطالب مطبوعات روز چهارشنبه چاپ افغانستان
كابل - مطالب روزنامه‌هاي روزچهارشنبه افغانستان اختصاص به انتخابات آمريكا ، آدمربايي ، افزايش خشونت و جنگ و احتمال تاخير در دومين دوره انتخابات سال آتي افغانستان داشت .

به گزارش ايرنا، روزنامه دولتي انيس در مطلبي با عنوان افغانها از آمريكا چه توقع دارند؟ ، نوشت : مسلم است كه اين روزها، محور توجه جامعه جهاني نسبت به حوادث سياسي آمريكا است .

اين نشريه افزود: همانطور افغانها تحولات سياسي آمريكا را مرتبط با تحولات آينده كشورشان مي‌دانند، به اعتقاد كارشناسان ،امنيت آينده منطقه خاورميانه ،عراق و روسيه با تحولات آمريكا پيوند عميق دارد.

بنوشته انيس ، حامد كرزي رئيس جمهور افغانستان در نخستين واكنش خود از واشنگتن خواسته است تا محور اقدامات آينده خود را بسوي لانه‌هاي اصلي تروريسم و پايگاههاي آنان متمركز كند.

روزنامه پيمان هم نوشت كه به باور آگاهان اگر امروز نام باراك اوباما از صندوق راي بيرون بيايد، بايد آن را خوشامد گفت چون وي خواهد توانست با قدرت بيشتري به رهبري جهان بپردازد.

اين روزنامه افزود: اوباما سياست جنگ‌طلبانه فعلي را كنار خواهد گذاشت و با ابزارهاي ديگري با كشورها و نظام بين‌المللي وارد تعامل مي‌شود و رفتارهاي خود محورانه و ادبيات ناپسند بوش را تغيير مي‌دهد.

اين روزنامه ابراز اميدواري كرد كه رئيس جمهور جديد آمريكا بتواند راهكارهاي عملي تري براي حل بحران افغانستان ارايه كند.

‪ ۸‬صبح ، ديگر روزنامه هم با اشاره به اينكه توسعه جنگ در افغانستان در انتظار رئيس جمهور جديد آمريكامي باشد، نوشت كه معامله تمام نشده، ‪۱۱‬ سپتامبر در سه سال گذشته به شورشي بزرگ در افغانستان تبديل شده است .

اين روزنامه افزود: اكنون در واشنگتن تجديد نظر اساسي در مورد استراتژي افغانستان در دست تهيه است كه منتخب جديد مردم آمريكا با مسايلي مانند انتخاب تعداد سربازان آمريكايي ، تحكيم حكومت ، شيوه برخورد با شورشيان آن سوي مرز افغانستان ، كمك به ثبات در پاكستان و اين كه آيا مي توان با طالبان آشتي كرد، رو برو مي‌باشد.

روزنامه چراغ هم از كمك يكصدهزار دلاري شوراي وزيران افغانستان به زلزله زدگان كويته پاكستان انتقاد كرد و نوشت كه در حمله انتحاري به ساختمان وزارت اطلاعات و فرهنگ از سوي تروريستهاي آموزش ديده پاكستاني دهها نفر كشته و يا زخمي شده اند.

به نوشته اين روزنامه اين در حاليست كه هشت ميليون افغان بدليل گرسنگي و افزايش قيمت مواد غذايي ، خطر مرگ آنان را تهديد مي‌كنداما شوراي وزيران حاتم بخشي مي‌كند.

همچنين روزنامه آرمان ملي به نقل از عزيزالله لودين رئيس كميسيون انتخابات نوشت كه بدون امنيت ،برگزاري انتخابات رياست جمهوري ممكن نخواهد بود.

به گفته وي بر اساس قانون اساسي بايد زمينه شركت همه مردم را براي حضور در انتخابات فراهم كرد ، در غير اين صورت بايد روش ديگري را اتخاذ كرد.

اين روزنامه در ادامه نوشت كه حكومت افغانستان به ديپلماتهاي آمريكايي و سازمان ناتو فشار وارد مي‌كند تا انتخابات رياست جمهوري به تعويق افتد و يا از آن صرف نظر شود.

روزنامه اراده هم نوشته است كه آدمربايي در كشور بويژه در پايتخت بيداد مي‌كند و اين روند هر روز ابعاد تازه‌اي بخود مي‌گيرد.

بنوشته اين روزنامه ، تاكنون وزارت كشور و ديگر نهادهاي امنيتي نتوانسته‌اند عاملين اين رويدادها را شناسايي و بازداشت كنند.

روزنامه راه نجات هم به نقل از منابع خبري غرب نوشته است كه آمريكا براي آرام كردن اوضاع افغانستان راهبردهاي جديدي را در پيش گرفته كه شامل گفت و گو با طالبان و مسلح كردن قبايل مي‌باشد.

يك مقام اطلاعاتي آمريكا در اين‌باره گفته است كه واشنگتن با جديت در پي استفاده از قبايل و جوامع محلي براي تامين امنيت است و اين طرح در عراق نتايج مثبتي داشته است .
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن