تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818038028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احترامي:طنزنويسي كه بتواند به كار خود ادامه دهد شاهكار كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احترامي:طنزنويسي كه بتواند به كار خود ادامه دهد شاهكار كرده است
منوجهر احترامي در نشست خبري انتشار دوره جديد هفته نامه گل آقا گفت: در هر دوره اي به واسطه اتفاقاتي كه در آن مي افتد، شيوه پرداختن به مقوله طنز نيز دگرگون مي شود، در شرايط فعلي اگر طنز نويسي بتواند به كار خود ادامه بدهد، شاهكار كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، كامبيز نوروزي ،وكيل دادگستري و روزنامه نگار، در نشست خبري انتشار دوره جديد هفته نامه گل آقا گفت: انتشار نشريات طنز در دوره فعلي بسيار دشوار است، چرا كه با انتشار يك مطلب طنز، اصناف مختلف جامعه به فراخور آن موضوع شكايت مي كنند و براي مولف دشواري هاي متعددي را بوجود مي آورند.

وي يكي ازمهمترين ويژگي هاي طنز را تاويل پذيري آن عنوان كرد و افزود: زماني كه طنز قويترباشد، قابليت تاويل پذيري آن بيشتر مي شود و همين ويژگي، موجب مي شود كه كار طنز پرداز در جامعه ما دشوار تر شود.

به گفته نوروزي طنز در شرايط دشوار تاريخي شكل مي گيرد و در چنين شرايطي نيز با طنز و طنز پرداز، سخت تر برخورد مي شود.

وي اوج طنز ايران را پس از حمله مغول و ظهور طنز پردازاني چون عبيد زاكاني عنوان كرد و افزود: يكي از مشكلات عمده جامعه ما، خشونت است و اين موضوع در بيشتر فيلم ها ، سريال هاي ما نمود پيدا مي كند. در چنين شرايطي عشق به معناي واقعي آن فارغ از عشق عرفاني وجود ندارد. بر همين اساس، وظيفه طنز پرداز حساس تر مي شود، تا با پرداختن مسئله عاطفي در قالب طنز، شرايط جديدي را درجامعه بوجود آورد.

نوروزي با اشاره به ستون "دو كلمه حرف حساب" گل آقا در روزنامه اطلاعات كه ميدان جديدي را براي طنز پردازان بوجود آورد، گفت: نشريه "گل آقا" يكي از مهمترين نشريات طنز كشور است كه تا به امروز توانسته است، ميدان طنز را خالي نكند.

وي با اشاره به جامعه عبوس ايران گفت: در جامعه عبوس ايران طنز پنهان وجود دارد، در چنين جامعه اي علني كردن طنز دشوار است.

وي با اشاره به تغيير و تحول نثر گل آقا در طول گذر زمان گفت: در هر دوره اي كه ما جوان بوديم و گل آقا را مي خوانديم ، با زبان گل آقا بسيار ارتباط برقرار مي كنيم ، اما امروزه بايد شرايطي بوجود بيايد تا اقشار مختلف جامعه بتوانند با اين زبان بهتر ارتباط برقراركند .

طنز بر فرهنگ مردم ايران سوار است

منوچهر احترامي با بيان اين مطلب كه طنز بر فرهنگ مردم ايران سوار است، ياد آور شد: مطبوعات در ايران در 100 سال اخير رشد كرده است در دوره هاي قبل، روزنامه توفيق يكي از مهمترين نشرياتي بود كه گام مهمي در فضاي مطبوعات طنز ما برداشت.

وي افزود: درهر دوره اي به واسطه اتفاقاتي كه در آن مي افتد، شيوه پرداختن به مقوله طنز نيز دگرگون مي شود، در شرايط فعلي اگر طنز نويسي بتواند به كار خود ادامه بدهد، شاهكار كرده است.

شاعر كتاب "حسني نگو بلا بگو" با اشاره به تفسير و تحول نثر در طول تاريخ گفت: من براي بيان طنزهايم از ابتدا از نثر رمانتيسم استفاده مي كردم، اما رفته رفته به نثر ناتورايسم رسيده ام.

وي افزود: نوع طنز در ايران و خارج از كشور بسيار متفاوت است. در برخي از فرهنگ ها، طنز به قدري قويي است كه مو را بر بدن مخاطب راست مي كند . اما با مرور زمان زهر اين طنزها نيز گرفته خواهد شد.

توحيدي: طنز را به حوزه رسمي نزديك كنيم

فرهاد توحيدي -فيلمنامه نويس- گفت: طنز گل آقا در دوره اي كه پس ازانقلاب و در دوره جنگ با فضاي خاصي در كشور روبرو بوديم، راه خود را در ميان مردم باز كرد و تا به امروزنيز به راه خود ادامه داده است.

وي افزود: در دوران فعلي هر زمان كه مردم احساس بد حالي مي كنند، به سينماي كمدي پناه مي برند و سينماي كمدي بايد بتواند اين نياز را براي مخاطب امروز مرتفع كند. البته اين بدحالي معطوف به دولت نمي شود، بلكه گاهي مردم از ترافيك در روزهاي باراني نيز حالشان بد مي شود.

اين فيلمنامه نويس با اشاره به "سوپاپ اطمينان طنز درجامعه فعلي"، گفت: بايد شرايطي بوجود بياوريم كه طنز را به حوزه رسمي نزديك كنيم تا آستانه تحمل جامعه را بالا ببريم و شاهد رشد طنز در فضاي عمومي باشيم .

وي در پايان سخنانش گفت: بي ترديد گل آقا در فاصله سال هاي 1369تا 1386 گام مهمي در اين راه برداشته است.

پوپك صابري مدير مسئول هفته نام گل آقا گفت: از ابتداي سال 1378 كه قرار شد، ماهنامه "گل آقا" و "بچه هاي گل آقا" را منتشر نكنيم ،تصميم گرفتيم كه انتشار "هفته نامه گل آقا" را به صورت دو هفته نامه آغاز كنيم و پس از 4 ماه به اين نتيجه رسيدم كه روند انتشار هفته نامه را هر هفته دنبال كنيم.

وي با اشاره به ضرورت انتشار هفته نامه هاي طنز گفت: در شرايط فعلي كه هر روز با مسائل متعددي روبرو هستيم ، بايد فضا و امكاناتي داشته باشيم كه غافله عقب نمانيم.

حاشيه ها: در اين مراسم قرار بود رضا كيانيان و مرضيه برومند نيز حضور پيدا كنند.

اين نشست با تاخير 45 دقيقه اي آغاز شد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن