تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815759113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه کسي از آي.پد مي.ترسد؟! معرفي رقباي فرصت.طلب آي.پد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
روز اولي که اپل، آي.پد را معرفي کرد، اصلا تصور نمي.کردم که اينقدر زود، شور و شوق براي ساخت و خريد و فروش تبلت همه.گير شود.
بله! درست است آي.پد به درد همه نمي.خورد و نقاط ضعف کم ندارد و مهم.تر از همه قيمتش در مقايسه با امکاناتي که به يک کاربر ايراني مي.دهد، زياد نيست.
اما با توجه به هجوم شرکت.هاي مختلف به بازار ساخت تبلت، بعيد نمي.دانم که تا چند وقت ديگر بازار خريد و فروش تبلت، حتي در ايران هم داغ شود.
در اين پست به بررسي تعدادي از رقيبان آي.پد مي.پردازيم. بديهي است که تبلت.هايي که در اين چند وقت، سر از تخم بيرون آورده.اند، خيلي بيشتر از اين حرف.ها هستند، خيلي از شرکت.ها هم تبلت در حد concept معرفي کردند، اما در نيمه راه منصرف شدند.
من در اين پست تنها تبلت.ها يا «شبه.تبلت.»هايي را که شرکت.هاي مشهور روانه بازار کرده.اند يا خواهند کرد، مرور خواهم کرد. با مطالعه اين پست مي.توانيد به آينده صنعت تبلت اميدوار شويد و رؤيايي خريد يک تبلت مناسب را در سر بپرورانيد!
۱- Archos 9 PC Tablet: آرکوس، يک شرکت فرانسوي است، اين شرکت که بيشتر به خاطر ساختن پخش.کننده.هاي لمسي شهره است، به تازگي تصميم گرفته وارد بازار تبلت هم بشود. آرکوس ۹، ۸٫۹ اينچ اندازه دارد و فناوري نمايش تصويرش از نوع LED backlit است. وضوح صفحه نمايش اين تبلت، ۱۰۲۴ در ۶۰۰ است.
صفحه لمسي اين تبلت، از نوع مقاومتي است، که در مقايسه با صفحه لمسي خازني آي.پد، يک نقطه ضعف محسوب مي.شود.


پردازشگر اين تبلت، از نوع اينتل اتم است، يک گيگ رم و ۶۰ گيگ فضاي هارد دارد.
آرکوس ۹، ويندوز ۷ را بالا مي.آورد. فايل.ها را هم مي.توان هم به صورت وايرلس و هم با رابط USB وارد اين تبلت کرد.
۲- دل ميني ۵ يا دل استريک Dell Streak: دل ميني ۵، نخستين تلاش شرکت دل براي تصاحب بخشي از بازار آي.پد است. لفظ «ميني» از همان اول به ما مي.رساند که دل با ساخت اين گجت در پي عرضه چيزي کوچک.تر از آي.پد بوده است. دل ميني در واقه چيزي ما بين يک تبلت و يک گوشي هوشمند است.
دل ميني ۴۹۹ دلاري، پنج اينچ اندازه دارد، صفحه لمسي.اش از نوع خازني است. اين تبلت، آخرين نسخه اندروييد را اجرا مي.کند و پردازشگر يک گيگاهرتزي از نوع Snapdragon دارد.
دل ميني ۵، داراي دوربين پشت ۵ مگاپيکسلي و دوربين جلو است و به اين ترتيب تماس ويدئويي را ممکن مي.کند. اين تبلت، قابليت ارتباط با ۳G و همچنين واي فاي و بلوتوث را دارد.
۳- Panasonic ToughBook CF-U1: آي.پد زيبا و ظريف ساخته شده، اما اگر در پي تبلتي هستيد که در مقابل رطوبت، ضربه، گرد و گرد و غبار مقاوم باشد و در هر شرايطي بتوانيد از آن استفاده کرد و اگر علاقه زيادي به کيبورد فيزيکي داريد، اين تبلت شايد برايتان مناسب باشد.


اين تبلت پردازشگر اتم دارد، يک گيگ رم و هارد ۱۵ گيگي دارد. اين وسيله، دو باطري قابل تعويض دارد.
۴- Archos 5 Internet Tablet: اين تبلت هم به درد کساني مي.خورد که به دنبال يه تبلت کوچک و جمع و جور هستند. بر خلاف آرکوس ۹، آرکوس ۵، با ويندوز ۷ کار نمي.کند و سيستم عاملش مخلوطي از سسيتم عامل اختصاصي خود آرکوس و اندروييد است.


آرکوس ۵ هم متأسفانه از صفحه لمسي مقاومتي بهره مي.برد. آرکوس ۵ براي تماشاي ويدئو ايده.آل است و خوشبختانه از فرمت.هاي زيادي مثل XviD و MKV پشتيباني مي.کند.
گرچه با آرکوس ۵ مي توان وب گردي کرد و تبادل ايميل کرد و با آن روي اسناد مختلف کار کرد ولي به نظر مي.رسد اين مدل بيشتر براي تماشاي ويدئو مناسب باشد.
۵- X2 iTablet: آي.تبلت نامي بود که ما تصور مي.کرديم اپل و استيو جابز روي تبلت خودشان بگذارند، ولي آنها نام آي.پد را ترجيح دادند. در نتيجه شرکت بريتانيايي X2 درنگ را جايز ندانست و از نام زيباي آي.تبلت براي تبلت خود استفاده کرد!
ايکس ۲ آي.تبلت، دو مدل ۱۰٫۲ و ۱۲٫۱ اينچي دارد، مولتي تاچ است. پردازشگرش ۱٫۶ مگاهرتزي است و دو گيگ هم رم دارد.
آدم در وهله اول فکر مي.کند که اين سخت.افراز قدرتمند حتما براي بالا آوردن ويندوز ۷، در دل اين تبلت جايگذاري شده است. بله! درست است، ايکس ۲، ويندوز هفت را بالا مي.آورد و البته به صورت آلترناتيو توانايي بالا آوردن لينوکس را هم دارد. با توجه به نوع سيستم عامل، اين تبلت از همه نوع فايل پشتيباني مي.کند.


اين تبلت، وب.کم دارد و با واي فاي، ۳G و بلوتوث ارتباط برقرار مي.کند.
نقطه ضعف اين تبلت، سنگين بودن و ضخامت زياد آن است. اين تبلت ۱٫۱۸ کيلوگرم وزن و ۳۵ ميليمتر ضخامت دارد!
۶- Asus Eee Pad: وقتي که ايسوس Eee PC راروانه بازر کرد، تحولي در زمينه نت.بوک ايجاد کرد. پس همه انتظار دارند که ايسوس يک بار ديگر از ميدان آزمايش ساخت يک وسيله پرتابل سربلند بيرون بيايد.


اي پد، پردازشگر ARM دارد. دو مدل ۱۰ و ۱۲ اينچي با حافظه ۳۲ و ۶۴ گيگي و دو گيگ رم دارد. داشتن اسپيکر استريو و خروجي HDMI از خصوصيات ديگر آن است.
۷- Dell Looking Glass: دل ميني ۵، تنها تبلتي نيست که دل در حال کار روي آن است. تبلت Looking Glass از آخرين نسخه اندروييد بهره مي.برد، ۷ اينچي است و وضوح ۸۰۰ در ۴۰۰ دارد. صفحه لمسي آن از نوع خازني است. مي.توان رم آن را تا ۴ يگ افزايش داد و با نصب يک کارت حافظه، حافظه.اش را هم ارتقا داد.


اين تبلت يک دوربين ۱٫۳ مگاپيکسلي در جلوي دستگاه دارد که ويدئو کنفرانس را ممکن مي.کند.
۸- Archos 7 Home Tablet: بله! باز هم يک تبلت ديگر از آرکوس! اين يکي، ۷ اينچ بيشتر اندازه ندارد. حافظه.اش ۲ تا ۸ گيگ است. البته با يک کارت حافظه مي.توان حافظه آن را تا ۳۲ گيگ افزايش داد.
اين تبلت با سيستم عامل لينکوس و اندروييد کار مي.کند و از طريف واي فاي ارتباط برقرار مي.کند.
۹- Lenovo IdeaPad U1: اين تبلت واقعا جالب است، چرا که آميزه.اي از يک نت.بوک و يک تبلت است!
در نگاه اول ما فکر مي.کنيم که با يک نت بوک ۱۱٫۶ اينچي استاندارد که کيبورد و تاچ پد دارد روبرو هستيم. ولي جالب است که مي.شود خيلي راحت، صفحه نمايش را از بقيه دستگاه جدا کرد و از آن به عنوان يک تبلت هم استفاده کرد.


اين نت.بوک/تبلت از يک پردازشگر يک گيگاهرتزي از نوع Qualcomm Snapdragon بهره مي.برد.
بنابراين اگر مدتي است که در حال کلنجاز ذهني هستيد تا تصميم بگيريد که يک تبلت بخريد يا نت.بوک، اين مدل مشکلتان را حل مي.کند.
۱۰- HP Slate/Hurricane: پيرامون اسليت مدتي سر و صداي زيادي به پا شد و خيلي.ها آن را بهترين رقيب آي.پد مي.دانستند. حتي استيو بالمر در نمايشگاه CES ، اين تبلت مبتني بر ويندوز ۷ را نمايش داد.
اما با فروکش کردن بازار شايعات، معلوم شد که هنوز هيچ حدسي در مورد اين تبلت اچ پي نمي.توان زد.
اچ پي بعد از مدتي پالم را خريد و شايع شد که نام تبلتش را به هاريکين تغيير داده است، تبلتي که سيستم عامل WebOS را اجرا مي.کند، اما با اينکه هنوز هيچ چيزي در مورد اين تبلا معلوم نيست، خيلي.ها هنوز به آن اميد بسته.اند.
۱۱- Notion Ink Adam tablet: اين تبلت ۱۰٫۱ اينچي اندروييدي است، کيفيت نمايشش خوب است و حتي مي.توان زير نور آفتاب از آن استفاده کرد. دو مدل ۱۶ و ۳۲ گيگي دارد و از طريق واي فاي و ۳G به شبکه متصل مي.شود، با يک بار شارژ مي.توان ۱۶ ساعت با آن کار کرد. اين تبلت تونايي پخش ويدئوهاي فول اچ.دي با وضوح ۱۰۸۰p را هم دارد.


۱۲- Toshiba Libretto W100: اين مدل، هم مدل عجيب و غريب است! چرا که دو صفحه لمسي ۷ اينچي دارد.
از آنجا که انتظار داريم تبلت، فقط يک صفحه لمسي باشد، شايد بعضي از شماها آن را تبلت ندانيد و آن را در رده نت.بوک بگنجانيد اما بعضي از وب.سايت.ها ليبرتو را در دسته تبلت هم جا داده.اند.


داشتن دو صفحه لمسي امکانات زيادي به اين گجت مي دهد. شما مي.توانيد روي يک صفحه، جي.ميلتان را باز کنيد و روي صفحه ديگر با اسنادتان کار کنيد. يا اصلا مي.توانيد روي يک صفحه توييتر را باز کنيد و روي صفحه ديگر گيم بازي کنيد!
اما شما مي.توانيد کار ديگري هم بکنيد، شما مي.توانيد از يک صفحه لمسي به عنوان کيبورد استفاده کنيد و راحت تايپ کنيد.
ليبرتو، سيستم عامل ويندوز هفت دارد. چيزي که مي.تواند ويندوز دوستان را راضي کند، اما در عين حال آنها بايد توجه داشته باشند که اپليکيشن.هاي ويندوزي که از فناوري لمسي استفاده مي.کنند به اندازه اندروييد نيست!
اين گجت، پردازشگر ۱٫۲ گيگاهرتزي از نوع Intel Pentium U5400 دارد. دو گيگ رم و ۶۲ گيگ حافظه دارد. ليبرتو مجهز به يک وب.کم يک مگاپيکسلي است.
ليبرتو، رابط USB و همچنين اسلات براي جايگذاري کارت microSD دارد.
جالب است که ليبرتو، شتاب.سنج هم دارد. پس کاربر مي.تواند آن را به صورت عمودي هم در دست بگيرد!


اين تبلت از طريق واي فاي و ۳G.ارتباط برقرار مي کند.
۱۳- Spring Design Alex Ebook Reader: اين يکي را شما شايد، همان طور که از نامش برمي.آيد، بيشتر يک کتابخوان الکتورنيک يا اي بوک ريدر بدانيد.
اين گجت دو صفحه دارد ، يک LCD 3.5 اينجي و يک صفحه ۶ اينچي که از فناوري e-ink بهره مي.برد. اما از آنجا که اين وسيله، از سيستم عامل اندروييد بهره مي.برد، شما علاوه بر انتظاراتي که از يک کتابخوان الکترونيک کلاسيک داريد، مي.تواند با آن وب.گردي کنيد، ايميل بخوانيد، به فروشگاه اپ اندروييد برويد و ار طريق واي فاي و ۳G.ارتباط برقرار کنيد.


يک ويژگي خوب اين وسيله اين است که هر چيزي را از صفحه LCD مي.توانيد به صفحه بزرگ e-ink ببريد. مثلا اگر در حين وب.گردي هستيد و يک صفحه اينترنتي باز کرده.ايد، مي.توانيد آن را حت به صفحه بزرگ ببريد و راحت مطالعه کنيد. اين گچت ۳۹۹ دلار قيمت دارد.
۱۴- enTourage eDGe dualbook: اين گجت دو صفحه دارد و در واقع مخلوط يک کتابخوان الکترونيک و يک تبلت اندروييدي است. ۴۹۹ دلار قيمت دارد. مجهز به دو رابط USB. است. نقطه ضعف آن حافظه کم و عدم پشتيباني از ۳G است.


۱۵- Wepad: خبر ساخت تبلتي از سوي يک شرکت آلماني به نام Wepad خبر خوبي براي خيلي.ها بود.. اي تبلت اندروييدي ۱۱٫۶ اينچي است، پردازشگر اينتل اتم ۱٫۵۵ گيگاهرتزي و يک وب.کم دارد. اين وسيله مجهز به دو رابط USB. است و باطري.اش با يک بار شارژ، ۶ ساعت مي تواند دستگاه را روشن نگاه دارد.


Wepad دو مدل ۱۶ و ۳۲ گيگي دارد که به ترتيب ۴۴۹ دلار و ۵۶۹ دلار قيمت دارند.
۱۶- ExoPC: اين يکي از لحاظ ظاهر و قيمت شبيه آي.پد است. ولي تفاوت.هاي اساسي هم با آي.پد دارد، اول اينکه ويندوز ۷ را اجرا مي.کند، دوم اينکه سه رابط USB دارد، سوم اينکه از فلش و سيلورلايت پشتيباني مي.کند و چهارم اينکه کارت حافظه SD. را قبول مي.کند. نقظه ضعف عمده آن شارژ باطري.اش است که تنها ۴ ساعت مي.تواند برق وسيله را تأمين کند.


اين تبلت ۸٫۹ اينچ اندازه دارد. از پردازنده ۱٫۶ گيگاهرتزي بهره مي.برد و دو گيگ حافظه رم دارد. حافظه اش هم ۳۲ گيگ است. قيمت آن ۵۹۹ دلار است.
۱۷- Joojoo tablet: اين تبلت ۱۲٫۱ اينچي هم از لحاظ ظاهري خيلي شبيه آي.پد است، پردازشگر اينتل اتم N270 با يک گيگ رم و ۴ گيگ حافظه دارد. اين تبلت فعلا فقط از طريق واي فاي به شبکه متصل مي.شود، اما به زودي مدل.هاي با توانايي ارتباط ۳G آن هم ساخته خواهند شد.


اين تبلت دوربين جلو دارد که کنفرانس ويدئويي را ممکن مي.کند، همچنين مجهز به رابط USB. است. قيمت اين تبلت ۳۱۹ دلار است.
۱۸- ICD Ultra tablet: اين تبلت اندروييدي است. ۷ اينچ اندازه و پردازشگر يک گيگاهرتزي Tegra T20 دارد. فعلا صفحه لمسي.اش مقاومتي است ولي به زودي نوع خازني.اش هم روزانه بازار خواهد شد. رم اين تبلت ۵۱۲ مگ است و ۴ گيگ حافظه دارد و همچنين داراي دوربين جلو، رابط USB و توانايي اتصال به شيکه.هاي ۲G و ۳G و همچنين واي فاي است. قيمتش ۲۴۹ دلار است.


۱۹- Samsung Galaxy Tab: اين تبلت ۷ اينچي است. ۱۶ گيگ حافظه داخلي دارد که تا ۴۸ گيگ قابل ارتقاست. به علاوه يک اسلات براي کارت.هاي «ميکرو اس دي دارد» که از کارت.ها تا ۳۲ گيگ پشتيباني مي.کند. اين تبلت از اندروييد ۲٫۲ به عنوان سيستم عامل استفاده مي.کند. «گلکسي تب»، يکي از آخرين تبلت.هايي است که خبر ساخته شدنش در وب منتشر شده است.

۲۰- گوشي موبايل شما: اما آخرين رقيب و آلترناتيو آي.پد، بي.شک گوشي شماست، اگر گوشي.اي با صفحه نمايش مناسب و سيستم عامل خوب داريد، شايد نيازي به خريد آي.پد يا تبلت ديگري نداشته باشيد.
شما مي.توانيد با آيفون، گوشي HD2، گلکسي اس يا Droid و Palm Pre مي.توانيد وب.گردي کنيد، عکس ويرايش کنيد، کتاب خوانيد، ويدئو تماشا کنيد، گيم بازي کنيد و انواع اپ.ها را هم نصب کنيد.
—————-
توصيه «يک پزشک» براي خريد تبلت!:
در شرايط حاضر اگر شما پول کافي نداريد يا اگر لپ.تاپ يا نت.بوک مناسب نداريد، خريد تبلت چندان به صلاحتان نيست. چون تبلت.ها هنوز کارايي و توان پردازشي قابل رقابت با کامپيوترهاي دسکتاپ يا لپ تاپ.ها را ندارند و اصلا نبايد شما چنين انتظاري از آنها داشته باشيد.
اما اگر آدمي هستيد که خيلي مشتاق استفاده از فناوري.هاي نو است و عليرغم داشتن يک لپ.تاپ و گوشي خوب، هنوز فکر مي.کنيد که به گجتي در حد فاصل اين دو نياز داريد، به تبلت فکر کنيد. اگر مي.خواهيد وسيله. پرتابلي داشته باشيد که بتوانيد انواع اپليکيشن.ها را روي آن نصب کنيد و با استفاده صفحه بزرگ لمسي آن، وب.گردي کنيد، گيم بازي کنيد و فيلم ببيند، بي.شک بايد خريد تبلت را مد نظر قرار دهيد.
اما چه تبلتي؟ من در بالاي تبلت.هاي مشهورتر را معرفي کردم، آي.پد هم آنقدر مشهور است که نياز به معرفي ندارد.
اما باز هم در نظر داشته باشيد که تا رسيدن خيلي از اين تبلت.ها به ايران بايد انتظار بکشيد و به علاوه قيمت آنها در ايران از قيمت واقعي.شان بسيار بيشتر خواهد بود. دسترسي به اپليکيشن.هاي اندروييد هم براي ما به همين سادگي.ها نيست.
اما پيشنهادات نهايي من با توجه به شخصيت و کاربري شما!:
۱- اگر آدمي هستيد که حوصله دردسر را نداريد، علاقه.اي هم به نصب انواع اپليکيشن.ها نداريد و در واقع مي.خواهيد وسيله.اي تهيه کنيد که با آن بتوانيد فيلم ببينيد و در ضمن بتوانيد وب.گردي کنيد و اسناد آفيس خود را مرور کنيد، من پيشنهاد مي.کنم که به دنبال يک تبلت مبتني بر ويندوز باشيد. مثلا Archos 9 PC Tablet يا X2 iTablet براي شما مناسب است. شما مي.توانيد خيلي راحت فايل.ها را وارد اين قبيل تبلت. کنيد و از پشتيباني فرمت فايل.ها هم مطمئن باشيد.
۲- شما به دنبال تبلت صرف نيستيد، در واقع آدمي هستيد که در صدد خريد نت.بوک بوده، اما در اين وسط دلش پيش تبلت.ها هم گير کرده است! بد نيست Lenovo IdeaPad U1 يا Toshiba Libretto W100 را بخريد. هر دوي آنها ظاهر کاملا تازه.اي دارند و ضمن برطرف کردن نياز شما، مي.توانيد کلي هم کلاس بياييد!
۳- شما در واقع مي.خواستيد يک اي بوک ريدر بخريد، اما دلتان نمي.يايد چند صد تومان براي خريد اين دستگاه بپردازيد و مي.خواهيد چيزي بخريد که کارايي اضافه.تري هم داشته باشد! Spring Design Alex Ebook Reader يا enTourage eDGe dualbook برايتان مناسب است! البته بعيد مي دانم در ايران بتوانيد اينها را تهيه کنيد. پس همان کيندل، سوني ريدر يا نوک را بخريد و به خودتان دردسر ندهيد!
۴- شما گيک تشريف داريد! لپ تاپ و گوشي آخرين مدل داريد! اما مي.خواهيد هر جور شده پولتان را خرج کنيد! پس يک تبلت اندروييدي مناسب بخريد.
از آنجا که خودتان گيک هستيد، ديگر نيازي به توصيه حقير ناگيک نداريد. خودتان برويد و بچرخيد ببينيد کدام تبلت برايتان مناسب است. متغيرهايي مثل وزن، صفحه نمايش، توان پردازشي، عمر باطري را در نظر بگيريد.


۵- شما آدمي هستيد که استيو جابز و سيب گاز زده طلسمتان کرده، پس آي.پد را خريده.ايد يا خواهيد خريد و نيازي به خواندن اين پست نداشته.ايد! فقط وقتتان را تلف کرده.ايد!







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1480]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن