واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آذين: «اخراجيها3» توانست سينماي روز ايران را احيا كند خبرگزاري فارس: «جبار آذين» منتقد سينما در نشست فارس گفت: «اخراجيها3» فيلمي اجتماعي و پرمخاطب است كه توانسته سينماي ايران را به نوعي احيا كند. ما در آينده منتظر فيلمهايي از اين گروه و اين كارگردان هستيم. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «اخراجيها3» با حضور «مسعود دهنمكي» تهيهكننده و كارگردان، «محمدرضا شريفينيا» بازيگر و مجري طرح، «بهنوش بختياري» بازيگر و «جبار آذين» منتقد سينما در خبرگزاري فارس برگزار شد. * بازي بازيگران قابل تحسين است در بخشي از اين نشست، جبارآذين در خصوص شخصيتپردازي فيلم گفت: فيلم داراي شخصيتپردازي خوبي است و حرفهاي زيادي را ميتوان در مورد شخصيتها زد و با توجه به تغييرات مكاني و زماني و با توجه به محوريت قرار گرفتن مفهومي چون «عدالت»، بازي خوب بازيگران قابل تحسين است و البته اين هدايت خوب آقاي دهنمكي را در بازي گرفتن از بازيگران نشان ميدهد و ما ميبينيم مخاطب با شخصيتها همذاتپنداري ميكند و در مواقعي خوشحال و در مواقعي اندوهگين ميشود. * براي پي بردن به لايههاي ديگر فيلم شايد نياز به بازبيني چندباره فيلم باشد اين منتقد سينما با پرمضمون خواندن اين فيلم تأكيد كرد: در «اخراجيها3» قرار است حرفهاي بزرگي گفته شود كه بخش بزرگي از اين حرفها گفته ميشود و شايد براي پي بردن به لايههاي ديگر فيلم نياز به بازبيني چندباره فيلم باشد و حتي ممكن است نياز باشد فيلم چند سال بعد دوباره ديده شود كه به برخي نكتهها در روايت داستان برسيم. وي در ادامه عنوان كرد: با توجه به جريانهاي مطرح شده در فيلم، «اخراجيها3» حرفهاي زيادي براي گفتن دارد. * «اخراجيها3» توانسته سينماي ايران را به نوعي احيا كند «جبار آذين» در ادامه اين نشست خطاب به «مسعود دهنمكي» اظهار داشت: جدا از جريانهاي مخالف فكري و سياسي فيلم كه مقابل شما جبههگيري كردند، مشخصا دو جريان سينمايي مقابل شما قد علم كردند و آمدند به اين عنوان كه خودي نشان بدهند و بگويند در اصل، در سينما ما ماندگار هستيم و اخراجيهاي نوعي ميآيد و ميرود، شروع كردند به مخالفت. يكي از اين دو جريان سينمايي، جرياني است كه به شكل خيلي بدي از سينما ارتزاق ميكند و سينما برايشان دكاني براي كاسبي است. وي افزود: اين طيف كه هيچ تصوري از انديشه اخلاقي ندارد، فقط دنبال كاسبياند. چيزهايي هم كه تاكنون از آنها ديديم، سينما نيست. اينها از جمله كساني هستند كه مقابل اخراجيها قد علم كردند؛ به اين دليل كه فكر ميكنند اخراجيها جاي آنها را تنگ كرده است. اين گروه سعي ميكنند ارزشهاي فيلم را ناديده بگيرند كه البته اينجا هم قصد نداريم وارد مسائل پشت پرده با سينماگران و سينماداران و ... شويم. آذين ادامه داد: طيف ديگر، طيفي هستند كه قبله آمالشان سينماهاي آن طرف آبهاست و نگاهشان به فيلمهاي هاليوودي و اين مدلي است و هر فيلمي كه مثل آن باشد را ميپسندند. وي در ادامه گفت: «اخراجيها3» فيلمي اجتماعي و پرمخاطب است كه توانسته سينماي ايران را به نوعي احيا كند. ما در آينده منتظر فيلمهايي از اين گروه و اين كارگردان هستيم. * «اخراجي ها3» فيلمي اجتماعي و برآمده از سينماي ارزشي آذين در ادامه اذعان داشت: فيلم «اخراجي ها3» فيلمي است كه از سينماي ارزشي متولد شده است. آقاي دهنمكي نيز براي رسيدن به اين مرحله تلاشهاي زيادي انجام داده است و با مطالعات در اين زمينه تجارب خاصي نيز به دست آورده است. وي افزود: استقبال گسترده مردم از فيلم «اخراجيها3» باعث شد هم بازار سينماي ايران رونق بگيرد و هم سينما از حالت ابتذالي كه دچارش بود، اندكي فاصله بگيرد. وي تأكيد كرد: اين فيلم قبل از هر چيز، فيلمي اجتماعي است كه از زاويه انساني به قضايا نگاه ميكند. با اينكه در فيلم به مضامين و مفاهيم مختلف و به مصاديق مختلفي از افراد پرداخته ميشود - اعم از مسائل اجتماعي، خانوادگي، سياسي- اما برجستگي خاصي به مسائل سياسي داده شده است. اين حرف من بدين معنا نيست كه فيلم سياسي است، بلكه يقيناً «اخراجيها3» فيلمي اجتماعي است اما نگاه اين اثر، نگاهي انساني است و همين نگاه در پردازش اثر باعث شده كه فيلم به موفقيت دست يابد. ادامه دارد... انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]