تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815665242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هوشيار زيباري: انتخاب اوباما به معناي پايان تعهدات آمريكا در قبال عراق نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: هوشيار زيباري: انتخاب اوباما به معناي پايان تعهدات آمريكا در قبال عراق نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزيرخارجه عراق گفت كه انتخاب‌‏شدن «باراك اوباما» به‌‏عنوان رئيس‌‏جمهوري آمريكا به معناي پايان‌‏يافتن تعهدات آمريكا در قبال عراق نيست.

به گزارش"ايلنا" به نقل از ميدل‌‏ايست تايمز، «هوشيار زيباري»، وزيرخارجه عراق امروز-‌‏چهارشنبه- در مصاحبه‌‏اي با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه انتخاب شدن «باراك اوباما»، نامزد دموكرات رياست‌‏جمهوري به‌‏عنوان رئيس‌‏جمهوري آمريكا به‌‏معناي پايان يافتن تعهدات اين كشور در قبال عراق نيست.
وزيرخارجه عراق در اين زمينه افزود كه مردم عراق و دولت اين كشور به انتخاب مردم آمريكا احترام مي‌‏گذارند اما چالش‌‏هاي بسياري در آينده وجود خواهد داشت كه مستلزم توجه جدي رئيس‌‏جمهوري جديد است.
وي در اين مصاحبه گفت كه گمان نمي‌‏كنم سياست يك شبه‌‏عوض شود و تعهد آمريكا در قبال عراق به‌‏سرعت رها نمي‌‏شود زيرا موضوعات و چالش‌‏هاي زيادي هم اكنون مطرح هستند.
زيباري با اعلام آمادگي كامل بغداد براي همكاري موفقيت‌‏آميز با اوباما گفت: «از رئيس‌‏جمهوري آينده آمريكا مي‌‏خواهم به استقرار صلح و ثبات در عراق پايبند باشد.»
وي افزود: «دولت عراق نيز در دستيابي به صلح‌‏ و ثبات در منطقه متعهد است.»
برخي كارشناسان احتمال مي‌‏دهند كه با روي كار آمدن دموكرات‌‏ها در آمريكا حضور آمريكا در عراق كم رنگ‌‏تر شود و از همه مهم‌‏تر توافق‌‏نامه امنيتي و ادامه حضور نيروها آمريكايي در اين كشور در هاله‌‏اي از ابهام قرار گيرد.
دولت عراق هفته گذشته اصلاحاتي را در 5 بند درباره توافق‌‏نامه امنيتي به آمريكا ارائه كرد. اين اصلاحات شامل تغيير اسم توافق‌‏نامه امنيتي به توافق‌‏نامه «خروج نيروهاي آمريكايي»، تضمين اعطاي مصونيت قضايي به عراقي‌ها، خروج تمامي نيروهاي آمريكايي تا سال2011 ميلادي از عراق، بازرسي بسته‌هاي پستي نيروهاي ارتش آمريكا، ممنوعيت حمله آمريكا از خاك عراق به كشورهاي همسايه و برخي اصلاحات شكلي مي‌‏شود.
مهلت قانوني حضور نيروهاي آمريكايي در عراق تا پايان سال 2008 ميلادي، به پايان مي‌‏رسد و آمريكا قصد دارد با امضاي اين توافق‌‏نامه امنيتي با عراق، حضور نيروهاي خود را در اين كشور قانوني كند. اين توافق‌‏نامه مورد مخالفت برخي گروه‌‏هاي در دولت عراق قرار گرفته است. اين گروه‌‏ها، مفاد توافق‌‏نامه امنيتي با آمريكا را ناقض حاكميت عراق مي‌‏دانند.
پارلمان عراق بايد تا پيش از به پايان رسيدن مهلت قطعنامه سازمان ملل متحد در باره حضور نيروهاي تحت رهبري آمريكا در عراق در 31 دسامبر سال 2008 متن توافق‌‏نامه را تصويب كند.
بر اساس آخرين پيش‌‏نويس اين توافق‌‏نامه، نيروهاي آمريكايي تا ژوئن سال 2009 از شهرهاي عراق و تا دسامبر سال 2011 از كشور عراق خارج خواهند شد. اما در صورتي‌‏كه دولت‌‏هاي عراق و آمريكا بر سر افزايش اين مدت به توافق برسند و يا شرايط امنيتي به‌‏شدت تغيير كند و بحراني شود، نيروهاي آمريكايي مي‌‏توانند بعد از اين تاريخ هم در عراق بمانند.
پايان پيام

كد خبر: 455753
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن